Till Noel 13/5-18

2.4K 29 1
                                    

(Hej hej detta är inte en del i berättelsen som ni kanske förstår) denna text kommer säkert att bli lite klyschig men då får det vara så.

Det här är ett kärleksbrev från mig till dig Noel.

Idag fyller prinzen år. Noel Flike fyller 21. Den underbaraste människan som existerar. Wow alltså. Du har förändrat mitt liv till det bättre. Och även fast du inte är bra på golf (hoppas någon förstår referensen) så älskar jag dig ändå. Det är sjukt egentligen att man kan tycka om någons mycket, fast man aldrig träffat personen. Jag har aldrig varit på någon av era spelningar, jag har aldrig träffat er. Men ni betyder ändå allt.

Jag ska vara ärlig, jag har inte varit ett "fan" eller vad man ska säga så länge. Men om man tänker efter är vi alla här av samma anledning så det kommer inte på något sätt hindra mig från att skriva detta.

För ca: 365 dagar sedan hörde jag kärleksbrev, tänkte inte mer på det, hiphop var ju inte något jag brukade lyssna på.
För 41 dagar sen hörde jag kärleksbrev igen, blev fast.
På 2 dagar hade jag lyssnat klart på "riddarna med brustna hjärtan"
3 dagar efter att jag börjar lyssna er släppte ni albumet Gudarna på Västerbron.
På 41 dagar har jag lärt mig 16st av era låtar.

Så jag har alltså älskat er i 41 dagar. 41 dagar av ren magi.

Tack Noel. Tack för allt du har gjort, alla dina texter som får mig att älska, gråta, skratta, dansa och le. Tack för dem. Tack för allt du har gjort för mig, för oss. Jag kommer aldrig kunna tacka dig nog, men detta är mitt sätt att visa kärlek till dig.

När jag mår dåligt finns du alltid, på något sätt. Kanske inte "fysiskt" men alltid i hjärtat. Tack igen.

"Sluta gråt, det finns folk som har det värre än dig är ungefär samma sak som att säga; sluta skratta, det finns dom som har det bättre"

Ditt skratt, så jävla vackert. Ditt leende, får mig alltid att le. Din röst, magi.

Jag är så jävla stolt över att kunna säga att jag gillar Noel. Jag är så jävla stolt över att kunna säga att han har gjort 24 låtar, två poddar, vunnit "årets grupp" och "guld micken" i P3 guld, ett pris i Rockbjörnen, över att er första album har över 75 miljoner streams, över att ett andra album fick över 1,6 miljoner streams på under 24h.

Visste ni förresten att ett mänskligt hjärta slår ungefär 70 slag i minuten? Det blir ca: 4200 hjärtslag per timme, vilket i sin tur blir ca: 100 8000 hjärtslag per dag. Under dessa 41 dagar har mitt hjärta alltså slagit ungefär 41 328 000 stycken hjärtslag. Alla de är för dig Noel.

Tack för allt du har gjort Noel, tack. Älskar dig oändligt och förevigt <33

(Denna blev lite rörig men klockan är faktiskt 00.06 och jag är trött men ville ändå skriva detta till Noel.)

Damn- Dante Lindhe Where stories live. Discover now