🌸Chapter 1

257 21 2
                                    

Aku mengayuh basikalku sambil menyanyi lagu kegemaranku Baby (Astro) . Hari ni ialah hari pertama aku di sekolah Highschool Star5 .

Aku sebenarnya duduk kat kampung tapi disebabkan nak belajar lebih mendalam terpaksalah duduk di dorm bersama kawanku iaitu Chae Young ataupun Chae.

Sebut pasal Chae,sampai hati dia tak kejut aku. Tapi nasib baiklah dia tu BFF forever. Kadang2 nak marah tapi tak boleh .

Aku memberhentikan basikalku lalu meletakkan ke tempat parkingnnya . Macam kereta pulak bunyi dia .

Aku melangkah masuk kedalam bagunan sekolah yang kelihatan mewah itu. Sedang aku berdiri memerhati sekelilibg tiba2 satu tangan hinggap di bahu ku dan ....

"Baaaa...." Chae memeranjatkan ku.

Aku hanya membuat muka blur plus tak terkejut.

"Yah...tak lucu lah." Aku kononnya memalaingkan badanku dan menyilangkan tangan pada dada ku kononnya merajuk.

"Olo...lo...bucu ....bucu.. janganlah merajuk nanti tak comel " Chae yang mencubit kedua dua pipiku untu memujuk ku .

Senyuman terukir di mukaku . Kadang2 rasa nak gelak je tapi takut nanti ada yang masuk wad takut telinga berdarah .

"Yoona jomlah gi pejabat nanti lambat pula " Chae mengajakku ke pejavat untuk melaporkan diri. Aku harap sangat dapat sekelas dengan Chae .

S
K
I
P

Mr . Lee melangkah maauk ke dalam kelas 5P . Dia melatakkan bukunya yang banyak asn tebal di atas meja. KelihatN suasana kelas yang meriah dengan suara pelajar kini menjadi senyap sunyi sepreti tiada orang pun dalam kelastu.

"Ok hari ni kita ada student baru jadi beri perihatian "
Kata Mr Lee tegas sambil menajamkan matanya.

"Masuk" aku melangkah masuk ke dalam kelas dengan perasaan gementar mana taknya sebab dalam kelas ni takde pun yg aku kenal. Nasib tak berbau tak dapat sekelas dengan Chae .

"Memperkenalkan diri kamu "

"Aneonyhaesayoe Kim Yoona immida"aku menundukkan badan ku .

"Sape ada soalan boleh angkat tangan" kelihatan seorang pelajar lelaki mengankat tangan dan menyebab ramai pelajar perempuan melihat ke arahnya kerana lelaki itu ialah Cha Eun Woo .

"Ok kamu boleh tanya dia "

Eunwoo bangun dari kerusiya sambil menayangkan muka yang cool dan maco . Dia menuju ke arah Yoona . Dia berdiri dekat dengan Yoona . Dia memerhatikan mata yuna yang kebiru biruan .

Yoona berasa berdebar debar kerana wajah mereka sangat dekat .

"Mata ni asli ke palsu ke contac lanse *tak tahu betuk ke tak ejaan tu* "

Hati Yoona bagaikan di tusuk pisau bertubi tubi tanpa henti mutiara jernihnya mula jatuh membasahi pipinya.

"Ni mata asli sejak aku DILAHIRKAN. Aku taklah maya sangat atau gilakan kecantikkan sampai sanggup buat penbedahan *tak tahu ada ke takde pembedahan ni hihihi* aku menekankan sikit perkataan 'dilahirkan' . Muka ku merah padam macam tomato dah .

Eunwoo sangat terkejut kerana mutiara jernih ataupun air mata yang keluar dari mata gadis yang berambut lurus itu.

"Okey stop . Kamu boleh duduk tempat kosong " Mr Lee yang tidak berani memarahi Eunwoo mengubah topik.

Aku melangkah ke tempat duduk yang terletak di belakang sekali yang tiada teman semeja. Aku just nak bersendirian. Aku menundukkan kepala ku sambil melabuhkan punggungku diatas kerusi .

Mereka belajar seperti biasa. Suasana menjadi senyan dan Eunwoo....


🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
Sorry saya tak tahu banyak benda lagi . Just nak try buat citer. Tolong votenya. Kalau ada kesalahan tolong komen barulah saya tahu kesalahan yg saya buat.

THATS GIRLWhere stories live. Discover now