Proloog.

38 7 0
                                    

Pov. Rebel

Het is erg vroeg en ik loop over straat. Ik ben onderweg naar het meertje waar ik me altijd was. Ik ben dan wel dakloos, maar ik wil niet vies zijn. Hoewel dit ook niet erg fris is. Het was voor mij ook erg moeilijk om ineens van douchen naar wassen in een meertje over te stappe, but I did it. Diep in gedachtes verzonken kom ik bij het meertje aan. Het is zo vroeg dat ik niemand op straat ben tegengekomen. Bij het meertje zie ik nog een dakloze. Het is een man van zo'n 40 jaar. Hij komt hier wel vaker, dus ik herken hem wel. 'Hey.' Glimlach ik en zwaai even naar hem. Hij kijkt even op zwaait terug, mompeld een "hoi" en gaat weer verder met waar hij meebezig was. Die is dus niet vrolijk. Ik pak een doek die ik van een oud kledingstuk heb gescheurd en stop die in het water. Ik wring het grote deel water eruit en ga met de vochtige doek over mijn gezicht, dan mijn armen en tot slot mijn benen. Ik haal een hand door mijn haar en voel dat het erg vettig is. Zou ik? Ik kijk even rond of de man er nog is, maar ik zie hem nergens. Ik trek mijn kleren uit en gooi het op een bultje. Ik kijk nog eens of ik nog iemand zie, niemand. Gelijk trek ik mijn ondergoed uit en spring in het meertje om even helemaal te wassen en dus ook mijn haar. Ik ga nog even naar de kant om uit mijn tasje een flesje te pakken die ik ooit heb gestolen op een markt. Er zit shampoo in. Ik spuit wat op mijn hand en wrijf het in mijn haar. Zo heerlijk dit! De shampoo haal ik eruit door mijn haar achterover in het water te hangen. Zodra het eruit is ga ik uit het water en sla een doek om me heen. Even heb ik het gevoel dat ik word bekeken, maar dat verdwijnt net zo snel als dat het kwam. Ik droog me af met de doek en trek een ander setje kleren aan. Ik was de andere kleren in het water en hang ze op aan een lijntje dat ik tussen twee bomen plaats. Terwijl mijn kleren drogen borstel ik mijn haren met een borstel die ik van huis had meegenomen. Ook poets ik mijn tanden met een tandenborstel van 3 jaar oud. Tja, het is vies, maar je moet toch wat? Ik gebruik het water als spiegelbeeld. Ik zie er niet uit. Ik ben zo bleek als een vampier en mijn haar hangt voor mijn gezicht alsof ik mezelf probeer te verbergen, wat ik ook doe. Ik moet wel toegeven, hoe arrogant het ook mag klinken, ik zie er verzorgder uit dan andere daklozen. Aangezien ik spullen mee kon nemen toen ik uit huis werd getrapt, heb ik gelijk vanaf het begin er verzorgt uit kunnen zien. Mensen zouden niet snel doorhebben dat ik niks te makken heb. Ik ga regelmatig winkels binnen en steel er spullen, zo blijf ik er verzorgt uitzien en merken mensen niet gelijk dat ik geen geld heb. En daarnaast heb je ook veel markten, waar je dingen zo makkelijk kan stelen. Dat je er langer kunt blijven. Ja inderdaad, ik moet steeds weer weg, omdat ik op camerabeelden te zien ben dat ik dingen steel. Toch kan mijn leven niet erger worden dan dit, right?

Dit is waar het allemaal begon. Hoe ik in aanraking kwam met hem. Het is je misschien nu nog niet duidelijk, maar dat ga ik je allemaal nog vertellen.

~

In dit deel, kun je al een beetje inleven hoe het is om Rebel te zijn. Ze vertelt je haar trucjes om te overleven. Dit lijkt allemaal maar simpel, maar geloof me als ik zeg, dat dit het makkelijkste is dat je over haar leven gaat lezen. Keuzes lijken makkelijk, maar niet als je totaal anders bent dan een doorsnee inwoner. Dag mensjes van het goede leven!❤️

Uploaded: 13 mei 2018

Broken, just like me.(DUTCH!)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu