PART 5~AMBIL BERAT

12 1 0
                                    

Selepas kami menghantar minah sotong tu kami pun meneruskan perjalanan ingin balik ke rumah.Masing² mendiamkan diri dlm kereta.

krik..krik..krik

"kau marah aku ke ?"dlm beberapa minit Ash tiba² bersuara."apa cekadak aku nk marah kau ? Tak kuasa aku"aku menjeling Ash yg tengah sibuk memandu nth nmpk ke idok aku jeling dia.

"kau ingat aku tk nmpk kau jeling aku ?"nmpk jga rupanya ingatkan tk."ohh nmpk rupanya ingat kan tk"aku tersengih senget.

"im not blind miss Irene Amarina.So are you angry with me becuz Amira ?"what ? sebab minah sotong tu.Nooo !

Aku hanya membisu.Buat-buat pekak.Tak kuasa aku nk jawab soalan gila dia tu.

********

berakhirlah suda cuti 2 minggu.Rasa mcm sekejap je,rasa mcm nk cuti terus.Tapi tk leh sebab tahun nie aku nk SPM jadi aku kena tumpukan sepenuh perhatian aku dgn pelajaran.

Aku sampai awal kt sekolah.Aku duduk di kerusi aku dan menyandar terus memejam mata.Aku lewat tidur semalam aku rasa aku  tk cukup tidur.Menyesal pla aku tidur lewat semalam kan dh mengantuk.Haihh.

"hoii !"sergah Tasha.

"ohh mak kau beranak sepuluh !"Haa kau melatah pla dh.Nie mesti terjangkit dgn Ash nie.

"amboii engkauu ! mak aku beranak tiga je tau.Abang aku,aku dgn adik aku je.Tk de nye sampai sepuluh.Kau gila ke apa ?"sapa suruh main sergah je ? haa kan dh kena sebijik.

"ishh kau nie lain kali tk yh la nk sergah mcm tu.Kus semangat aku"aku mengurut dada ku.Nk gugur jantung aku.Nie semua Tasha punya pasal la.

"yela.Nie yg kau tu tidur di siang hari nie dh knp ? nie mesti kes lewat tidur ni kan ? kau buat apa arh semalam ?"ishh minah nie sibuk je.

"aku tk leh tido la semalam tup tup dh pukul 2 pagi baru aku rasa nk tido"memang aku tk bole tidur semalam nth la knp.Aku asyik fikirkan pasal Ash je.Haihh menyemak betul la c pinggan tu kt kepala hotak aku.Aku nk buang tapi tk bole.

"Laaa patutla kau nie pun dh berapa kali aku nasihatkan kau lain kali jgn tidur lewat sangat kalau kau pegi sekolah nanti confirm mengantuk punya.Nanti kau tk fokus bila cikgu mengajar"tudiaa dh mula dh nk membebel minah nie dh macam mak nenek dh aku tengok.

"yela Mak cik Tasha oii.Aku janji aku tk kan tidur lewat malam lagi.Aku akan dengar nasihat kau tu"Aku mengangkat tangan kanan serupa org tengah berikrar pun ada.

"macam tu la"ek elehh minah nie.

Rancak aku dgn Tasha berborak sampai tk perasan pun yg ramai dh pelajar masuk ke kelas.Begitu jga dgn gengster sekolah ini.Tk lain tk bukan Geng Ash la sapa lagi.

Ash duduk kt sebelah aku je sebenarnya.Dia duduk sambil menyilang kan kaki di atas meja.Amboi selamba badak dia je letak kaki kt atas meja.Aku memandang muka tk bersalah dia tu.

"apa tengok² ada hutang ?"erk ?

"ehem !"aku berdehem cover malu jap.Maluu weyh !

"tk de pape.Manada aku hutang dgn kau"aku bermain dgn jari jemari ku mengelak bertentang mata dgn dia.

"ke kau dh tergoda dgn aku ?"dia tersengih macam kerang busuk.Perasan tahap gaban mamat nie.

"eee no way ! perasan je"sempat lagi aku menjelir lidah kpdnya.Terus hilang sengihannya.

"hai syg ! i miss you damn so much" euw haritu dear harini dekat sekolah pla tu main syg² pla geli bulu hidung aku dengar.Ugh !

"hai jga syg.I miss you too"err ? ni lagi sorang dua kali lima je.Memang padanla yg diorang ni becouple dua² perangai sama.Sayang la dear la itula inila menyampah tau tk ? eeh aku jeles ke ? memang tak ahh !

Mereka ketawa bersama nth apa yg lawak aku pun tak tau.Yang minah sorang nie pla dh tk de tulang belakang ke hapa ? asyik nk melentik je ingat body dia tu cantik sangat ke ?

Amira perasan yg aku asyik memandang ke arahnya."Hoi asal kau pandang aku camtu ? kau ada masalah dgn aku ?"dia memandang tajam ke arah ku.Ek eleh ingat aku takut ?!

"tk de pape"jawabku ringkas sambil tersenyum sinis.Ketara benor mengejek nya !

"kau nie memang tk puas hati dgn aku kan dri haritu lagi kan ?"suara dia dh naik satu oktaf.Dh knp pla aku tk puas hati dgn dia ? tk kuasa aku.

"Tolongla tk kuasa aku"aku menaikan mata ke atas tangan di bahu.Cubala😂

"ishh kau ni kan--"terhenti kata² nya pabila Ash memotong ayatnya."dh la you I rasa you yg tk puas hati dgn dia.Irene tk buat pape pun kt you,you je yg over sangat.You jgn ingat I tk tau apa yg you buat kt belakang I"berfalsafah pla dh c pinggan nie.

"apa yg you ckp nie I tk faham la"Tak nk masuk campur😒

"weyh korang cikgu dtg !"terdengar suara kuat Haziq dri depan pintu kelas.Semua murid duduk ke tempat masing².

"okey class duduk"Kata Cikgu Hanani menyuruh kami duduk.

"harini cikgu nk kamu semua duduk dalam satu kumpulan"semua pelajar kt dalam kelas dh excited gila sebab diaorang dh jumpa ahli kumpulan masing².

"Tapi...cikgu dh  tentukan ahli kumpulan kamu"

"Alaaaa"rungut semua pelajar dlm kelas termasuklah aku.Tk bole ke pilih sendiri ahli kumpulannn😭

"cikgu akan panggil sorang² dan kamu mesti duduk dalam kumpulan yg cikgu tetapkan"Harap² aku satu kumpulan dengan Tasha.

"Irma ketua kumpulan 1 dan ahli kumpulan dia Haziq,Fikri,Dalia,Shuhadah,Fiza,Nazmi"Irma mengeluh sebab ada Geng Ash dlm kumpulan dia Fikri dgn Nazmi.Diaorang berdua tu memang satu kepala suka buli org.Memang hancur la nakk !

"Aqasha ketua kumpulan dua dan ahli kumpulan dia Tasha,Aisyah,Zarul,Huzairie,Irene dan Adhia"akhirnya aku satu kumpulan dgn Tasha tpi...Ughh mamat pinggan tu pula yg jadi ketua.Ya org lagi kenal Ash dgn panggilan Aqasha.Ketua Gengster sekolah kut mestilah nama yg gerun sikit barula org takut kan.

"Danish ketua kumpulan yg terakhir iaitu kumpulan tiga.Ahli kumpulan kamu Aidit,Rizki,Sakinah,izzatiey,Naufal dgn Amira"selamatla aku dari minah sotong na mati tu.Kalau satu kumpulan dgn dia memang hura hara la gamaknya.

"alaa cikgu saya nk masuk kumpulan dua bole tak tukar dgn Irene"erk ? asal aku pla.Memang nk kena nie.

"jangan nk mengada Tengku Amira,saya dh tetapkan ahli kumpulan kamu"Fuhhh selamat.Tak nk aku masuk kumpulan c Danish tu seramm.Amira hentak hentakkan kaki nya tanda protes.

"okey sebenarnya cikgu nk buat satu aktiviti menarik utk kamu semua.Cuti yg akan datang cikgu akan bawa kamu semua pergi camping jadi kamu semua kena mintak kebenaran ibu bapa dulu sebelum ikut faham ?"kata Cikgu Hanani panjang lebar.

"kat mana Cikgu ?" ceh c Adhia nie pon kalau bab² becamping memang number one.


To be continue...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 02, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

never stop loving youWhere stories live. Discover now