Hoofdstuk 2

24 2 0
                                    

Met tranen in mijn ogen word ik wakker. Weer een nachtmerrie great. Ik loop naar mijn kast en graai door mijn kleren. 'Waar is die broek?' mompel ik. Ik laat een gefrustreerde grom gaan. 'Ah' zeg ik als ik de broek vind. Ik wil hem aandoen als ik besef wat de meisjes in de kantine tegen me zeiden. 'Zal ik... Nee ik.. Hm' zeg ik in mezelf. Ik loop opniruw naar de kast. Zal ik maar gewoon meelopen? Een zucht verlaat mijn mond. Ik pak de kleren die het meeste op die van hun lijken en trek ze aan. 'Uuhg spuuglelijk' zeg ik terwijl ik aan het rokje friemel. Ik huppel de trap af en eet een mandarijn. Mijn ogen blijven steken bij de klok. Shoot, time to go!

Ik pak mijn tas en ren de deur uit, ik sping op de fiets en trap rustig door naar school.

Eenmaal aangekomen vang ik geen rare blikken meer. Ik word compleet genegeerd. Iedereen zit diep verzonken in hun telefoon. Wat hebben ze hier met die telefoons man, het is irritant. Ik kijk om me heen en zie een paar meisjes naar me kijken. Ik glimlach naar ze, een meisje wenkt me. Ik loop langzaam naar het groepje toe. Zenuwen vullen mijn lichaam bij elke stap die ik zet.

'Hey, we zagen je gisteren al. Je bent vast nieuw hier' zegt ze. Ik haal een hand door mijn blonde halflange haar. Ik knik verlegen. 'Uh, ja' zeg ik. 'Ik ben Chelsea, noem me maar Chel. Dit zijn Trina en Britt' zegt ze tewijl ze naar de twee meisjes die bij haar staan wijst. Ik knik. 'Ik ben Sophie' zeg ik. 'Leuk rokje' zegt Britt. Ik knik dankbaar. Ik vind het spuuglelijk, morgen ga ik gewoon weer mijn skinnyjeans aandoen. Ik heb scheit aan deze mensen.

Een jongen knalt tegen me aan. 'Hé, watch it!' schreeuw ik boos. De jongen steekt zijn telefoon in de lucht. 'Jij bent vast mijn match, ik ben David' zegt hij. Ik frons. 'Uuh nee, ga weg hoelahoep' zeg ik geergerd. De jongen loopt onzeker weg. 'Waar had hij het over?' vraag ik aan Chelsea. 'Iedereen op onze school noemt die app de "hype" elke week word er een update gedaan over wat je aanmoet. Ook kan je er je ultieme match mee vinden, je moet er hier op school aan meedoen anders ben je een weirdo' zegt ze. Ik haal mijn schouders op. 'Ik vind het echt leuk!' zegt Trina. Ik bijt op de binnenkant van mijn wang om niet in lachen uit de barsten.

Ik hoor de bel gaan, ik loop de school binnen recht naar mijn lokaal. 'Zo vandaag is het jullie 2e schooldag en jullie eerste Biologie les' zegt mijn lerares. Oh ik vind dit nu al saai denk ik. De vrouw kijkt me boos aan en de klas draait zich naar me om. Ik sla mijn hand voor mijn mond. 'Zei ik dat hardop?!' zeg ik. Iedereen knikt. 'Dat was niet voor jullie bedoeld het spijt me' zeg ik. 'Ga maar even buiten staan mevrouw....' 'Franssen' zeg ik terwijl ik mijn spullen pak en de klas uit loop. Ik zak buiten tegen de muur aan. Wauw, uhu beste schooldag ever.

Ik smijt de deur van mijn kamer dicht. 'Ik haat je!' schreeuw ik er nog naar. Ik heb weer eens ruzie met mijn broer. We ruzieen vaak, maar daarna komt het altijd weer goed. Ik plof neer op mijn bed. Ik wil niet meedoen aan de "hype", het is onzin. Ik wil mezelf kunnen zijn...

I'm not like them.Where stories live. Discover now