Fauna:
W Austrii spotykamy się ze światem zwierząt charakterystycznym dla strefy środkowo-europejskiej: sarny, jelenie, zające, bażanty, lisy, borsuki, kuny, kuropatwy widuje się tu często. W regionie alpejskim występują oprócz tego kozice, świstaki i orły. Dla terenów panońskich charakterystyczny jest świat ptaków – sitowie Jeziora Nezyderskiego to prawdziwy ptasi raj. Kilka lat temu zaobserwowano w Austrii mała populację niedźwiedzi, które żyją przede wszystkim na zalesionych terenach południowej i środkowej Austrii.
Flora:
Różnorodność klimatu sprawia, że świat roślin jest niezwykle bogaty jeśli chodzi o gatunki. Austria zaliczana jest do najzasobniejszych w lasy krajów Europy. Charakterystyczne sa tu lasy liściaste (dęby, buki) oraz mieszane (świerki, buki), a w wyżej położonych regionach występują przede wszystkim świerki, modrzewie i limby. Również różnorodna i barwna jest flora alpejska: szarotka, goryczka, goździk alpejski, arnika, wrzos – to tylko niektóre z występujących tu roślin.
Szczególnie na północnych krańcach Alp dominują zielone lasy, a dla terenu panońskiego typowe są mieszane lasy liściaste i wrzosowiska stepowe. W wschodniej części rejonu Jeziora Nezydersiego spotkamy się ze specyficzną florą stepową.
...
Jako, że jest końcówka roku szkolnego, to prawie czasu nie mam, aby coś napisać, nawet gdy wiem, że na 100% nie będę miała paska, ponieważ nauczyciele zadają nam ( przepraszam za wyrażenie) w chuj zadań domowych, zapowiadają nam kartkówki, sprawdziany itp.
Teraz mam długi weekend, dlatego postaram się coś wrzucić, żeby nadgonić z wszystkimi terminami.
Napiszcie, o czym chcielibyście poczytać jeszcze i możecie pisać, jakie kraje chcecie, jak skończę tę książkę 😊
Auf Wiedersehen!
PodróżniczkaPl
P.S. Z tego konkursu z języka niemieckiego zajęłam 2 miejsce i brakowało mi punktu do mojej koleżanki, która wygrała i gratuluję jej z całego serca, bo konkurs był trudny 😂
CZYTASZ
Od A do Z- Austria
RandomZaczynam serią przewodników o różnorakich krajach na świecie! Na pierwszy ogień idzie Austria! Planowana data rozpoczęcia: 14.04.2018 r.