Kezdetek

48 6 0
                                    

----------------------------------------------------------
Horváth Evelin 2002. Március 5-én reggel 7 óra 3 perckor jött a világra Budapesten, látszólag teljesen egészségesen. A gyermekorvos megvizsgálta,ezúton pedig hangos és jellegzetes szívzörejt hallott a kicsinél. A vizsgálat után kiderült, a diagnózis kamrai sövényhiány. Közvetlenül a megszületéskor a két szívüregben még közel azonosak a nyomásviszonyok. Aztán szép lassan a tüdőt ellátó jobb kamrában leesik, a nagy vérkört ellátó bal kamrában pedig megnő a vérnyomás. A kamrai sövényhiányon több vér áramlik igen gyorsan a bal szívüregből a jobba és ennek hangját fondendoszkóppal meghallja a vizsgáló orvos. Ez a vérkeveredés komoly pluszmunkát ró a bal kamrára és ezzel megterheli az egész szívet. Van, mikor ez a lyuk magától bezáródik, máskor olyan kicsi, hogy nem kell vele foglalkozni, ám az utolsó variációt gyógyítani kell. Elsőként gyógyszeres kezelés szükséges, aztán eljön az orvosok által kitűzött időpont, amikor műtétre kerül sor. A mai technikával ez még nyitott szívműtétet jelent, de vannak már biztató próbálkozások a katéteresen történő zárásra is.
-----------------------------------------------------------
Deák Szebasztián szintén veleszületett szívrendellenességgel került hozzánk  2007. november 4-én, az Ő betegségét pont az ötödik születésnapja előtt három hónappal diagnosztizálták. Tulajdonképpen ugyanazzal küzd, mint Evelin.
-----------------------------------------------------------
Az Ő történetük 2016-ban kezdődik, 14 éves korukban, a sors úgy hozta, ezen a bizonyos szeptember 1-ei napon, ugyanis a kórház kitalálta,hogy a gyermekek ismerkedve, közösségben (ha az egészségünk engedi),játékosan tanulva tartsák a lépést az iskolával.
----------------------------------------------------------
Sziasztok! Nagyon szerettem volna egy ilyen fajta sztorit is írni, mindennek utánanéztem, hogy ne írjak hülyeséget, de ha van valamilyen észrevételetek vagy akármi, nyugodtan lehet kommentelni. Köszönök mindent! Remélem tetszett!
Byee❤

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 30, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Csak egy egyszerű lány...Where stories live. Discover now