Lisa's P.O.V
Jag öppnade ögonen.
Jag gick upp och tittade på almanackan.
Jag kan inte fatta det!
Efter så lång väntan är dagen här. Ikväll är konserten!
Jag sprang ner för trapporna. Alla andra familjemedlemmar satt och åt frukost förutom jag och min tvilling syster.
Hon kom ner efter mig i trapporna sakta gemfört med mig. Det såg inte ut som att hon riktigt hade vaknat än.
Jag sprang fram till henne.
-Kan du fatta?! Konserten är ikväll! skrek jag.
-Va? sa hon förvirrat och gnuggade dig i ögonen.
-Konserten är ikväll! sa jag och drog ut på orden för att retas lite.
-Va?! Ikväll! Omg! skrek hon och började hoppa.
-Det är helt sjukt! sa jag och började också hoppa.
-Tjejer, ska ni ha något att äta? frågade mamma.
-Jag är inte speciellt hungrig men vad finns där? frågade jag.
-Vad vill ni ha? frågade mamma.
-Smoothie! skrek jag och Nathalie samtidigt.
-Okej, då. Skynda er upp nu och klä på er vi åker om 10, sa mamma med sin lugna röst.
-10?! halskrek jag och starx därefter Nathalie med.
-Ja, ni försåv er, svarade mamma och tittade bort från mixern hon startade strax därefter.
Jag och min syster sprang så snabbt som vi bara kunde upp för trapporna, in på rummet, ställde oss framför gatderoben och öppnade men där tog det stopp.
-Vad ska du ha på dig? frågade jag min syster och försökte låta lugn men jag var egentligen stressad.
-Jag vet inte... svarade hon och lät lika stressad som jag var.
Jag drog ut min ljuslila magtröja och ett par shorts och slängde på mig det så snabbt som möjligt.
Plötsligt dök Natalie upp bredvid mig med samma kläder men istället för ljus lila hade hon en ljusblå magtröja.
Hon slängde på sig kläderna under tiden som jag sprang in på vårt badrum.
Jag började sminka mig. Jag började med grunden och slängde på lite foundation ( stav ), en ljus puder, och en lite mörkare brouncer ( stav) för att framhäva ansiktet. Sen tog jag lite mascara och eyliner. Jag skippade ögonskuggan idag och gick ut ur badrummet samtidigt som min syster precis hade börjat sätta på sin mascara.
Jag sprang ner och skulle precis ta på mig skorna när mamma började prata med mig.
-Glöm inte att ni har extra lektioner idag i skolan plus läxhjälp efter så ni är i skolan till sex. Det betyder att ni måste åka till konserten direkt efter skolan så ta med biljetterna, sa mamma lugnt och fortsatte att hälla upp smoothie i våra plast smoothie förpackningar som vi tagit med från ett cafè.
-Okej, tack för påminnelsen, sa jag och sprang upp för trapporna igen för att slänga ner en body mist och extra smink, ombyte och biljetterna i min väska som jag hade i skolan.
Nathalie stod precis bredvid mig och slängde ner samma grejer jag hade slängt ner i min väska i sin väska.
Vi sprang ner tillsammans och tog på oss våra converse och spran ut genom dörren och ut till bilen där mamma väntade. När vi hade satt oss i bilen räckte mamma oss varsin smoothie som vi drack upp på vägen till skolan.
YOU ARE READING
En Dröm
FanfictionLisa och Nathalie har drömt länge samma dröm som alla andra fooers drömmer. Att få träffa The Fooo och bli ihop med en av medlemmarna. (vet inte om alla Foooers tycker så men....) När hon och hennes tvillingsyster Lisa ska gå på konserten i Helsingb...