Hyemin's P.O.VAku betul2 terkejut dengan apa yang jadi tadi.Kenapa hatiku rasa berdebar?
“Yah Park Woojin!!!Apa yang kau buat tadi tu?!”marah Jisung.
“Aku mana ada buat ape2..aku tolong dia dari jatuh je..Salah ke?”tanya Woojin.
“Macam dah lebih kau tahu??”tanya Jihoon kembali.
“Hehehe...awak ok Hyemin??”tanya Woojin.
“S-saya ok..Ok,saya nak balik kelas.Jinyoung,jumpa nanti.Bye korang”kataku lalu berlalu dari situ.Minhyun's P.O.V
Aku rasa dia malu kot.Sebab tu dia macam nak cepat je.Tapi aku pelik.Nampak macam Woojin suka kat dia je??“Kau suka kat dia kan??”tanyaku.
Woojin tersengih.
“Kalau suka tu gitau je la”.kata Jihoon pula.
“Hehehe..malu la.😳😳”balasnya.
“Tadi tu dah ceritakan segalanya”kata Jisung.Kami semua gelak kecuali Jinyoung.Aku perasan yang dia senyap lepas kes tadi tu.
“Kau ok ke Jinyoung?”tanyaku.
“Ok je..jom la masuk kelas”jawabnya.
Kami semua hanya tersenyum.* * * * * *
Jimin's P.O.V
Aku rasa kecewa sangat.Kenapa aku menaruh hati dekat dia??Myunji kan ada.
“Myunji,lepasni awak free tak?”tanyaku.
“Hmmm..free.Kenapa??”tanyaku kembali.
“Saya ingat nak luahkan sesuatu dekat awak.Harap awak sudi dengar”kataku.Myunji's P.O.V
“Saya ingat nak luahkan sesuatu dekat awak.Harap awak sudi dengar”katanya.
What?!Wah²!!Nak luah apa tu??Aku dah nak menjerit ni.Tahan..tahan Myunji.Cover sikit depan crush kau tu.Kang dia reject pulak😂😂
#ayatvernon
HAHAHAHA!!!
“Hello??Awak sedar tak??”
Lamunan aku terhenti.
“Haha..sedar2.Ok,jom kita masuk ke kelas”balasku.
Kami berjalan ke kelas.
Hatiku dah berbunga-bunga.~Skip after school~
“Hyemin!!”jeritku.
“Eh Myunji..Jimin pun ada.Ye,kenapa??”tanya dia.
“Aku nak tanya.Kau balik dengan siapa?”tanyaku.
“Aku balik sorang².Lagipun aku nak gi tempat lain.Ngan Jinyoung”jawabnya.
“Ouh ok..bye~~”kataku dan kami berjalan keluar sekolah.Hyemin's P.O.V
Aku perasan yang Jimin tenung aku semacam je.Aku ada buat salah ke??😕😕
Jinyoung ajak aku ke sesuatu tempat.Katanya untuk Myunji.
Jinyoung setuju untuk jumpa dekat rumah aku.20 minit,
Kami sampai di satu kedai.
“Nak buat apa dekat sini??”tanyaku
“Kau juga suruh aku pikat Myunji,kau lupa eh?”balas dia.
“Hahaha..ok,kau nak beli apa??”
Dia tersenyum.
“Perfume.Mesti dia suka!!Aku nak kau tolong pilihkan.Boleh??”tanyanya.
Baru aku faham.
“Ouh boleh..Ha,macam mana dengan ni??”tunjukku.
“Hmmm elok juga.Tapi aku macam suka yang ni”katanya.“Menarik!!!”kata Jinyoung.
“Pulak..kalau yang ni?”tanyaku sambil tunjuk ke satu jenama.
“Wah..cantiknya!!Tapi wangi ke??”tanyanya dan aku mengetuk kepala dia.
“Kau ni..nama pun perfume.Brand hebat pulak tu,wangila”kataku.
Dia tersengih.
“Ok..aku pilih(pilihan korang)ni la.Wangi dan menarik”katanya.
Kitorang pun beli dan...
duit aku jadi mangsa😭😭Huhuhuhu
~Skip~
“Thank you Hyemin.Kau mmg kawan aku.”kata Jinyoung.
Ye la..kawan yang boleh belanja kau.Kalau senang,ingat aku pun tak😒😒
“Ye la..nanti aku minta tolong jangan lari pulak”perliku.
“Hehehe..oklah bye”.Dia terus berlalu pergi.
Aku pula masuk dalam rumah aku.Jinyoung's P.O.V
Walaupun hatiku masih marah,tapi aku dah gembira sebab Hyemin belanja aku.Huhuhu..
Kesian jugak kat dia.Tapi,rezeki jangan ditolak😂😂“Baru balik dari jumpa Hyemin ke Myunji?”tanya seseorang.
Jihoon.
“Takla..aku keluar pi beli barang dengan Hyemin.Why??”jawabku.
“Apa lagi hyung?”tanya Guanlin pula.
“Adela”jawabku.
“Ye la..hargai dia.Bila senang jangan tinggal dia pula”nasihat Daniel hyung.
“Betul tu..kau tu bukan boleh”tambah Jaehwan hyung.
“Ye la wahai hyung2 dan maknae2 sekalian”kataku dan kami semua gelak.Hai!!!Jumpa lagi kita disini..sorry kalau pendek atau lambat update.Ryin akan cuba sedaya upaya untuk update cepat²..sorry kalau ada typo and thanks sebb follow dan vote Ryin.Comment la sikit.Mungkin Ryin boleh perbaiki di mana2..Ok la..bye~~
YOU ARE READING
[C]My Friend is My Girlfriend-Bae Jinyoung
FanfictionJinyoung mempunyai crush terhadap kawan Hyemin..tapi dia tidak tau,orang yg selalu menolongnya iaitu Hyemin..mempunyai crush terhadapnya. Let's start!! Start:22 February 2018 End: -1 August 2018