,,Neměl by ses tolik cpát, Petre"šťouchl Sirius do kamaráda vidličkou.
Petr zvedl pohled a neopatrnost si vybrala svou daň, neboť Petr vylil Clare do klína limonádu.
,,Petre! Ty jsi nemehlo, fakt že jsi!"mračis se blondýnka nevrle.
,,Promiň"zaskučel a snažil se to dát do pořádku.
,,Nech toho"odehnala ho i s hůlkou pryč, jelikož věděla jak skvělý Petr v zaklínadlech je.,,Ahoj, přinesla jsem vám rozvrhy"hodila dívka s tmavým copem na zádech, stoh papíru před ně na stůl.
,,Díky..ehm.."snažil se Sirius vybavit dívčino jméno.
,,Kate"řekla mu na jeho nevyřčenou otázku rovnou odpověď a znovu odešla.
,,Je tak nezkrotná! Vidíš tu chůzi? Ty pohyby..jak mluví...i to jméno.."začal Sirius chrlit své myšlenkové pochody na Jamese, ten však věnoval veškerou svou pozornost pozorování Lily, povídající si s Angel.
,,Dvanácteráku tak posloucháš mě vůbec?"štěkl po něm, když si všiml jeho ignorace.
,,Co je psisko?"otočil se konečně jeho směrem.
,,Sudokopytníku!"
,,Náhodou, já jsem lichokopytník!"obořil se na něho.
,,To je mi jedno!"
,,Kluci!"zarazil je Remus a to už je sledovala skoro celá Velká síň.,,Asi půjdeme"řekl Petr a usmál se na Julee, se kterou do teď vedl konverzaci na téma prázdniny.
°°°
Lily se posadila do první lavice v učebně přeměňování, Angel s brbláním dosedla vedle ní.
Za svými zády slyšely štěbetání Clare a Julee, když v tom do třídy s burácením vtrhli Poberti za zvuku zvonku.,,Dobrý den paní profesorko"řekl nevině Remus.
,,Opět jste dorazili po zvonění..no ovšem, Lupin, Pettigrew, Potter a Black."stáhla profesorka McGonagallová rty do úzké čárky jako pokaždé, když někomu dávala kázání nebo byla naštvaná.
,,My se omlouváme paní profesorko, ale.."začal James s předem připravenou výmluvou.
,,Zdržel jsem se v koupelně, to víte..nemohl jsme dorazit na hodinu s Vámi neupraven"mrkl na ni Sirius.
Minerva je pouhým pohledem přiměla posadit se na svá místa.
,,Dnes v osm večer, vy čtyři, Vstupní hala"řekla heslovitě a obrátila se zpět k tabuli. Nic víc už u téhle čtveřice beztak nebylo třeba, školní tresty měli v malíku.,,Bude brečet, až od tud odejdeme"řekl rozhodně Sirius a zastrčil si vlasy za ucho.
Lily se ohlédla na poslední dvě zadní lavice, kde seděli Pobertové a chvíli na ně upřeně hleděla.
Tedy, sama sebe přesvědčovala, že sleduje všechny.
Doopravdy se však její pohled upíral k chlapci s uhlově černými vlasy a oříškovýma očima.
,,Lily?"ozvala se Angel vedle ní.
Lily zkousla svůj ret a rychle se otočila zpět, čelem k tabuli.,,Měla bys na nějakou tu pozvánku na rande vážně už kývnout..nebo ho to přestane bavit"prohodila Angel po chvíli ticha.
,,Má pravdu"ozvala se Clare z lavice za nimi.
Samozřejmě, že navzájem poslouchaly své rozhovory, ostatně, nic před sebou netajily.
,,Víš Angel, on mě ještě letos nikam nezval"odsekla Lily a uvnitř sebe se zhrozila nad tím, jak patrný byl zklamaný podtón jejího hlasu.
,,A tobě to vadí"vyhrkla Angel nahlas.
,,Slečno Danielsová!"okřikla profesorka McGonagallová brunetku.
,,Řešíme Lilyin milostný život!"ohradila se Angel a celá třída se rozesmála.
Pár oříškových očí se stočil k rudovláse v první lavici.,,Tak si to nechte až po vyučování! Dnes večer si odpykáte obě školní trest!
V osm ve Vstupní hale"
,,Paní profesorko, to ale znamená.."začal Sirius s jiskrami v očích.
,,Ano, pane Blacku, znamená to, že slečna Evansová a slečna Danielsová si odpykají svůj trest spolu s vámi"řekla a vrátila se ke svému výkladu.°°°
Večer už stála Lily spolu s Angel, oblečené do teplého oblečení, dole ve Vstupní hale.
Brzy na to se sem přišoural i Remus a Petr.
,,Ahoj holky, tak co, připravené?"usmál se Lupin.
,,Ahoj, no, vy víte co budeme dělat?"zamrkala Lily, celá špatná z toho, že dostala svůj první školní trest vůbec. A opět za to mohl ten pitomec Potter! Nebýt jeho, mohla projít školní docházku bez jediného trestu nebo napomenutí!
,,Půjdeme do lesa, buď pro nějaké bylinky pro Křiklana a nebo nějaká brigáda Hagridovi"zašklebil se Remus, školní tresty měli opravdu Pobertové v malíku, ačkoli Angel jim občas šlapala na paty.
ČTEŠ
Slavnostně přísahám...
FanficPříběh z doby Pobertů.. ...a ještě dál HP fanfikce Poslední rok v Bradavicích, než bude skupinka mladých čarodějek a kouzelníků nucena čelit stále sílícímu zlu. Možná, že se tenkrát na nádraží King's Cross viděli naposledy..naposledy co se setkali...