Part 1

296 14 3
                                    

De wekker gaat. Bah, vandaag mijn eerste schooldag op het VML. En dat terwijl het al bijna zomervakantie is. 'Ja dan leer jij jouw klas alvast kennen!' zei de directeur. Nou, ik wil die hele klas niet eens leren kennen want het zijn vast allemaal van die VML hoertjes en als ik bij Jessie, Noor, Berre en Fabienne in de klas zit word ik echt gek. Ze zijn zo arrogant tegen de Mainiacs, echt bah. Het toppunt zou dan ook echt zijn als ik bij Rein in de klas kom. Dat is echt het laatste wat ik wil. Ik kleed me om en loop naar beneden. 'Goedemorgen lieverd' zegt mijn moeder blij. 'Hoi' zeg ik. 'Nou dat mag wel wat vrolijker, wat is er aan de hand?' 'Geen zin in deze dag' 'Maar het is jouw eerste schooldag daar? dat is toch harstikke leuk!' 'Mam, ik heb toch gezegd dat ik niet naar die school wilde omdat Rein daar op zit!' 'Dat slaat nergens op, Lynn.' 'Dit is jullie schuld hoor!? jullie moesten zo nodig hier naartoe verhuizen.' roep ik boos. 'En nou is het afgelopen, ga maar gauw weg jij' 'Is prima, daaag mam!' zeg ik, ik pak een appel en loop naar buiten. De dag begint al top, joh. Ik stap op mijn fiets en fiets langzaam naar school.  Ik kom aan op school en ja hoor, ik zie overal kakkertjes. Bah, heb nu al een hekel aan deze school. Ik zet mijn fiets neer in de fietsenstalling en ik hoor achter me gepraat. 'Hey daar heb je het nieuwtje' hoor ik ze extra hard fluisteren. Ik draai me om en ja hoor, Noor en Jessie. Ik negeer het en besluit om naar binnen te lopen. Ik heb echt geen idee waar ik heen moet, de rondleiding die ik laatst kreeg was nogal snel. De bel gaat en ik loop naar de leerlingenbalie. 'Uhm hoi, ik ben nieuw hier en ik weet niet waar ik heen moet..' zeg ik. 'Aha, wat leuk! In welke klas zit je? Dan zoek ik het even op?' zegt de vrouw. 'Ik geloof.. 3B..' 'Ah, jij moet naar lokaal 221! Hier de trap op, dan naar links en uiteindelijk kom je de deur vanzelf tegen! Veel succes' 'Dank u!' zeg ik en ik loop naar boven. Ik loop naar links en ik zie het lokaal al. Ik ben zo nerveus. Ik klop op de deur en maak 'm voorzichtig open. Allerlei ogen staren mij aan. 'Hallo, jij bent vast Lynn? Het nieuwe meisje?' 'Uh ja.. dat klopt' Ik hoor mensen lachen. Ik kijk om me heen en 3 keer raden wie ik daar chagrijnig zie zitten: Rein.

Let this stopWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu