Part 2

354 13 11
                                    

'Assalammualaikum' kata Dzul sebelum masuk ke kelas .

'Waalaikummusalam , budak hot dah datang jah' jawab salah seorang rakan Dzul yang bernama Farid .

Sebelum sempat Dzul sampai di tempat duduknya dia terdengar suara rakannya yang masih bergosip tentang junior . "Tak habis habis cerita pasal junior aku ni apahal , semak je lah makcik bawang ni" bisik hati dzul .

'Hai Dzulhaiqal , selamat pagi ' tegur Pika salah seorang dari kumpulan MAKCIK BAWANG itu .

'Yaa , pagi' balasku .

•Pika ni ex Dzul yaa•

Dzul duduk di tempatnya sambil menanyakan kepada Farid 'ada gosip paling gempak ehh minggu ni ?'Tanya Dzul .

'Heh , mestilah ada . Pasal junior yang suka kau tu laa' balas Farid .

'Tak habis-habis lagi gosip ni hadeh , ingatkan masa dah berlalu pergi , dia pun pergi sekali . Rupanya tak , biar ja lah' kata Dzul sambil mengeluarkan buku rujukan .

•Setelah tamat persekolahan sesi pagi , sesi petang pula mula bergegas untuk masuk ke kelas masing masing .•

Dzul teringat buku rujukannya tertinggal di dalam laci mejanya . Dzul berlari anak untuk kembali ke kelasnya , setelah sampai di kelas Dzul bernasib baik kerana tiada sesi petang yang masuk ke kelasnya .

Sesudah Dzul keluar dari kelas , Dzul merasakan ada yang melihatnya dari kelas sebelah . Dzul hanya membiarkannya saja .

•Tamat POV Dzul .

-POV junior

Anis menjerit nama kawan baiknya dengan mengharapkan jeritan itu dengarinya 'Intan ! Tunggu aku !' .

•Ya ! Nama junior tu intan ! •

'Cepat la sikit ! Dah la jalan lambat , lembap , nanti aku tak sempat nak tengok Ehem !' Balas intan .

Dengan tidak sengaja Anis terlanggar batu

' aduh !' Jerit Anis .

'Kau ni Anis ! Mata ja besar ! Tak nampak ka batu tu ?!' Intan berkata dengan nada yang sedikit tinggi .

'Amboi kau , membebel je tahu ! HAHAHAHA' balas Anis .

Sampainya di tepi surau , Anis dan Intan terserempak dengan kumpulan MAKCIK BAWANG (KMB) . Mula lah pertengkarang di tepi surau diantara Anis , Intan dan (KMB) .

Pertengkaran itu hanya melibatkan dua orang sahaja iaitu Intan dan juga Pika .

'Hey junior ! perangai baik sikit ya , Dzul tu aku punya , jangan berani berani kau kacau dia , ingat sikit kau tu junior !' Kata Pika dengan keras .

'Apa apa ja lah' balas Intan sambil melangkah masuk ke dalam surau bersama Anis .

BERSAMBUNG......

Maaf guys sebab sikit sangat part yang dzlhxl buat ! 😫
apapun harap korang enjoy yaa 👌🏻

Reject seorang crush !Where stories live. Discover now