Perang Magika

114 3 11
                                    

Pada era ke 13 bulan naga merah di dimensi magis terdapat berlakunya peperangan antara pewira dan penjahat. Peperangan ini tercetus apabila terdapat seorang pengkhianat dalam kalangan pewira ingin memberitahu rahsia terbesar mengenai pokok kehidupan. Pokok itu merupakan pokok sakti yang memberikan kuasa magis di planet magika.

*planet magika berada di dimensi magis.ini maklumat yang saya lupa nak beritahu.hehe.baiklah kita kembali kepada cerita tadi.

Hal ini menyebabkan penjahat di negara yang digelar "The Kingdom Of Darkness" ingin menakhluk istana Emperor Magnerium di Kota Megarium.Pemimpin negara penjahat itu yang pernah menjadi pemerintah planet Magika telah tenggelam dalam kegelapan ingin membalas dendam terhadap Emperor Magnerium yang telah menewaskan dia dan menghalaunya dari negara pewira.Dia ingin mendapatkan kuasa yang tiada siapa yang boleh melawannya terutamanya musuh abadinya yang telah menewaskannya dengan cara merampas pokok kehidupan dan mengambil kunci sakti infiniti yang mampu menguasai semua kuasa yang ada di seluruh alam semesta.

Emperor Magnerium dapat tahu bahawa terdapat pembelot yang telah membocorkan rahsia terbesar magika untuk mendapatkan pokok sakti tersebut.Lalu baginda menitahkan kepada semua pengawal untuk mencari pembelot itu agar rahsia lokasi pokok tersebut tidak dapat diketahui.Akan tetapi pemimpin penjahat itu mempunyai rancangan untuk mengelakkan baginda untuk melindungi pokok kehidupan iaitu meminta seorang saintis untuk mencipta sebuah senjata untuk menghantar Emperor Magnerium ke dimensi lain.

(Di Kingdom of Darkness,di istana Seven Deadly Sins)

Pemimpin Kingdom of Darkness:"Adakah senjata itu sudah sedia untuk digunakan?" (suara dingin wanita)

Saintis:Hampir 90% siap Yang Mulia.Saya sudah mengenal pasti dimensi yang sesuai untuk menghantar Emperor Magnerium.

Pemimpin Kingdom of Darkness:"Dimensi mana yang boleh hantar dia jauh dari pandangan beta?"

Saintis:Ianya dimensi quirk.Ia merupakan dimensi paling jauh dari dimensi kita,jadi  kita boleh hantar baginda jauh dari dimensi ini dan tuanku boleh kembalikan semula era pemerintahan tuanku (ketawa kecil).

Pemimpin Kingdom of Darkness:(ketawa jahat) "Sejak kau buang aku dari syurgaku,akhirnya aku dapat membalas dendam terhadap kau."

Saintis:Ta...tapi senjata ni ada masalah sedikit sahaja Yang Mulia (takut kecil)

Pemimpin Kingdom of Darkness:(merenung tajam bercampur marah) "Apa diaaaaaaa......"(kuasa kegelapan muncul di tangannya) "Beritahu apa masalahnya kalau tak beta akan penggal kepala kamu."

Saintis:(teramat takut bercampur cemas) "Seb...sebenarnya senjata ini boleh tembak sekali sahaja Yang Mulia sebab ada kerosakan yang saya tak boleh nak baiki jadi kalau nak tembak tu rasanya kita memerlukan pakar penembak tepat.

(Akhirnya pemimpin itu membuka selendang yang menutupi kepalanya dan pemimpin itu adalah Gumi atau  lebih dikenali sebagai "Master of the Hellish Yard".)

Gumi:Hhmmm... tak mengapa kita ada penembak yang paling handal yang kita pernah ada.

(Salah sebuah pintu telah terbuka dan munculnya seorang wanita yang diselubungi bayang sambil memegang senapang yang berkuasa.)

Gumi:Masa untuk ucapkan selamat tinggal....Emperor Magnerium. (Ketawa jahat)

My Hero Academia- Kemunculan Sepupu Todoroki Where stories live. Discover now