Felix Perspektiv:
Jag vaknade upp av att min mobil plingade. Det var Oscar.
-BOYS DONT FORGET ATT NI SKA TRÄFFA NICCCCKKKY IDAG YHEY;)!
Juste Nicky var hans nya flickvän, jag reste mig och gick fram till min garderob jag tog ett par jeans shorts och ett vitt linne till. Jag tog en snapback med texten ''brocklyn nets'' Sedan gick jag ner för trapporna och gick till köket där mamma och pappa satt.
-Hej gubben vad ska du göra idag? frågade mamma medan hon kollade upp påmig.
-Jag ska dra och träffa killarna så jag ska gå och hämta Omar på tåget nu så hej då, sa jaginnan jag gick ut i hallen och tog på mig ett par svarta vans.
Sedan tog jag upp min mobil och gick in på twitter. Jag kollade på mina notiser, mest mentions från foooers osv. Jag bodde ganska nära en bussstation så jag tog bussen till tågstationen. När jag kom fram till tågstationen såg jag en kille som var omringad av massor med tjejer, jag gick fram och kollade det var Omar.
När jag och Omar hade tagit bilder med några av foooersarna så började vi gå till studion där vi skulle träffa dom andra.
Nickys Perspektiv:
Jag stog och sminkade mig när jag hörde Oscar ropade, jag rök till så att mascaran kom på kinden.
-Tack så mycket Oscar nu måste jag göra om det, sa jag och försökte se sur ut på oscar som stog i dörröppningen.
-Du kan inte va sur på mig, sa han och närmare.
-Frästen behöver du inte ens ha det där du är fin som du är, Sa Oscar och tog mina händer i sina.
-Lätt för dig att säga när du vaknar upp och ser helt perfekt ut, sa jag.
-Du är perfekt och det får du aldrig glömma, sa Oscar.
Sedan tryckte han sina mjuka läppar mot mina, hon log i kyssen vilket jag också gjorde.
-Men Oscar nu måste jag gör mig iordning sa jag och kollade in i hans ögon.
-Okej så, sa han och gjorde sad lip.
Sedan gick han ur rummet. Jag sträckte mig efter lite papper, som jag torkade bort mascaran på kinden med. Sedan tog jag mascaran och drog på mina ögonfransar, jag behövde inte ta så mycket mascara för mina fransar var ganska mörka och långa. Efter det tog jag min hårborste och borstade ur mitt ljusbruna hår. Jag hade alltid haft lite komplex för min kropp, alltid kollat på andra som var tusen gånger finare. Förut hade jag skärt mig också, vilket jag hade slutat med för ungefär ett år sedan. Nu var det bara svaga ärr. Det var nästan ingen som visste att jag hade skärt mig, jag hade alltid täckt det med en lånärmad tröja. Inte ens Oscar visste. Jag hade svårt att lita på folk, vilket gjorde att inte så många visste. Jag ville berätta för Oscar.
Men tänk om han skulle va som min förra pojkvän. Mitt tänkande abröts av Oscars röst som hördes från nedanvånningen.
-NICKY KOMMER DU VI MÅSTE GÅ! Hörde jag Oscar ropa.
-Aa jag kommer, sa jag.
Jag stallde mig snappt framför helkropps spegeln. Jag hade ett par slitna ljusa jeansshorts och en vit hollister tröja. Jag gick sedan ut från rummet och började gå ner för den vita trappan.
Oscar satt med sin mobil så jag smög fram till honom, och rörde honom lätt på ryggen medan jag skrek till. Han hoppade till, och skrek högt. Sedan vände han sig mot mig.
-SLUTA NICKY! Skrek han högt medans han kollade allvarligt på mig.
Då brast det jag vek mig utav skratt, tillslut började även Oscar skratta.
-Nicky lova att aldrig göra om det där, sa han och kollade på mig.
-Jajaja jag lovar, sa jag.
-Men kom nu vi måste gå, sa han och tog min hand och drog ut mig till hallen. Jag drog på mig mina vinröda vans, sedan tog jag Oscars hand och vi började gå mot hans bands studio hand i hand.
När vi hade gått i ungefär tio minuter kom vi fram till en lokal, där massor utav tjejer stog säkert runt femtio stycken.
-Kom nicky vi tar bakvägen, sa han och började dra mig åt ett annat håll.
Jag och Oscar försökte att hålla vårat förhållande ganska hemligt, för att jag inte ville få massor utav hat och vi hade ju ändå inte var ihop jätte länge.
När vi kom in bemöttes vi utav tre killar. Jag granska dom noga. Först kom den mörkhåriga fram han hade typ svart hår. Det var ganska ruffsigt och han hade en gröncardigan, och ett par svarta short.
-Hej du måste va Nicky jag heter Omar, sa han och log mot mig.
-Åh okej kul att träffas Omar, sa jag och log tillbaka mot honom.
Sedan kom den andra killen fram han hade mörkbrunt hår och en grå snapback på sig.
-Hej jag heter Oscar men du kan kalla mig Ogge tackvare att din pojkvän också heter Oscar, sa han och log.
-Hej Ogge, sa jag och log mot honom.
Sedan kom den sista killen fram, han hade ljusbrunt hår och smilegropar, som kom fram när han log. Han hade ett vitt tröja och ett par jeansshort på sig.
-Hej jag heter Felix. Men du kan kalla mig Felix the best för jag är verkligen bäst, sa han och log stort.
Då brast alla killarna förutom felix ut i skratt.
-DU BÄST FELIX SNÄLLA! hördes från Omar mun.
-Kul att träffas Felix the tönt, sa jag och fnissade lite.
Då började alla killarna skratta förutom Felix som gjorde sad lip.
-Inte schyst, sa han.
Felix Perspektiv:
Vi stog där ett tag medans alla lärde känna varandra. Eller ja alla lärde känna Nicky. Hon var verkligen underbar hon var världens finaste. Nej sluta nu Felix du kan inte falla för henne hon är Oscars flickvän.
___________________________________________
Det här är då första kapitlet på min nya novell. Hoppas ni tycker om den än så länge. Ganska tråkig nu i början men den kommer bli bättre. SKriv gärna en kommentar eller rösta om ni tycker om den:)
YOU ARE READING
I cant choose
FanfictionHur ska man veta vilka man kan lita på efter allt Nicky har gått igenom. Vad ska man göra när man faller för sin bästa kompis flickvän som Felix gör. Vad ska man göra om man känner att sin flickvän döljer något som Oscar gör. Vad ska man göra om man...