Dupa ce sa intors, o perioada parca erau dinou proaspat casatoriti si inflorea iubirea din ce in ce mai mult, pana cand tatal meu a inceput sa ia dinnou cate o bere, cate doua, cate trei si asa mai departe si a inceput dinnou sa bea, intre timp mama aflase ca el fuse-se cu o alta femeie in vacanta in timp ce noi eram la bunici, nicidecum ca statea acasa si suferea ca un caine asa cum spuse-se el cand a venit sa isi ceara iertare.
Mama intrebandul care este adevarul el a inceput sa strige ca nu este adevarat nimic, si ca cine ia spus vrea sa ii desparta ca are invidie si alte scuze care mai de care pana in momentul cand mama a lasat treaba sa fie asa cum spune el si a trecut cu vederea.
Mama este genul de femeie tacuta si linistita care vrea doar liniste, daca ii ceri haina depe ia tio da fara sa se gandeasca macar o secunda ca poate dupa ii va fi frig.
Revenind la tata, cum spuneam incepuse dinnou sa bea din ce in ce mai mult, dupa o perioada devenind gelos, ( nu stiu sigur daca era chiar gelos sau era pur si simplu un motiv de cearta) a ajuns la punctul ca mergand pe trotuar, daca claxona o masina pe strada, cand ajungeau acasa incepea sa puna intrebari ca de ce a claxonat masina pe strada. Cand stia ca trebuie sa iasa mama de la munca mergea si o urmarea tot traseul de la munca pana acasa.
In fine cat au fost astea mai treceam cu vederea, erau certuri si nimic mai mult, dar am ajuns si in momentul cand a inceput sa frecventeze toate barurile, moment in care a inceput adevarata drama la noi in familie.
Cand se trezea dimineata primul lucru care il facea era sa mearga la bar sa bea 50 ml de cognac sau vodka pentru ca devenisa alcoolic, daca nu isi lua 'doza' de 'calmant' tremura toata ziua, dupa care venea acasa manca ceva si se intorcea, deci practic barul si prietenii devenise un fel de casa si familie, isi respecta mai mult prietenii decat familia.
Imi amintesc perfect prima bataie dupa impacare, el banii si tinea tot timpul la el, intro seara a venit beat acasa si sa pus la somn, a doua zii cand sa trezit a inceput sa ne acuze ca iam furat din banii din buzunar, noi vazandul asa ne-am imbracat si am plecat de acasa. Cand a venit mama acasa noi am asteptato si iam spus ce sa intamplat, la care mama a spus sa stam linistiti ca vorbeste cu el cand vine acasa, deja stiam, alta cearta. Cand a venit tata acasa, mama sa prefacut ca nu stie nimica asteptand sa spuna el ceva pentru a nu se lua de noi ca de ce iam spus. Dar nu a durat mult ca deja din dormitor am si auzit cum schimbul de cuvinte incepe sa devina tot mai aprins, pana in momentul cand am auzit ca ia dat mamei mele o palma. De aceasta data nu am mai plecat si a inceput sa fie din ce in ce mai rau. Dupa care tata vazand ca mama nu mai pleaca.
Motivul pentru care mama nu pleca eram noi, copii care eram la scoala, nu vroia sa suferim un asa zis divort pentru care a ales sa indure.
Dupa cum spuneam, tata vazand ca mama nu pleaca fiind ca suntem noi a inceput sa o loveasca din ce in ce mai mult pana in punctul de a o bate ca si cum ne bateam noi in spatele liceului cu cel mai mare dusman. A ajuns sa fie privit de noi copii ca fiind mai mult o bestie decat un tata, un om de genul nu ai cum sa il privesti cu o iubire fata de parinte, deci certurile si bataile au devenit o rutina zilnica, si el pe zi ce trecea tot mai mult devenea o persoana lipsita de suflet si constiinta.
Sa ajuns pana in punctul ca fratii lui sa ii spuna la mama sa plece si sa il lase fiindca nu se va mai schimba niciodata, lucru care de altfel spre fericirea noastra sa si intamplat in urmatorul capitol.
CITEȘTI
O copilarie nefericita
Non-FictionUn copil crescut langa alcool, fum de tigara si certuri familiare poate fi marcat pe viata