11- 자동차 (cadonğça) : araba
Yine üç heceli "ca-donğ-ça", uzun bir kelime ile karşı karşıyayız ama öğrenmesi tam tersi oldukça kolay. "Cafer'in arabasının alarmı 'Donğ, donğ' diye çalıyordu." "Cafer-donğ, donğ çalma": cadonğça - araba.
12- 비 (bi) : yağmur
"Yağmur" kelimesi oldukça kolay. Sadece iki harf. "Eline bi' şey damladığını söyleyen kız yağmurun yağdını anlamıştı."
13- 입 (ib) : ağız
Ağız kelimesi yağmur kelimesinin tersi aslında: ib. Benim aklıma ilk olarak benzeyen ses "ip" geldi. "Adamın ağzı o kadar inceydi ki, ibe benziyordu."
14- 꽃 (ggod) : çiçek
꽃 (ggod) : çiçek zorlanacağınız kelimelerden biri ama tekrarlayınca aklınızda kalacaktır eminim. İngilizce Tanrı "god" anlamına geliyor. Tanrıya şükranlarını sunmak isteyen birinin göğe doğru çiçek uzattığını düşünün.
15- 호텔 (hotel) : otel
Otel kelimesi için İngilizce düşünmemiz gerek. İngilizcede otel, hotel demek, Korecede de aynısı. Bunun için Güney Kore'ye giden bir İngiliz'in "hotel"de kaldığını düşünün.
16- 버스 (bıosı) : otobüs
Otobüs kelimesi İngilizcedeki "bus" kelimesine oldukça benziyor aslında. Ama okunuşu iki hece "bıo-su" şeklinde. "Otobüse binen kadın, içerinin koktuğunu düşünür ve parfümü Hugo Boss'ı otobüsün içine bol bol sıkar." "Bol sık / bıo-sı"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
....KoReYi TaNıYaRaK KoReCeYi ÖğReNeLiM....
RandomBU KİTAPTA NASIL KORECE ÖĞRENECEĞİZ YARDIM EDİCEM ... ALFABE,KELİMELER,SAYILAR,İSİM YAZILIŞLARI,KURALLAR VS.