Proloog

1.4K 16 15
                                    

Ik had alles wat mijn hartje begeerde. Een mooi huis, welgestelde lieve ouders, geweldige vrienden - oké sommige daarvan vanwege de feestjes die ik regelmatig bij ons thuis organiseerde - maar verder geen klagen over niets. Alle mogelijke middelen om mijn rechten studie vlekkeloos te laten verlopen waren aanwezig en als het mij, op wat voor vlak dan ook ergens aan ontbrak, dan schoten mijn ouders mij te hulp. Kortom een heerlijk zorgeloos leven, waarvan ik nooit maar dan ook nooit had kunnen bevroeden, dat daar ooit op dramatische wijze een eind aan zou komen.

Ik zie nog de politie onze oprit op komen rijden. Zal wel voor papa zijn, dacht ik nog. Mijn vader had regelmatig contact met de politie om de beveiliging aan te scherpen rondom de bezittingen die gestaag groeide in onze familie. Zakelijk ging het hem voor de wind, wat regelmatig zorgde voor een nieuw soort fenomeen, genaamd jaloezie. Bezittingen waar hij zo hard voor werkte, werd door vreemden beklad, gestolen of vernield voor Joost mag weten wat voor reden.

Maar dit keer kwam de politie niet voor hem, ze kwamen voor mij om mij te vertellen, dat de wereld zoals ik die tot dan toe had gekend in elkaar was gestort. Schreeuwend heb ik de politieofficier op zijn borst geslagen, hem woedend gesmeekt op te houden deze lugubere leugens te vertellen. "Wacht maar tot mijn vader dit hoort, die zorgt er voor dat je je baan verliest!!" Heb ik nog gedreigd, maar diep in mijn hart wist ik al dat hij de waarheid sprak.

Voor zover ik dacht dat ik op dat moment door een hel ging, was het maar goed dat ik niet wist dat het nog veel erger kon. De bloemen op het graf van mijn ouders waren nog niet eens verwelkt, toen de daadwerkelijke nachtmerrie begon.

De wereld zoals ik die kende, bleek een grote leugen te zijn geweest. Mijn vader had onverantwoorde investeringen gedaan, waarvan de schuldeisers per direct op de stoep stonden nadat ze er lucht van kregen dat hij was omgekomen. Dat ik daardoor berooid en dakloos achter zou blijven, bleek niemand iets te deren.

Nou ja... David, mijn vaders zakenpartner, stond in eerste instantie wel voor me klaar zodra hij het vreselijke nieuws hoorde, maar dat hij daar zijn eigen plan bij getrokken had, kon ik toen niet bevroeden. Hij begon zo goed en zo kwaad als ie kon alles voor me te regelen, maar kon niet voorkomen dat ik toch nog met een force schuld ben achtergebleven. Natuurlijk had ik mijn erfenis ook kunnen weigeren, maar tot voor drie week geleden had ik nog de illusie dat het allemaal wel mee zou vallen. Hoe dom kon ik zijn?!

En nu zit ik in de "gevangenis" die Escortservice heet. Een noodgreep die ik niet meer kon weigeren. Geloof me, alles heb ik geprobeerd om er onderuit te komen, maar de constructie die David bedacht had was zo waterdicht, dat ik geen uitweg meer zag. Ogenschijnlijk emotieloos heb ik mijn handtekening geplaatst onder zijn wurgcontract. De lol om mij te zien huilen en smeken voor een andere oplossing gunde ik hem niet meer. Ooit zal mijn wraak zoet zijn. Ooit zal ik hem betaald zetten voor hetgeen hij mij heeft aangedaan.

Maar voor nu, moet ik een jaar lang een dubbelleven leiden. Een leven waarbij ik overdag mezelf mag zijn, Lara McGregor de rechtenstudent, maar 's avonds moet transformeren in Sheila een Escortdame, die het diegene die het zich kunnen permitteren, moet behagen naar hun wensen.

Voor de honderdste keer kijk ik in de spiegel naar mijn evenbeeld. Een evenbeeld dat ik niet ken, maar waar ik beter mee kan leven dan als ik hier als mezelf had gestaan. Langzaam gaat mijn borstel door het zwarte haar van mijn pruik. Tranen wellen op achter mijn ogen. "Oh mama, vergeef me" fluister ik en strijk nogmaals een keer door mijn haar. Mijn lippen stift ik bloedrood naar de kleur van mijn lingerie, waarna ik het kante masker van de wastafel neem en voorbind. Even twijfel ik, maar dan draai ik mij resoluut om en loop de luxe suite in waar zo mijn eerste klant op mij wacht.....

A mask of Lust and Desperation wordt mijn allernieuwste boek voor het nieuwe jaar. Ik hoop dat het jullie zal bevallen en dat ik jullie kan boeien tot op het eind. Natuurlijk vind ik het erg leuk als jullie dmv stemmen laten weten of het je bevalt en ik sta altijd open voor ideeën en op of aanmerkingen....

Veel plezier in wat voor zin dan ook 😉❤️

Love Bridget ❤️❤️❤️

A Mask of Lust and DesperationWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu