"Okay dengar ni changmin . Aku suka kan kau bukan kevin ! Kenapa kau perlu buat benda ni waktu first date kita? Kenapa kau ajak aku date tapi kau nak minta break? Kalau sebab aku rapat dengan kevin , sorry . Salah aku sebab rapat dengan dia . " penjelasan saerin berserta air takungan di matanya .
"Bukan salah kau tapi aku . Aku ... aku tak mampu nak buat kau bahagia sebab ... aku ... takutkan perempuan " ni kali pertama aku jujur pada seseorang yang aku sayang selain kawan kawan aku .
Aku dah dapat jangkakan saerin terdiam . Mesti dia terkejut . Dia menangis jugak . Aku memang teruk sebab buat yeoja yang aku sayang menangis dan aku tak dapat pujuk dia semula . Aku memang teruk .
"Siapa kesah hah? Aku dah tahu jadi kenapa kalau kau takut dengan perempuan pun ? Kau kiss aku . Kau berani ajak aku date . Kau benarkan aku pegang tangan kau , duduk sebelah kau , makan dengan kau . So why?
perlu ke kau rasa yang kau masih takutkan perempuan? Aku percaya yang kau berusaha untuk berubah . L Kau dah tunjukkan kasih sayang kau pada . Kenapa kau nak serahkan aku pada kevin . Aku sayangkan kau lah changmin" dia merintih teruk .
Saerin sangat jujur dan dia buat aku peluk dia .
"Mianhae . Aku tak patut cakap macam tu kan? Aku bersalah " aku usap belakang saerin lembut .
"Jangan cakap macam tu lagi" gadis itu peluk aku balik .
Memang apa yang aku nak buat ni tak betul . Aku tak sepatutnya lepaskan orang yang aku sayang . aku yang kena berubah sendiri bukan serahkan orang akku sayang pada orang lain .
"uljima~ mianhae~" puas juga nak pujuk budak ini .
untuk kali pertamanya aku mengusap kepala seseorang dengan tangan aku ni . wow ! aku impress dengan diri sendiri .
★★★
[ dalam bas ]
dari tadi saerin terdiam . ni semua salah aku . dah tak boleh tengok dia senyum . dia bersandar dan pandang tangan sendiri . mungkin sekarang masa yang terbaik tuk pegang tangan dia . dengan berhati hati aku memegang tangannya yang berdekatan dengan tangan aku dan membuatnya memandangku . aku cuba pandang dia dan senyum walaupun sekejap sekurang kurangnya aku mencuba .
"neomuna joha" katanya lalu melentukkan kepalanya pada bahuku .
apa yang mampu aku buat sekarang ialah duduk senyap supaya tak kacau dia terlena . nak letak kepala aku atas kepala dia , aku masih lagi tak berani .
★★
●saerin pov
semalam ialah date yang paling seronok yang pernah aku ada . eye contact , pujuk aku bila dia buat aku menangis dan banyak lagi . lena aku tidur malam tadi . dah lah hantar aku sampai ke rumah sebab dah malam . budiman nya namchin aku .
"saerin pergi sekolah dulu eomma . appa" aku sempat mencium pipi eomma appa aku .
"hari hujan ni . bawa payung sayang" pesan eomma .
YOU ARE READING
my shy boi
Randompernah tak korang terfikir untuk mencintai lelaki yang malu(takut) dengan perempuan ? Q/changmin(The Boyz) ft. You/saerin(readers) nilah cerita yang mengisahkan kisah korang yang bercinta dengan lelaki yang ada fobia pada perempuan . kenapa dia tak...