Hoofdstuk 2 - Dit is ons feestje

42 3 1
                                    

Terwijl Ralf zijn wekker instelt op zijn mobiel wanneer hij in zijn roze Peppa Pig pyjama in bed ligt, klikt hij toch nog even op de app: Foto's. Daar ligt ze weer op de grond, bij de put. Liesje, het meisje waar hij deze avond over zal dromen. In zijn zoete dromen zal ze hem op het feest van zondag een suikerspin zoete Eskimo kus geven. Wat voor feest was het eigenlijk, Ralf had nog nooit van dat 'feest om de hoek' gehoord. Maar wat Ralf wel wist, is dat Liesje daar is en het dan al een geweldig feest zal worden. Daarmee valt Ralf in een diepe slaap met zijn zoete dromen over Liesje, zoals hij zichzelf had beloofd.

Vandaag is de dag waaraan Ralf zijn dromen heeft besteedt. Hij heeft gedroomd dat Liesje en hij samen op de dancefloor hun super coole dancemoves zouden showen, ook zou Ralf Liesje leren te shuffelen op de beat van Click Clack. Toen hij in zijn bed lag heeft hij een songtekst bedacht voor zijn nieuwe liedje: Dit is ons Feestje. Hij zal het liedje voor Liesje op dat feest.

Op dit moment schrijft Ralf zijn songtekst op een papiertje. Hij had geen laptop, meestal leende hij die van zijn broer, over wie hij later een liedje heeft geschreven: Mijn Beste Vriend & Broer. 'Shit', zegt Ralf met al zijn woede. Zijn potlood is weer gebroken. Hij baalt als een lampenkap zonder lamp. 'Hoe laat is het eigenlijk?', vraagt Ralf zich hardop af. Hij kijkt naar zijn Peppa Pig wekker en ziet dat het alweer 12:30 is! Oohneee, het feest is al om 15:00 uur! Snel pakt Ralf een mooie Cars onderbroek uit zijn camping-kledingkast en trekt tegelijkertijd zijn favoriete sokken aan met Dora's hoofd op alle tenen. Ralf zucht, ziet hij er wel goed genoeg uit? Agh joh, als hij zijn haar maar goed heeft zitten, komt het allemaal goed.
Zodra Ralf is aangekleed in zijn favoriete kleding, pakt hij zijn mobiel om nog één keer naar Liesje te kijken, en holt naar buiten. Wat een lekker zonnetje zeg. Hij herinnert zich dat hij nog naar de klokkenwinkel moet om zijn klok te repareren en een mooie klok als cadeau te kopen voor Liesje. 

Hij stapt de winkel binnen en ziet al meteen allerlei klokken hangen, staan, liggen en zweven. Hij levert de klok in om het te laten repareren bij Bert, de eigenaar van de winkel. 'Bert, hebbe ge dan euk nog een meuie klok? Voor meun girl?', zegt Ralf nadat Bert terug is met de gerepareerde klok. 'Hmm... Ja.', zegt Bert met zijn getuite lippen. Wat houd Ralf van die getuite lippen als hij naar de klokkenwinkel ging, toch weer zo'n teken van vreugde. Dus gaat Ralf op zoek naar een mooie klok, als Bert zegt dat er een mooie klok is in deze winkel, dan kan Ralf beter beginnen met zoeken. Hij moet DE perfecte klok hebben voor DE perfecte Liesje. Hij denkt even aan Liesje en waar ze waarschijnlijk van zal houden. Ralf denkt aan de camera waarmee een foto nam. Zijn hoofd stond erop. Waarschijnlijk wil ze dan ook graag een klok met zijn hoofd erop, ze is namelijk wel een echte fangirl. 'Bert, kanne ge hier ook een meuie klok met mijn meuie heufd erop neumen?', Ralf Mackenbach kijkt naar de lippen van de man, in de hoop dat hij ze weer zal tuiten. 'Jah. Dah khan.' Zegt Bert weer met zijn in vorm getuite lippen. Ralf zucht van genot. Bert loopt alweer het magazijn in om dat voor Ralf te regelen. Steunend op zijn ellebogen staat leunt Ralf op de toonbank van de winkel. Hij hoort geritsel in het magazijn en kijkt tussen het kiertje door. Daar komt Bert aan met de gepersonaliseerde klok in zijn grote, stoere handen.

Het is 14:37, het feest om de hoek begint over 23 minuten en 46 seconden. 45 seconden, 44, 43.... De spanningskriebels die Ralf in zijn buik voelt worden met de seconde erger. De letters L E S I J E komen alleen maar in zijn gedachten voor. Liesje, liesje. Op dit moment staat Ralf bij de straat waar waarschijnlijk het feest daar om de hoek wordt gehouden. Ralf kan geen muziek over andere geluiden horen, maar beseft zich ook dat hij helemaal niet weet welk feest het is en welk geluid er vanaf zou kunnen komen. Een beetje verderop hoort hij wel getik op een mobiel, even later krijgt hij een berichtje binnen. Van zijn ouders mag Ralf met deze leeftijd nog geen WhatsApp hebben, dat zal alleen maar die geweldige, creatieve hersenen beïnvloeden. Ralf pakt zijn mobiel en kijkt naar zijn meldingen.
Berichten: onbekend nummer
Hoi, Liesje hier. Ik zie je stil staan, kom maar om de hoek. Daar ben ik al.

Ralf klikt op de melding en besluit iets terug te typen. Iets wat super stoer is en indruk zal maken op Liesje. Met zijn tong likt hij langs zijn lippen terwijl hij de tekstbalk aanklikt.

Yo man swagger swagger, super cool, kom nu je kant op. See you later, bea.

Hij stopt zijn mobiel weer terug in zijn zak en besluit de hoek om te lopen. Met zijn duimen uit zijn zakken, en zijn Danny Zuko loopje, waggelt hij stoer die kant op. Vlak voor de hoek blijft hij staan: hij veegt zijn laatste koek restjes uit zijn mondhoek en haalt zwoel een hand door zijn haar. Hij laat zijn hand midden in zijn 'fix mijn haar' move zitten, om hun af te kunnen maken wanneer hij Liesje ziet. Één keer diep ademhalen voordat hij de hoek omloopt.

Met grote, stoere passen - die hij van de klokkenmaker heeft overgenomen - en zijn hand in zijn haar, loopt hij de hoek om. In een achtertuin is een groot feest bezig, daar zal het wel zijn. Hij loopt door naar de poort en wanneer hij de tuin betreed, maakt hij zijn 'fix mijn haar' move af. Maar hij ziet Liesje niet: alleen maar gillende fans en 60 plussers. Of nou ja: gillende 60 plussers fans. Hij duwt ze allemaal aan de kant om bij Liesje te komen. Misschien zal zijn woest aantrekkelijke blik Liesje wel verleiden. Een grote kans dat ze binnen in het huis is. Ralf opent de deur die de tuin verbindt met het huis. Hij knippert een paar keer met zijn ogen om aan het lichtverschil te wennen, maar hij had gehoopt nooit zijn ogen open te doen.

The Best of Best - Tikkedietak met Ralf MackenbachWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu