3. Tanulás/Munkavégzés produktívan.
Milyen jó is lenne, ha minden egyből menne, nem? Nem kéne az irodában órákat eltölteni egy kis feladattal azért mert tele vagy tömve. Diákok esetén otthon tudnád minek állj neki, de nem csak azt, hogy minek állj neki, hanem azt is, hogy hogyan állj neki. Pár jó tanácsot szeretnék elmondani, ami talán segíthet ezekben. Vannak tanácsok, amik csak diákok számára használható, azonban van olyan, ami diákok számára kevésbé.
Kezdjük a legelső dologgal, ami a reggeli. Nagyon fontos, hogy olyan reggelit egyél, ami nem csak 1-2 órára nyomja el az éhségérzeted, ugyanis az éhség negatív hatással van a koncentrációra. Fontos az is, hogy hidratált legyél, sokszor nem is veszed észre, hogy valójában milyen szomjas vagy, pedig talán a víz a legegészségesebb dolog, ami a kezed ügyébe kerülhet. Naponta azt mondják 2L, de ez nem igaz, ez szinte egy minimum arány. 20KG/1L a megfelelő mennyiség. Ha te 80Kg vagy, akkor érdemes lenne bevinni 3,5-4,5L vizet naponta. Ez nem csak a hatékonyságod fogja növelni, de az egészségedre is nagyon jó hatással van, valamint a testsúlycsökkentésben is segít a felgyorsult anyagcsere miatt. (Nem ajánlott azoknak, akiknek veseproblémájuk van)
Nagyon fontos, hogy a reggeled jól induljon, ezért az előző fejezetben leírt tanácsok igazán jól jöhetnek, hogy boldogabban kezdhesd a reggelt. Hagyj időt magadnak, nyugodtan menj el munka előtt kávézni, vagy csak egy pohár Kólára ülj le a barátaiddal/kollégáiddal.
Iskolában ez nem megoldható, de otthon diákoknak is jól jöhet. Próbáld meg telerakni az asztalodat személyes tárgyakkal. Az emberi agy sokkal jobban működik, ha otthonosabban érezheti magát valahol, erre pedig tökéletes megoldások a bekeretezett fényképek, kabalák, szuvenírok.
Legyen egy fiókod, amiben mindent megtalálhatsz. Ne kelljen felállnod az asztaltól, hogy jaj kell egy vonalzó, egy tűzőgép, egy ceruzahegyező, stb... A fiókodban minden lesz, és maga a tudat is nyugtat, hogy történhet bármi, melletted van egy kész túlélő felszerelés.
Fontos, hogy mindig legyen melletted egy jegyzetfüzet. Hányszor hagytál már abba valamit, azért mert eszedbe jutott valami? Ha nem csináltad meg, akkor azért aggódhattál, hogy majd elfelejted. Semmi dolgod sincs, leírod és folytathatod tovább a dolgod, majd a szünetben vagy, ha végeztél eltudod intézni azokat is, amiket felírtál.
Lehetőleg ablak előtt legyen az asztalod, nagyon sokat segít a koncentrációban az, hogyha természetes fény árad be az ablakon, és nem az éjjelilámpa fénye világítja be a szobát, valamint az is segít, ha a természetet látod, nem egy egyszínű falat.
Mindig engedj be friss levegőt. A friss levegő serkenti az agyat és jó hatással van a vérkeringésre, míg ezzel ellentétben az elhasznált levegő elálmosít és nagyon rontja a hatékonyságod.
Hallgass zenét, ha tudsz mellette dolgozni/tanulni. Több embernél is végeztek kísérleteket, ahol a komoly zene bőségesen növelte a hatékonyságot.
Ülj egyenesen! Néha az ember annyira figyel az előtte lévő laptopra/könyvekre, hogy észre sem veszi, hogy órák óta görnyedten ül. Az agy jobban működik, ha egyenesen ülsz, valamint a szerveid is jobban működnek, mint például a tüdőd. Egy-két hétig nem lenne semmi problémád, de hosszú távon komoly gerincproblémák alakulhatnak ki.
Nem kell mindent egyszerre! Nagyon fontos, hogy tartsunk szünetet. Az iskolában 45 percet tanul az ember, majd jobb esetben 10 perces szünete van. Nem véletlen van ez így. Az emberi agy nagyon maximum 45 percet tud egyhuzamban koncentrálni, utána borzasztóan lelassul. Nézd meg milyen napod van, ha tudod, hogy könnyű akkor dolgozz/tanulj 25-30 perceket, majd vegyél ki egy 5-10 perces szünetet. Amint megvolt ötször a 25-30 perc munkavégzés vegyél ki egy 25 perces szünetet. Ne felejtsd el, hogy enni fontos! Valamint ezekben a szünetekben megihatsz egy kávét. A koffein pozitív hatással van az agyra, csak figyelj, hogy nehogy túlzásba vidd. Környékezd meg a napi 200-320mg koffein környékét.
Vezess több listát. A legfontosabb a To Do List és a Wait For List. A To Do listába napközben felírogathatod a dolgaidat, amiket meg kell csinálnod. (A 4. Fejezet a To Do List vezetéséről fog szólni.) Napközben mondjuk felírtad, hogy mik azok a munkák, amiket holnapra adtak, ezért már nem is kell aggódnod az miatt, hogy mit felejtesz el holnapra. Kit érdekel, fel van írva. A Wait for lista talán az egyik legegyszerűbb dolog a világon. Mindössze egy kis terhet veszel le az agyadról, de hatalmas segítség. Elküldtél egy fontos e-mailt és várod a választ? Vagy írtál egy dolgozatot és várod, hogy beírják az eredményét? Nem kell állandóan stresszelned rajta, mindössze írd le és, ha nap végén belenézel a listába, látni fogod, hogy mit kell megnézni.
Egy felmérés szerint nagyon kevés ember képes a multitaskingra, ami azt jelenti, hogy több feladatot végzel el egyszerre. Éppen válaszolsz egy e-mailre, de közben a főnököddel beszélsz, valamint mondjuk az árfolyamokat nézed. Ne csináld! Egyszerre egy dolgot.
Miközben egy feladattal foglalkozol, ne figyelj az inputokra (bejövő információ). Csak elterelnék a figyelmed és jön a „jaj, hol jártam?". Tegyél egy ne zavarj táblát az ajtódra, maximum fél órát kell várnia az illetőnek. Ez alatt azt is értem, hogy a telefonodat kapcsold le, vagy legalább némítsd le addig.
Mielőtt neki kezdesz az első munkának, már készítsd oda az összes többi következőt. Én például, ha tudom, hogy egyedül vagyok egésznap a konditeremben, akkor előre összerakom a súlyzókat minden gyakorlathoz.
Ki kell derítened te melyik típus vagy, téged motivál, ha sok kicsi feladattal már végeztél, és már csak egy van, de az egy nagy feladat? Vagy inkább a nagy feladattal végeznél előszőr, és csak utána a kicsiket.
Ha pihensz, akkor pihenj. Ne foglalkozz olyankor semmivel, az a lényege, hogy kikapcsold az agyad. Fontos, hogy az alvásod is megfelelő legyen. (A megfelelő alvásról is írok majd.)
Fontos, hogy a szék, amiben ülsz kényelmes legyen, valamint a magassága is megfelelő. Az asztal elég nagy legyen neked.
Minden esetben készülj fel alternatívákra. Lehet, hogy valami miatt nem fog összejönni, hogy netről tanuld meg az anyagot? Akkor mit teszel? Több ötlet is legyen a fejedben.
Valamint nagyon fontos, hogy fejleszd magad! Millió könyv van, ami erről szól és még több tudásra teszel szert. Online edzések, könyvek bárhol megtalálod. (Lesz egy fejezet, ahol hasznos oldalakról és alkalmazásokról írok.) Menj múzeumba, hogy fejleszthesd a lexikális tudásod.
Gondold újra a céljaid, hogy állandó motivációd maradjon.
Csinálj e-mail piszkozatokat előre, hogy ne kelljen azzal foglalkoznod, hogy ennek így kell kezdeni az e-mailt, itt nem tudom kit szólítok meg, szóval ennek így. Legyen mindenre egy sémád előre elkészítve.
Mindig legyen rend az asztalodon és körülötted! Ha káosz van az környezetedben, káosz van a fejedben.
Nos, ennyi lenne talán azok, amik tényleg sokat segítenek. Van még millió meg egy dolog, például a fontosabbak közül, hogy rendszerezd az életed. Melletted a dokumentumaid betűrendben, fűszerek is. Maradj jövő orientált, ne menekülj a negatív érzelmektől, de majd még, ha van rá igény, írok ennek egy második részt.
YOU ARE READING
Így fejlesztheted magad!
RandomLehetsz diák vagy lehetsz felnőtt dolgozó, bárhol előfordulhat, hogy te úgy érzed több szeretnél lenni. Erre tökéletes módszer az önfejlesztés! Sokan nem hisznek ebben, valamint feleslegesnek tartják. Valóban, bárki elvégezheti maga is, azonban nagy...