En överraskning från mamma

36 6 2
                                    

Tidigare:

-Överdrev vi inte lite? frågade jag Lisa lite tyst.

-Kanske men nu får hon känna vad hon gör mot de där andra stackarna, svarade Lisa.

-Det har du rätt i, sa jag.

-Vad gör vi nu? frågade hon.

Vi har ju inga biljetter som betyder att vi inte får gå, sa hon och började gråta.

-Jag vet inte vad vi ska göra vi får helt enkelt gå hem, sa jag och började också gråta.

__________________

Lisa's P.O.V

Jag och Nathalie satt på vårt rum och grät. Jag kunde inte fatta att just nu var där folk som stod och tittade på The Fooo just nu. Det enda jag och min syrra önskat väldigt länge nu var att få träffa de på riktigt.

-Lisa, upp och hoppa vi måste göra något iallafall, sa Nathalie helt plötsligt och torkade tårarna.

Vi reste oss upp och satte på musik.

Eftersom att vi älskar att dansa så började vi dansa till efter ett tag.

Vi suger på att sjunga men när vi hör en The Fooo låt kan vi bara  inte bara låta bli att sjunga till.

Vi sjöng och dansade och det gjorde oss lite gladare. Vi höll på så ett bra tag tills mamma kom och sa att vi måste stänga av nu för att våra småsyskon hade gått och lagt sig.

Vi borstade tänderna och satte oss i sängen och snackade ett tag.

-Vad hade du gjort om vi hade träffat The Fooo, frågade Nathalie.

-Jag hade kramat sönder de och typ bölat, svarade jag fnissande.

-Samma här, svarade hon.

-Jag är trött, sa jag efter några sekunders tystnad.

-Jag med, svarade hon skrattandes.

-Ska vi lägga oss? frågade jag lugnt.

-Sure, sa jag och släckte läslampan som hon hade övanför huvudet.

*Skip time till morgonen*

Nathalies P.O.V.

Vi vaknade på morognen av att våra lillebröder som var fem och sex år, sprang in i vårt sov rum och hoppade i  våra sängar.

- Teo och Leo ut nu!!, skrek jag och Lisa samtidigt för full hals.

Pojkarna sprang ut ur rummet fnissandes.

Jag och Lisa fick ut oss var sitt stön innan vi reste oss upp och för att ta på oss något.

När vi var färdiga gick vi in i badrummet slängde på lite mascara och concealer.

Vi gick in på rummet och gjorde liksom det vanliga. Som då var att dansa och sjunga vi satte på Wtfooo och dansade den till slutet och så körde vi igenom hela The Fooo Conspirations. Mamma kom upp på rummet och bad oss komma ner och äta frukost.

Vi stack ner och åt några plättar och stack sedan upp på rummet igen och började dansa igen.

Vi började dansa på King Of The Radio.

Felix's P.O.V

Vi knackade på dörren. En dam som såg ut att vara i 30 års åldern öppnade.

Vi hälsade på henne och började gå mot trappan.

Precis innan vi gick upp sa jag:

-Asså jag kan bara inte låta bli att fråga. Är du 30 eller?

-Seriöst Felix man frågar inte sånt, sa Oscar till mig och tittade halvsträngt på mig.

-Vad? Jag kunde inte låta bli, svarade jag och gjorde puppyface.

-Det är lugnt, svarade hon.

-Nej, jag är inte 30 jag är faktiskt 50 men du får gärna säga att jag är 30 till andra, sa hon och skrattade.

-Kom vi går upp nu innan du, Felix, hinner ställa fler pinsamma frågor, sa Oscar och började gå upp för trapporna.

Vi gick upp för trapporna och tittade in genom den lilla springan som dörren hade lämnat kvar.

____________________

Så där hade vi då kapitel 2 på denna boken. Vet att det är sjukt dålig uppdatering men jag har väldigt många prov just nu och ska försöka göra fler när jag gjort färdigt de värsta. Hoppas att ni fortfarande läser och om inte så.... synd för er för snart börjar det spännande... Alltid bra att ha tålamod;)

Gillade ni kapitlet så:

•Vote

Har något tips eller något annat så:

•Kommentera

Bye, bye alla mina små meloner!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 23, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

En DrömWhere stories live. Discover now