Tineke POV
Het is 7:00 uur en ik word wakker door het irritante geluid van de wekker. Dus besluit ik om dan maar tegen mijn goesting op te staan. Ik hoop dat we vandaag op patrouille mogen, want ik heb nu echt geen zin om papierwerk te doen. Ik ga naar de badkamer om mij te douchen en als ik klaar ben doe ik mijn politie uniform aan. Daarna ga ik naar beneden om te ontbijten. Vandaag gaat het cornflakes worden en een tas muntthee. Zodra ik klaar ben met eten ruim ik de tafel af en maak ik me klaar om naar het kantoor te vertrekken.
Koen POV
Het is 7:45. Tijd om naar kantoor te rijden dus. Ik kijk er naar uit om Tineke weer te zien, want we hadden 2 vrije dagen. Ik ben eigenlijk echt heel verliefd op haar, maar ik durf het haar niet zo goed zeggen omdat in bang ben dat het niet wederzijds is en dan maak ik misschien onze vriendschap kapot en dat is echt wel het laatste wat ik wil. Ik neem Barry mee en spring in de auto op naar kantoor. Toen ik daar aan kwam was Tineke er al. De chef zat in zijn kantoor en Patrick stond op zijn vertrouwde plek aan het onthaal. "Goeiemorgen" zei Tineke. "Goeiemorgen. Waar is iedereen?" Vroeg ik verbaasd, want normaal gezien was ik 1 van de laatste. "Geen idee. Iedereen is een beetje laat vandaag. Enkel de chef en Patrick zijn er." Antwoordde Tineke. Maar nog geen minuut later kwam Floor al vrolijk binnen gehuppeld. "Goeiemorgen!" Riep Floor vrolijk. "Amai Floor zo goed gezind vandaag." Zei Tineke verbaasd. "Ja dat komt omdat mijn zus eindelijk nog eens naar België komt!" Zei Floor vrolijk.
Floor POV
Vandaag komt mijn zus Caroline nog eens naar België. Ze woont nu al 3 jaar lang in Chicago. In ben echt zo blij om haar eindelijk nog eens terug te zien. Ik wil ooit zelf ook eens bij haar op bezoek komen in Amerika, maar het is nogal duur en vaak is het lastig om zo lang verlof te krijgen hier op het werk. Maar nu komt ze zelf naar hier en dag is minstens even goed! Obi en Eric komen samen binnen gewandeld, want ze wonen namelijk in dezelfde straat. Niet veel later is iedereen op kantoor aangekomen en komt de chef de takenverdeling doen. "Bon mannekes, genoeg gebabbeld tijd om te werken. Koen, Tineke, Obi en Aziz jullie mogen op patrouille. Robin, Tom, Floor en Femke jullie doen papierwerk. Eric en Brigitte jullie werken verder aan die zaak van gisteren." Commandeerde de chef. "Pff... papierwerk! Femke dat gaat weer een saaie dag worden!" Zei ik teleurstellend.
Tineke POV
Koen is echt zo knap! Die blauwe ogen en dat mooie haar. Ik ben echt al van de eerste dag dag ik hem ken verliefd op hem. Maar ik weet niet wat hij voor mij voelt dus hou ik het nog maar even voor mezelf. Het duurde niet lang of er kwam een oproep binnen. "Dispatch voor alfa 210." Klonk het uit de radio. Meteen antwoordde ik en zei: "Alfa 210 luistert, over." "Begeef u naar de Molenstraat 20 daar zou een burenruzie aan de gang zijn, over." "Wij begeven ons ter plaatse, over." Antwoordde ik. Toen we daar aan kwamen zagen we 2 mannen tegen elkaar roepen. "Hey zeg mannekes wat is dat hier allemaal?" Vroeg Koen. "Hij zet zijn rot muziek altijd veel te luid! Ik kan mezelf nog amper horen praten!" Riep de ene man hard. "How ja, ten eerst mag je al eens stoppen met roepen. Wij staan vlak naast u en ten tweede meneer waarom zet jij u muziek zo luid? Dat kan inderdaad storend zijn voor de buren hè." Vroeg ik met een beetje een boze blik. " ja anders kan ik mijn muziek niet goed horen hè. Muziek moet altijd luid staan." "Oké dat is allemaal goed en wel, maar voor de buren stoort dit heel erg he meneer. Wat dacht u ervan misschien eens een koptelefoon te proberen? Dan kan je de muziek zo luid zetten als je wilt en dan stoor je de buren niet." Zei koen slim. " oké dan in zal het eens proberen" zei de man terwijl hij al iets was gekalmeerd. "Bon, dan is het hiermee afgerond veronderstel ik? Maar owee als we nog een klacht van jou binnen krijgen hè" zei in waarschuwend. We stapten terug in de auto en zette onze patrouille verder.
Koen POV
"Zeg Tineke wat dacht je ervan om vanavond met mij iets te gaan eten?" Vroeg ik twijfelend. "Ja leuk! Waar en waneer spreken we af?" Vroeg ze. "Ik zal je om 19:00 uur komen halen bij jou thuis is dat goed?". "Ja, perfect!" Zei ze. Eerst twijfelde ik om haar te vragen, maar ik heb het uiteindelijk toch maar gedaan.
De werkdag zit erop. Er was niet echt nog veel gebeurt buiten een kleine botsing met een beetje blikschade. Niks ergs dus. Maar nu was het tijd om mij klaar te maken voor mijn date met Tineke. Waarschijnlijk zag zij het niet echt als een date, maar als een gewoon leuk etentje. Maar vanavond ga ik het haar vertellen. Vanavond zeg in dat ik verliefd ben op haar.Tineke POV
Koen heeft me mee uit eten gevraagd! Ik rijd snel naar huis en spurt naar de badkamer om dan nog eens te douchen. Als ik klaar ben ga ik naar mijn kleerkast en kies er een mooi kleedje uit. Het is een zwart kleedje met een dunne ceintuur errond. Als ik het kleedje heb aangetrokken ga ik weer naar de badkamer om juwelen en make-up aan te doen. Ik hoop dat Koen het mooi gaat vinden. Als ik klaar ben ga ik naar de zetel en kijk ik nog even TV. Het is nu 18:55 dus zal Koen er binnen 5 minuten zijn. 5 minuten later gaat inderdaad de bel. Ik zet de TV af en haast me naar de deur. "Hallo, ben je klaar?" Vraagt koen. "Ja hoor ik moet alleen nog even mijn schoenen aan doen." Als ik klaar ben gaan we naar de auto van Koen en vertrekken we naar het restaurant.
Koen POV
We rijden naar het restaurant dat ik heb uitgekozen. Het is een redelijk romantisch restaurant en je kan er echt heel lekker eten. "We zijn er!" Zei ik blij. "Amai Koen zo'n chique restaurant aan wat heb ik dat verdient?". "Gewoon, ik wou je eens trakteren omdat je zo'n geweldige collega bent en zo'n goede vriendin." Zei ik. We gingen naar binnen en de ober begeleidde ons naar ons gereserveerde tafeltje. We bestellen allebei een glas rode wijn. Als we aan ons dessert gekomen zijn vraagt Tineke me opeens iets. "Seg Koen, waarom heb je me nu eigenlijk echt mee uit eten gevraagd?". "Wel Tineke ik moet je eigenlijk iets zeggen.".......
————————————-
Zo dit was het 1ste hoofdstuk van mijn verhaal. Het is de 1ste keer dat ik een boek schrijf dus ik hoop dat jullie het goed vinden. Je mag in de reacties altijd laten weten wat jullie ervan vonden of een paar tips.
JE LEEST
De buurtpolitie: Ware liefde
RomanceKoen en Tineke werken al meer dan 5 jaar samen en zijn de beste vrienden. Maar op een dag veranderd dat...