hope +1

739 62 8
                                    

#flashback

Hujan again hari ni? Why? Aku terlupa bawak payung tau hari ni . Macam mana nak balik? Aku dah ada dekat depan muka pintu sekolah ni . Mujur bawah bumbung kalau tak , basah aku .

"Yeogi . Pakai payung ni " hulur seseorang dari sisi kanan ku yang sedang berdiri sebelahku tanpa ku sedar .

Aku menoleh untuk melihat siapakah dia .

"Changmin-sshi . " aku mengambil payung itu sambil menundukkan sikit kepalaku .

Dia terus pergi selepas aku ambil payung tu . Tapi dia pergi dalam keadaan tak berteduh pada apa apa . Hanya berjalan dengan selamba tanpa berlari kerana hujan menimpanya .

"Dia ingat dia macho ke berjalan dalam hujan sambil masukkan dua dua tangan dalam poket seluar . Ya ! Nanti kau demam lah !" Aku cuba mengejarnya tapi tulah , kaki aku lebih pendek dari dia .

Melangkah pun bukan besar mana jadi aku hilang dia . Aku ambil keputusan untuk balik ke rumah dan cuba melupakan rasa serba salah ni .

Tapi kalau dia demam , macam mana? Dia ada battle b-boy kan minggu depan? Sememangnya aku cepat rasa kesian dan serba salah . Alahaii . Aku harap dia okay .

#flashbackend

Siapa sangka aku akan sukakan dia lepas dia bagi aku payung tu? Tuk kali pertama aku hadirkan diri untuk tengok battle b-boy . Adakah aku pergi untuk tengok dia? YA -,- Rupanya budak kelas aku ni budak b-boy yang sangat famous kat sekolah dan ramai fan . Malangnya bila aku siasat pasal dia , dia ni selalu tak endahkan fans lagi lagi perempuan . What the- macam mana aku nak dekatkan diri dengan dia?

"ya kim saerin . What bring you here? Kau nak tengok Changmin ke? " bertalu talu soalan soobin ajukan padaku .

"ANI! " nafiku .

"Kau ni susah sangat nak dengar cakap kenapa? Changmin takkan pandang kau . Aku pernah try dia dulu sebelum dia jadi famous lagi . Tak dapat weyh . Mujurlah juyeon pandang aku uwu . Jangan beranganlah kalau sekarang " mengomel pula junhee ni .

Nilah aku tak suka budak ni nampak aku kat sini . Kenapa lah buat battle kat tempat terbuka ?

"Berapa kali kau nak cakap pasal tu and juyeon kau tu? Aku tahulah namchin kau . Dia pun ada kat situ nampak tu . Nampak tak sebelah changmin tu?  " aku menunjuk pada juyeon .

"Hensemnya ! " dia melambai pada juyeon dengan extra nya .

Beria tho yeoja ni . Mujurlah juyeon balas dengan flying kiss . Dia fikir sweet ke macam tu? Eyyyy . Kalaulah boleh aku buat kat changmin dan dapat flying kiss macam tu . Takyah flying kiss , baik kiss terus ㅜㅜ aku mengeluh .

Soobin pegang bahu aku sambil menggeleng lalu berkata "aku tahu kau mengharapkan changmin tapi itu perkara yang mustahil rin-ah"

Aku mengagguk kerana aku memahami apa yang dia katakan . Cuma ... tak boleh ke kalau aku cuba? Hanya cuba dekati dia .

Segalanya dah selesai dan aku patut balik sekarang . Memandangkan si soobin balik dengan namchin dia dan junhee dengan juyeon . Korang fikir sweet sangat ke nama juju ni    -_-

(Junhee: beb . Kau yang buat cerita ni . Asal kau yang panas?
Author: juyeon tu bias aku jugak tau ! Kau bernasib baik aku nak bagi juyeon kat kau
Juyeon: bshv!×%%×") back to story HAHA

Aku on my way balik . Nak ke lorong bias aku jalan , aku nampak changmin dengan seorang perempuan . Yeoja tu pandang dia tapi changmin tak pandang dia balik . Lelaki itu hanya melihat ke arah kirinya .

Aku menyorok di belakang tiang berdekatan dengan mereka . As fan changmin , of course lah aku nak tahu apa yang diorang nak bualkan .

"Saya sukakan sunbae . Terimalah ni" dia hulur dengan polite nya surat tu pada changmin tapi what de hek dia buat apa tu?

"Mianhae" dia tunduk dan terus berlari pergi dari situ .

Masalah sekarang ialah bukan soal hati budak perempuan tu tapi aku ni . Changmin berlari ke arah aku . Terkeluar dah bakat berlakon aku , baca poster yang melekat pada tiang depan aku ni .

Okay sekarang dia dah blah so macam mana dengan yeoja tu? Kesian dia . Cinta dia kena reject teruk . Sadis gila hidup dia . Hidup aku akan jadi macam dia ke kalau aku confess pada changmin? Mimpi ngeri !

★★

Payung yang berada di atas meja itu aku renung lama . "Bila aku nak bagi balik dekat dia? "


Soalan tu selalu disoalkan otakku sejak seminggu yang lepas . Payung tulah yang buat aku sukakan dia . Tanpa payung tu aku takkan sedar betapa hebat , hensem , adorable nya changmin . Sedangkan aku dah lama sekelas dengan dia . Dari gred 11 sampai lah 12 . Dah nak dua tahun , barulah aku tahu kewujudan dia .

★★

"Tengoklah betapa rapatnya dia dengan chanhee tu ! Macam gay dah " mulut junhee ni memang nak kena sepak dengan aku .

Changmin cuma peluk bahu chanhee dan keluar dari kelas sebab dah waktu rehat . Tu je . Normal kan peluk member sendiri ? Dah lah senyuman dia innoncent . Hati aku cair~~~~

"Kau beruntung yang juyeon couple dengan kau . Kalau tak aku rasa dia yang paling rapat dengan budak berdua tu . Juyeon kau lebih gay ! " mula dah perang mulut aku dengan junhee .

Dia tak pernah rasa pilihan aku yang betul .

"Dah lah tu bergaduhnya ! Aku bosanlah hadap korang gaduh . " rungut soobin yang selalu jadi orang tengah .

"kami tak gaduh lah soobin" junhee buat muka innoncent dia dan peluk lengan aku rapat dengan dia .

"Kan junhee kan" aku pula buat aegyo .

Aku dapat rasakan betapa menyampahnya soobin dengan kitorang dengan muka disgusting dia tu . HAHA . Aku dan junhee hanya tertawa bersama .

"Tapikan saerin . Kau tak rasa ke yang dia tu gay? " soalan soobin tu buat aku rasa dia pun layak dapat penyepak macam junhee .

"Wae? " soalku tak puas hati .

"Kau tak perasan ke yang dia selalu dengan kawan lelaki dia ? Dengan sunbae lelaki? Dan satu lagi , aku tak pernah tengok dia kacau yeoja macam budak lelaki lain selalu buat  " jelas soobin .

Apa yang soobin cakap tu betul . Aku pun baru perasan .

"Tapi korang tahukan yang chaebin pun rapat dengan dia ? Chaebin tu yeoja kan"  marahku .

Siapa boleh dengar orang lain mengumpat crush kita lagi lagi kalau pengumpat tu kawan kau . Terasa macam nak sumbat stokin dalam mulut dia bukan?

"Chaebin tu memang yeoja . Tapi kau kena ingat yang changmin tu tak rapat langsung dengan chaebin . Yeoja tu je yang selalu mulakan perbualan . Changmin sangat jarang buat eye contact dengan yeoja . Lagi lagi yeoja . Aku syak limit dia eye contact dengan perempuan hanya 0.2 saat je "terang junhee pula .

Aku rasa kalau bawa budak berdua ni pergi berbahas , boleh menang besar ni . Bila difikirkan balik , betul ke? Macam tak masuk akal je .


TBC

my shy boiWhere stories live. Discover now