2. Reggeli Rutin

33 0 2
                                    

1. Reggeli Rutin.

- Talán az egyik legfontosabb dolog, amit mondhatnék. Egy összeszedetlen reggelen, amikor két felé állnak a szemeid és azt sem tudod hol vagy és mivel kéne kezdened az egyetlen dolog, ami segíthet az a rutin.
Tartanod kell egy rutint. Például az első dolgod, hogy felöltözöl vagy csak felveszed a köntösöd és a mamuszod, kicsoszogsz a kávéért, de utána mindig tudod mi jön? Készíted a reggelit vagy utána mész fürdeni?
Ha tudod általában mi mennyi időt vesz fel, akkor megkímélheted magad a felesleges percektől, amikor semmit sem csinálsz, tehát aludhatnál helyette. Például: Tudod, hogy neked a fürdés 10 percet vesz igénybe, ezért nem 6:00-kor kelsz, hanem 5:50-kor. Másik példa, ha te igényled, hogy felkelés után pár percet vergődj az ágyban, akkor azt is beleszámolod, de mondjuk, ha a reggeledbe be akarod sűríteni, hogy átnézd a jegyzeteidet, meg válaszolnod kéne pár e-mailre vagy olvasni szeretnél reggel, akkor tudod, hogy ennyi meg ennyi perccel kell előbb kelned.
Azt hinnéd ennyi, ugye? Pedig nem. A reggel a napod legmeghatározóbb része, amilyen kedvvel kelsz általában olyan a napod folytatása. Reggel semmit sem érdemes kapkodva csinálni, bár előbb kell kelni, de szépen ráérősen nyugodtan.

1.1 - A 7 perces taktika.
- Majd egy másik fejezetben kitérek arra, hogy miért is fontos jegyzeteket, listákat, határidő naplót tartani, de most maradjunk annyiban, ha diák vagy, esetleg pörgős a magánéleted vagy a munkahelyeden borzasztó mennyiségű az input (Feléd áradó információ), akkor ez a másik elengedhetetlen dolog.
- Reggel a legfrissebb az embereknek az agya, ezért ezt kihasználjuk.  Szóval a taktika a következő. Felkelés után pár perccel ülj le az asztalodhoz. Mindössze a határidőnaplódra, a jegyzetfüzetedre, listáidra , tollra, valamint egy órára van szükség, amivel mérheted az időt.
-  Adj magadnak egy percet arra, hogy kikapcsold magad. Fontos, hogy csend legyen! Ne legyen     semmi, ami megzavarhat. Csak hallgasd a csendet és akármilyen fontos gondolatod is támad,       csak engedd el.
- Másodszor adj magadnak egy percet, ahol a levegővételedre figyelsz. Jó mély lélegzetek. Szádon beszívod, elszámolsz kettőig, majd az orrodon kifújod. Ne aggódj, a következő lépés nem az lesz, hogy lemegyünk alfába.
- Harmadszor adj magadnak 3 percet arra, hogy dolgozz. Három percen keresztül lapozd fel a jegyzetfüzeted, írd le, ami eszedbe jut, a teendőid és sok más dolgot, amit el kell végezned a nap/hét/hónap folyamán. (Lehet, hogy szükséges van 4 percre is ehhez, de nem baj)
- Az utolsó percben az a dolgod, hogy átnézd a jegyzeteket. Találd ki, hogy mit hogyan fogsz megoldani, mi a legfontosabb, mivel fogsz kezdeni.

- 1.2 - Mindig legyen rend körülötted.
- Sokkal tisztábban és rendszerezettebben tudsz gondolkodni, ha a környezetedben rend van. Reggel rendben hagyod el a szobát, ez azt jelenti, hogy akkor is rend lesz, amikor hazaérsz. Ez persze, nem csak a szobára igaz? Hogy pakoltál be a táskádba? Be van dobva öt könyv, egy ital, három füzet és két szendvics? Lehet, hogy jó dolgok vannak bent, de az elrendezésük is fontos. Mindenkinek egy nyugalmat ad az, hogy belenéz a táskájába és azt látja, hogy minden szép és rendezett. A könyvek füzetek csökkenő sorrendben egymás elé, ezáltal nem vesznek el a kisebb dolgok a nagyobbak között.
Használjuk ki a táska külön zsebeit! Oldalra nem ajánlatos semmit tenni, mert könnyen elérhető mások számára is, ami városokban elég valószínű is lehet. Azonban a zárható  helyekre megéri betenni kisebb dolgainkat. Például, amit a következő pontban említek a kisebb felszerelés. Az első zsebbe a számológép, akár ragasztó, olló. Ha a laptopot viszed magaddal, a töltőnek általában van külön zseb, így kevesebb az esélye, hogy megsérüljön, tedd csak oda.

- 1.3 Felszerelés/Felszerelés lista.
- Ha táskával mész valahova, akkor elég sok helyed van eltenni dolgokat. Például egy kisebb zsebben kit zavar egy olló vagy egy ragasztó? Elfér, úgysem kell ott mindennap kutakodnod, de a lelkiismereted is nyugodtabb, hogy történhet akármi, te fel vagy készülve rá. Nem úgy értem, hogy vigyél magaddal két heti hideg élelmet és egy sátort akárhova mész, de én például tartok magamnál mindig gyufát, nedves zsebkendőt, csomagolható esőkabátot (arra az esetre, ha öltönyben megyek valahova.). Ezek nélkül én sosem szoktam például iskolába indulni: töltő, telefon, fájdalomcsillapítók, fertőtlenítő, sebtapasz, kulcs, pénztárca (Benne az irataimmal és pénzzel, bankkártyával, bérletekkel), csomagolható esőkabát, zsebkendő, nedves zsebkendő, számológép, listáim, határidő napló, notesz, öngyújtó, gyufa, pillanatragasztó, cellux, olló, bicska, de ezen kívül még nagyon sok más.
- Ezen kívül fontos az otthoni felszerelés, ami az íróasztalodon van. Az enyéim közül, szerepelnek ugyanazok még egyszer az íróasztalon is, hogy ne menjen az idő azzal, hogy állandóan ki-be pakolgatom a táskából. De például nagyon fontosak a mappák, külön az orvosi papíroknak, külön az iskolaiaknak, munkának és ilyenek. Ezeket jobb rendszerezni, mint elveszíteni. Fontos, hogy különböző méretben legyenek kirakva papírok, hogy egyből elérd őket, valamint a ragadós cetlik.
- A felszerelés lista annyit takar, hogy tudod, hogy mi az, ami nálad kell legyen. Tehát, ha reggel csak boltba mész, akkor fontos, hogy áttapogasd a zsebeid előtte. Telefon, kulcs, pénztárca. Éppen amikre szükséged van hozzá.

- 1.4 - A reggeli környezet.

- Minél nyugodtabb és kellemesebb környezetben indítod a reggeled, annál kényelmesebb lesz. A legjobb, ha módodban áll természetes fényre ébredni, valamint kellemes ébresztésre. Lehetőleg ne a Metalica szólaljon meg ébresztőként, de semmiféleképpen ne is a kedvenc zenéd.
- Fontos, hogy reggel már tisztaságra ébredj, ez lehetővé teszi, hogy tudd mi merre van egyből.

-1.5 - Rutin tippek.
- Ajánlani tudok egy két dolgot, amit érdemes lenne betenni a reggeli rutinodba, de ez a te döntésed.
-Az esetben, ha egészséges életet élsz, a reggeli futás egy igazán egészséges dolog éhgyomorra, ugyanis ez jobban fogyaszt. Röviden azért, mert nem vittél be semmit, amiből a szervezeted energiát merítene (Kaja). 
- A reggeli fürdés felfrissít, szinte egyből felkelsz tőle és szabadabbnak érzed magad tőle.
- Szánj időt magadra! Amikor kávézol vagy olyat csinálsz, amit szeretsz, azt csináld reggel nyugodtan, ne közben dobd össze a kajád vagy tanulj.
- Reggel egy nagyon rövid nyújtás és edzés belefér! Nem kell itt nagy dolgokra gondolni mindössze egy 5 perces átmozgató edzés. Egy jó nyújtás fontos, ugyanis növeli az izmok és az ízületek rugalmasságát. Javítja a vérkeringést. Megszünteti a feszültségérzetet. Megelőzi a stresszt. Ugyanez elmondható pár fekvőtámaszról, felülésről és guggolásról.
- Ajánlatos kicsit ránézni a médiákra is, illetve a hírekre, hogy tisztába legyél a fontosabb dolgokkal.
- Vannak nagyon jó "önfejlesztő" játékok, amik fejleszthetik egyes képességeidet, mint például problémamegoldóképesség, kreatívság, helyesírás, nyelvtanulás, memória.
- Ha módodban áll és nem zavarnál vele senkit hallgass zenét, ugyanis oldja és feldobja a hangulatod, csökkenti a stresszt, fokozza a véráramlást.

-1.6 - A reggeli.
- Nagyon fontos a reggeli, ugyanis nem mindenkinek van ideje tízórait enni, ezek mellett előfordulhat, hogy ebédelni is csak kettőkor ebédel valaki. Fontos, hogy egészséges dolgokat együnk reggelire.

- Millió recept van az interneten, amikből isteni reggeliket lehet készíteni.
- Személyes ajánlataim a következőek: Natúr Joghurt, Sovány túró, Zabpehely, Csia mag, Amarant mag, Gyümölcsök, Zöldségek, Tojás, Fahéj, Kefir. 
- Fontos, hogy már a reggel folyamán hidratáld magad. (Napi 3-4L víz szükséges)
- Szedj táplálékkiegészítőket. A vitaminok például mindenkinek jól jönnek, ha edzel, akkor BCAA, Protein, Omega 3, Creatin, Casein, L-Karnitin, egyéb táplálékkiegészítők jól jöhetnek.

-1.7 - Az indulás.
- Légy magabiztos abban, hogy a ruhák jól állnak rajtad, semmid sem gyűrődött, nem lyukas/kopott a zoknid, ez bőven fog adni önbizalmat és nem fogod kényelmetlenül érezni magad sehol sem.
- Indulj három perccel hamarabb, így egy lassabb, kellemesebb, valamint nyugodtabb sétában lehet részed.

-1.8 Átlagos tippek:

- Ha nehezedre esik felkelni, akkor tedd a szoba másik végébe az ébresztőt, hogy fel kelljen állnod, onnantól pedig tudni fogod, hogy nem is vagy te olyan fáradt.
- Felkelés után annyi időt hagyj magadnak, amíg megmosod az arcod és pár másodperc alatt átgondolod a rutinod.
- Érdemes reggel szellőztetni egyet, hogy friss levegő kerüljön a szobádba, ez serkenti az agysejtjeidet és a vérkeringésedet.
- Segítsd a reggeled este. Készítsd ki előre a ruhádat, pakolj be már este, készítsd ki a listáid, határidő naplód, akár étrendfüzeted az asztalra.
- Ha használsz tömegközlekedést érdemes magaddal vinni egy könyvet, hogy olvashass reggel.

Így fejlesztheted magad!Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum