Part 1

43 1 0
                                    

Eunji P.O.V

"Hai Namaku Jung Eunji berumur 17 tahun.Hmmm mesti pelik bukan apabila tersuka ex sendiri balik.Well its so complicated....dan ia berlaku pada diri ini.Nak tahu tak apa kejadian yang berlaku semasa kami berjumpa dan akhirnya putus atau lebih tepat break bahasa yang selalu digunakan oleh pasangan couple."

FlashBack

Masa kami couple dulu, first dia yang mula dulu confess perasaan dia kat aku,time ni kitaorang form 4...Aku pun terkejut juga dengan pengakuan dia and then aku pun accept dia jadi namchin,dia adalah first love aku masa tu,maklumlah sebelum ni aku belum pernah bercouple dengan sesiapa,dialah orang first bawa aku couple.Rutin harian kami macam biasa tiap minggu mesti meluangkan masa bersama,kalau ada cuti pula dalam seminggu 3 kali lah juga keluar bersama,sehingga pada hari itu secara tiba tiba Chanyeol tidak menegur aku entahlah sebab apa,masa tu aku nak juga first tegur dia tapi rasa lain macam pula haritu.Maybe dia ada masalah ke?but apa gunanya aku sebagai yeoja Chingu dia untuk tolong dia.Akhirnya aku pun bersemuka dengan Chanyeol di padang sekolah untuk bertanya apa masalah dia.

*Padang Academy Spark*

Eunji:Chan,Saya nak tanya awak ni kenapa awak harini lain macam?

Chanyeol:Lain macam maksud awak apa?

Eunji:Maksud Saya,awak ni ada masalah ke?kalau ada awak bagitahu je masalah awak kat saya.

Chanyeol:Saya tak ada masalahlah,awak tak payahlah nak risau kat saya.Kalau awak dah tak ada nak cakap lagi, saya nak balik ni.*katanya sambil meninggalkan Eunji di padang*

Eunji:Dia tak cakap selamat tinggal pun kat aku?Tak akan dia nak mengelak dari aku?(dalam hati Eunji berkata)*lalu pergi meninggalkan padang tersebut*

Semakin hari hubungan kami makin tegang,jarang bertegur dan Chanyeol asyik mengelak dari aku.Tak akan aku ada salah sama dia?Kalau sama orang lain bukan main mesra lagi dia layan tapi dengan aku macam tak nak layan.Sekali lagi aku berjumpa Chanyeol bersendirian.

Eunji:Chan kenapa makin hari awak makin berubah?kenapa awak tak nak layan saya?Saya ada salah ke?(kata Eunji betubi tubi menanyakan soal kepada Chanyeol)

Chanyeol:Kenapa awak tanya soalan macam ni?mana ada saya berubah,saya macam biasa jer and bila masa tak layan awak pula ni?(katanya yang sedikit menafikan pertanyaan tersebut)

Eunji:Ok kalau macam ni lah gaya awak.
*beredar dari tempat tersebut*

*Di Happy Green Cafe*

Hari ni aku berjumpa dengan chingu aku iaitu Naeun,dia jelah aku selalu meluang
masa kalau Chanyeol tak ada,tapi
aku bukan jenis lupa kawan ok,nak bawa Apink juga tapi hmmm semua bussy dengan urusan masing masing.Chanyeol
pula...hurmmm aku masih lagi geram dengan perangai dia haritu.

Naeun:Kau dengan Chan gaduh ke?Aku tengok kau ni macam ada masalah jer hubungan korang berdua ni sejak kebelakangan ni.(tanya Naeun yang berada berdepan dengan Eunji)

Eunji:Bukan macam ada masalah memang ada masalah pun.Aku pelik dengan perangai Chanyeol ni kalau dengan orang lain bukan main mesra lagi dia layan tapi dengan aku ni macam aku ni musuh dia jer.*sambil menenguk greentea yang di order tadi*

Naeun:Maybe kau punya perasaan jer kot.(Kata Naeun yang membuat andaian)

Eunji:Tak  mungkin dia ada perempuan lain selain aku?(kata Eunji yang terfikir pasal itu)

Naeun:Ishhh kau ni jangan terlampau overthinking boleh tak?Cuba think positive boleh?

Eunji:Yelah yelah aku just cakap jer.Tapi kan kalau benda tu terjadi betul betul macam mana.(kata Eunji kepada Naeun)*sambil tengok di luar tingkap cafe*

Crush with your Ex(Chanji)Where stories live. Discover now