Hoofdstuk 1 - Liesje

73 8 7
                                    

Oke, Ralf, gewoon super chill overkomen... Ralf's hart klopt in zijn keel, hij heeft nog nooit persoonlijk met een meisje gesproken, behalve zijn moeder. Inmiddels is hij al van zijn fiets afgestapt om naast het meisje te gaan liggen. Hij kijkt in de put maar zag niks.

'Ewa, wat doe je hier, kijken in die put?', zegt Ralf terwijl hij zwoel opzij over zijn zonnebil naar het meisje kijkt. Het meisje kijkt met gefronste blik hem aan. Ralf is een beetje verbaasd, heeft hij geen indruk op haar gemaakt?

'Put, looking in put, what in put?', probeert hij te vragen op zijn beste engels. Hij is erg trots dat dit hem zo is gelukt. Het meisje knikt en kijkt weer terug in de put. 'I not stom do, but...' Maar Ralf werd snel afgekapt door een hard sissend meisje naast hem. Ze schudt nee met haar hoofd. 'Nee niks, zelfs geen clown.', zegt het meisje op haar gemakkelijke Nederlands. 'Dus, jij ken gewoon Nederlands pratte? Ik heulemaal mien best doen om engels te pratte?', zegt Ralf met een nogal geïrriteerde ondertoon door het meisje die hem voor de gek heeft gehouden.

'Ja, maar ik werd helemaal verblindt door jou schoonheid dat ik niks kon zeggen.' Zegt het meisje waarna ze snel haar hand voor haar mond slaat, alsof ze iets verkeerds had gezegd. Maar voor Ralf was dit zo, hij freakte hem helemaal en stond op om zijn fiets te pakken. Maar hij valt, waarbij zijn klok weer kapot gaat. 'Klikkedieklak klik klak', zegt Ralf uit automatisme. Nog steeds geschokt door wat het meisje had gezegd raapt hij zichzelf overeind. 'Oehoehoehoe, bedabediedoe', zingt het meisje hem na. Ralf is als een baksteen voor haar gevallen. Hij had een soort van zwakte voor fangirls. Dit is dus ook de eerste keer dat hij er één tegenkomt. Met open mond pakt hij zijn mobiel en maakt een foto van haar, om haar te herinneren en er elke keer naar te kijken voor hij naar bed gaat.

'Ik, uuhh, mot wel ff snel gan dan. 'K zie je laeter weul.', mompelt Ralf met een trillende stem, terwijl hij zijn mobiel terug stopt in zijn zak. 'Mag ik ook een foto hebben?' Vraagt ze met een super sexy smile. Nu moest Ralf wel ja zeggen: 'Ja, goe'. Ze neemt een foto met een super coole polaroid camera, met een print van zijn gezicht erop. 'Zien we elkaar dan bij het feest hier om de hoek? Op zondagavond?', zegt het meisje met puppy oogjes. ''Kweet nie waar ik beun, maar dat zal weul. Top dan', zegt Ralf met een awkward maar sexy smile. 'Bij ut feest dan, zondag', en daarbij fietst hij weg. Zonder haar naam te weten. Hij noemt haar in gedachten: Liesje.

The Best of Best - Tikkedietak met Ralf MackenbachWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu