Annabel De Groen
~x~
Ik sla de dekens van me af. Een rilling trek over mijn liggen. Één been eronder? Ik leg mijn linker been onder mijn deken. Ik lig net niet lekker en ga op mijn zij liggen. Beide benen liggen nu onder de dekens. Ik krijg het heet en sla de deken weer van me af. Weer voel ik een rilling. Ik haat dit. [A/N: Ben ik de enige met dit probleem in de zomer? Het is namelijk echt ziekelijk irritant.]
Ik voel iets naast mijn hoofd trillen.
Matthijs: Hi sorry van net.
Ik twijfel. Het is lief, maar wel aardig kortaf. En hij stuurt me dit ruim één uur na ons telefoongesprek. Ik zucht en doe mijn telefoon uit zonder te reageren, maar het wel te hebben gelezen. Langzaam vallen mijn ogen dicht.
~x~
Ik gaap en en rek me uit. Ik knipper een paar keer met mijn ogen om goed wakker te worden. Als ik naar mijn idee wat opgewekter ben pak ik mijn telefoon en zie dat ik een paar berichten heb.
Matthijs: Ann?
Matthijs: Je reageert niet.. Is er wat?
Matthijs: Het spijt me echt.
Matthijs: Ben je nou zelfs zo boos dat je me berichten niet eens meer leest..?
Matthijs: Je bent niet zo een persoon die dat doet..
Matthijs: Of is er wat gebeurt.
Matthijs: Ann?!
Matthijs: Is er wat gebeurt?!
Matthijs: Sorry dat ik zo kortaf deed aan de telefoon..
Matthijs: Ik hoop echt dat er niks is gebeurt en je gewoon mega boos bent ofzo..Ik schrik als ik alle berichten heb gelezen. Ik heb natuurlijk niet meer gereageerd omdat ik zo moe was! Oh nee..
U: OmgOmgOmg, Het spijt me zo Matthijs.
Voor dat ik mijn tweede bericht kan versturen krijg ik gelijk iets terug.
Matthijs: Gelukkig er is dus niks gebeurt.
U: Nee, het spijt me zo. Ik was in slaap gevallen na het lezen van je berichtje. Het spijt me.
U: En even terugkomend op dat berichtje; Het geeft niet. Maar laat me duidelijk weten waar ik sta. Ik wil niet aan het lijntje worden gehouden. Als je er op zich voor wil gaan gaan we er samen voor maar als je nu al weet dat het niks word wil ik het ook niet proberen.
Matthijs: Oh nee.
U: Wat?
Matthijs: Je denkt dat ik je niet zie zitten en ik een ander heb.
U: Kinda.
Matthijs: Stuur is je adres.
U: [Adres]Ik zucht. Wat moet hij met mijn adres? Me een bloemtje sturen met, 'Sorry ik kon dit niet in je gezicht maar ook niet via app dus hoop dat dit bloemetje het compenseert.' Ik lach om mijn eigen gedachte. Het zou toch wel een lul zijn als hij dat doet.
Mijn telefoon gaat af en ik zie dat Fenna mij belt. 'Hey Gurl.' Begin ik het gesprek. 'Je bent onze afspraak vergeten.' Ik zucht. Ze is het dus niet vergeten. 'Maar Fenna ik wil niet met iemand zoenen die ik niet leuk vind of niet ken.' Ik hoor haar hardop denken. 'Dan gaan we vandaag afspreken met Matthijs, Frenkie en Carel.' Ik zucht.
'Nee nee. Word hem niet.' Ik hoor haar nu diep zuchten. Ik hoor de bel gaan. 'Bel gaat moet gaan!' Ik lach en klik haar weg. Die spreek ik straks wel.
Ik hoor mijn broer de trap af rennen en loop dan naar mijn kledingkast. Is vast iets voor hem, post ofzo.
Ik hoor hem even praten en trek mijn zwarte spijkerrokje snel aan. Ik trek mijn witte shirt van CalvinKlein over mijn hoofd en doe hem aan de voorkant een beetje in mijn rok. Als mijn haar een beetje in een fatsoenlijke staart zit vliegt mijn kamer deur open. Ik zie mijn broer staan met daar achter een bekende kop.
'Er is iemand voor je.' Grinnikt mijn broer. Moet hij het nou zo akward maken? Ik lach en maak met mijn hand een gebaar dat hij moet oprotten. Hij loopt weg met zijn handen in de lucht en ik gebaar naar Matthijs dat hij binnen kan komen.
Ik trek de dekens van mijn bed recht en hij sluit de deur achter zich.
Ik ga op mijn bed zitten en leg mijn handen op mijn blote bovenbenen. Matthijs komt naast mij zitten en begint met uit leggen. 'Gister avond stuurde mijn gestoorde ex Annick mee een berichtje.' [A/N: Niks tegen Annick ik hoouuuu van haar en van Mikky ens!]
Ik luister aandachtig naar hem. 'Ze heeft me blijkbaar met jou zien staan en toen werd ze jaloers.' Ik voel langzaam zijn hand op mijn blote knie aangezien hij vlak naast me zit. Ik leg mijn hand op die van hem om hem tegen te houden. 'Dus ik hou je niet aan het lijntje. Ik vind je echt een leuke meid.' Ik knik.
Hij glimlacht lief naar me. Hij haalt zijn hand gelukkig weer van mijn knie. 'Wat wil je doen nu je hier toch bent?' Glimlach ik. Hij denkt even na. 'We kunnen een film ofzo kijken.' Ik knik. Ik sta op en pak mijn MacBook.
Hij doet zijn schoenen uit en gaat een beetje onderuit op mijn bed zitten. Als hij zit doet hij zijn armen open. Ik ga ook onderuit zitten in zijn armen. Ik nestel me tegen hem aan. Zijn ene hand ligt op mijn bovenbeen en kan ongestoord langzaam omhoog kruipen, gelukkig gebeurt dat niet en laat hij hem net boven mijn knie liggen. Zijn andere arm gaat achter mijn rug langs naar mijn heup. Zijn hand ligt daarom ook tegen mijn heup aan.
'Welke film?' Verbreek ik de stilte als Netflix is opgestart. 'Een horrorfilm.' Ik zucht. 'Hou je daar niet van?' Ik schud mijn hoofd. 'Maar maakt niet uit, welke horrorfilm wil je kijken dan?' Hij denkt even na. 'Sinister 2.' Ik knik en typ het in.
'Maar ik heb 1 niet gezien.' Hij schud zijn hoofd. 'Maakt niet uit, je kan 2 kijken zonder 1 te hebben gezien.' Zegt hij lief. Ik knik en zet de film aan.
~x~
Ik schrik een aantal keer en duw mijn gezicht tegen Matthijs zijn borst aan. Zijn hand ligt nu bij de zoom van mijn rokje en zijn andere hand ligt nog steeds tegen mijn heup.
Als de film is afgelopen klap ik de MacBook dicht en leg hem aan de kant. We blijven nog steeds zo liggen tot dat hij me op zijn schoot trekt.
Hij ligt onder me en ik lig met beide benen aan een kant. Ik grinnik. Zijn handen liggen op mijn kont en ik heb mijn handen ter ondersteuning op zijn brede borstkast gelegd.
Ik buig langzaam naar voren en plaats voorzichtig een kusje op zijn lippen. Als ik weer omhoog wil gaan houd hij me tegen en rolt ons om zodat ik nu onderop lig.
Hij komt langzaam dichterbij en plaatst een kusje in mijn nek. Kippenvel en rillingen lopen over mijn lijf. Hij kijkt me in mijn ogen.
~x~
Chappteerrr 6!
Omg guys! Nu gewoon alweer 600 reads! We gaan zo snel.
Volgend hoofdstuk voor heftuuggg ;)) ^hinthint^
Super bedankt en ik vind reacties altijd super fijn. Dus laat gerust een leuke reactie achter!
Tot het volgende hoofdstuk!
JE LEEST
Interested ~ [MDL]
Fanfic~x~ De ene dag loop je door het vondelpark en loopt er niemand die je interesseert. De andere dag loop je door hetzelfde vondelpark en loopt er ineens een jongen die je wel interesseert. Maar hij ziet jou niet staan. Denk je. Wat je niet weet is da...