Sabine
We lopen met Anne en Mark naar de auto. Ze vertellen wat dingen over zichzelf en over hun kinderen. Ze hebben een dochter van 14, Romaissa, maar we mogen haar Romi noemen, en de beste vriendin van Romi, Jennifer is ook vaak bij hun thuis. Hun zoon heet Samuel en is 18. Ik zit te fantaseren over hoe tof het zou zijn als Samuel van B-Brave onze nieuwe broer zou zijn. Maar hoe groot is die kans nou? We zijn ongeveer een uur aan het rijden als de auto stopt. Ik maak Jeela wakker, die in slaap was gevallen en kijk mijn ogen uit. Het is een chique wijk met allemaal grote en vast ook dure huizen. Ik loop naar de achterbak en pak mijn koffer en tas. Ik doe mijn tas over mijn schouder en loop met mijn koffer achter me aan rollend naar nummer 34, ons nieuwe huisnummer. ‘Bel maar aan, Samuel en Romi zijn thuis!’ roept mijn moeder. Ik bel aan en 10 seconden later wordt de deur open gedaan door een vrolijk meisje, vast Romi. ‘O hee! Ik ben Romi, je nieuwe zusje. Kom binnen het sneeuwt zo hard.’ Zegt ze. Ik loop naar binnen en zeg ‘heei, ik ben Sabine, waar is mijn kamer? Dan kan ik me omkleden enzo.’ ‘oo die is op zolder, jij hebt de rechter kamer en Jeela de linker.’ Ik loop naar boven en hoor dat Jeela zich ook voorstelt. Ik loop de volgende trap op naar zolder, er zijn drie kamers, 2 aan de rechterkant en 1 aan de linkerkant. Ik open de eerste deur en zie daar een badkamer! We hebben een eigen badkamer! Dan loop ik naar de volgende deur en ja hoor mijn kamer. Het is een vrij grote kamer met paarse en mintgroene muren, mijn lievelingskleuren! Ik loop naar 2 onbekende deuren en doe ze open. EEN INLOOPKAST OMG. Ik heb gewoon een inloopkast! Ik hang al mijn kleren erin en pak daarna een simpele zwarte broek en een roze sweater. Ik loop ermee naar de badkamer, ik kleed me uit, zet de douche aan en als ik klaar ben zet ik hem weer uit en kleed ik me aan. Ik doe me broek aan en de sweater ook. Mijn haar doe ik in een rommelige snelle staart en ik doe simpel wat mascara op. Ik loop naar de kamer en pak lekkere warme sokken. Het is echt koud buiten, 2 graden maar L. Het is ondertussen 4 uur dus ik ga toch niet meer zoveel doen. Ik hoor Jeela ook onder de douche uit komen en zij heeft en spijkerbroek en een wit hemdje aan met daarover een lang vest. Ze heeft haar haar los hangen en geen make-up op. Samen lopen we naar beneden en daar zien we Romi zitten, met naast haar een jongen. Vast onze nieuwe broer. Als hij ons ziet komt hij op ons aflopen en ik heb het gevoel dat ik ga flauwvallen. Daar staat freaking SAMUEL LEIJTEN. Dat is gewoon supertof! Ten eerste, mijn idool is nu mijn broer. Ten tweede, mijn achternaam wordt nu Leijten. Ten derde, ik ga de andere boys misschien ook ontmoeten! Ik stel me voor en Jeela doet hetzelfde. ‘Willen jullie wat drinken?’ vraagt hij. ‘Ja lekker.’ Zeggen we tegelijk. Hij loopt naar de keuken en wij volgen hem. Hij doet de koelkast open en het eerste wat me opvalt is appelsap. ‘Doe maar appelsap!’ zeg ik. ‘Ja mij ook!’ zegt Jeela. Hij moet lachen. ‘houden jullie ook zo van appelsap?’ ‘uh ja duuh, appelsap is gewoon baas.’ Zegt Jeela. Hij moet lachen en schenkt 3 glazen appelsap in. Als we bijna ons drinken ophebben gaat de bel. Ik kijk Sam vragend aan. ‘Kim komt langs, dat is jullie nieuwe buurmeisje, ze wilde jullie ook even ontmoeten, jullie komen waarschijnlijk bij haar in de klas.’ Hij loopt naar de deur, en wij achter hem aan. Hij doet de deur open en daar staat een mooi meisje met blond haar en blauwe ogen. ‘heeii ik ben Kim, jullie nieuwe buurmeisje!’ zegt ze vrolijk. ‘hoooi jaa ik ben Sabine en dit is Jeela.’ Zeg ik. Met zijn vieren lopen we naar boven en we kletsen een beetje over wat onzin. ‘in welke klas komen jullie?’ vraagt Kim ineens. ‘eehm V4a volgens mij.’ ‘oo wat leuk! Dan komen jullie bij mij en mijn vriendinnen Nisrin en Luna in de klas!, en ook bij Jai, Dioni en Cassius!’ o m g we komen gewoon bij Jai Dioni en Cass in de klas! ‘gezellig! ‘ zeg ik alsof het doodnormaal is dat ik bij mijn idolen in de klas kom. Dan moet Kim naar huis en we laten haar uit en ik en Jeela geven haar een knuffel. Kim is echt een leuk meisje! We hebben niet eens avond gegeten maar dat maakt niet uit, het is 10 uur en ik ben helemaal dood. Ik zeg iedereen weltrusten en geef Sam en Romi een knuffel. Ik loop met Jeela naar boven en geef haar ook een knuffel. Ik zet mijn nieuwe wekker op 7 uur, want morgen is mijn eerste schooldag…
Ik lig een beetje half te slapen en besef me dan dat de dood van mijn moeder toch nog tot iets geweldigs heeft geleid. Ik denk dat het hier best wel is leuk kan worden! En dan val ik in slaap.
heey persoontjeesss
ik ga deze week minder lange hoofdstukken uploaden omdat ik toetsweek heb en dan heb ik iets minder tijd om veel te schrijven. dus alvast sorry maar na volgende week woensdag komen er weer langere stukken.
xxjes