Nikkis P.O.V
Klockan 7 på morgonen ringde mitt alarm.
Jag drog täcket över huvudet och stönade så högt jag bara kunde för att få uppmärksamhet, jag låg i sängen och vred och sträckte på mig och bara var tillfälligt väldigt trött.
Efter ett par extremt jobbiga minuter så rullade jag ner för sängen och kravlade fram till gradroben och drog ut mina vita jeans och min marinblåa Ralf Loreens tröja.
- NIKKI FÖR I HELVETE KAN DU LÅTA LITE MINDRE!!!!! skrek Simon från rummet bredvid.
Då stönade jag ännu högre än vad jag gjorde innan.
Jag hörde någon klampa hårt i marken mot mitt rum, då tog jag fort på mig kläderna och la mig under täcket så han inte skulle se mig men jag som suger på att gömma mig hittade han mig direkt.
Simons P.O.V
Jag klampade allt jag hade in till Nikkis rum.
När jag kom in såg jag bara en stor klump med täckte över sig ligga i sängen
- oj jag tror absolut inte att det är du Nikki.
Sedan tog jag sats och slängde mig på henne.
Nikkis P.O.V
Någon jävligt tungt hamlade på mig och jag fick ingen luft så jag lät som en gris som precis ska äta.
Då fick Simon något spratt och började skratta jätte mycket och gjorde jag också det.
Efter ett tag rullade jag ner Simon på golvet och gick bort mot sminkbordet, men då tog han tag i mitt ben så jag ramla framlänges.
Där låg jag på golvet kravlandes mot bordet med min bror i benet.
Efter en timme så sprang jag ner för trappan i panik när jag märkt att jag var allt för sent.
Jag tog ett äpple i min hand och tog på mig mina primeboots och slängde mig ut genom dörren och på min svarta moped.
~ I skolan ~
När jag kom in den stora glasdörren så stod alla och glodde på mig som jag hade sprungit 100 km hit.
Jag gick fram till Ella som stod vid kafét.
- Vad har du gjort?
- jag var jätte sen för jag hade en bror som hängde i mig hela morgonen.
- Vi börjat om 40 minuter Nikki, gud när ska du lära dig klockan
sa hon och skrattade åt mig.
Jag la mig ner på golvet och blundade och andades ut och skrev tyst för mig själv
~ 40 minuter senare ~
Klockan ringde och jag och Ella gick mot klassrummet.
Vi gick in i klassrummet och satte oss på våra bänkar.
Jag sitter bredvid Amanda som typ är klassen killfavorit och Ella sitter såklart med Lukas.
Ella koncentrerar sig typ inte så som jag ser det för hon sitter mest och dreglar och glor på Lukas hela dagarna.
Sedan börjar våran lärare som typ är 5 år äldre än oss och babbla och babbla i typ 10 år och sedan så säger det hon ska
- nu kan ni ta fram era matte böcker så ska vi ha matte i 90 minuter.
90 minuter för oss är typ 2 år så ja detta kommer ju gå bra.
Vota, dela och kommentera!
YOU ARE READING
an angel with heaven above his head
RomantikNikki är en 17 årig tjej som oftast hänger med lite äldre, och det kan leda till både bra och dåliga saker. Nikki och hennes bästa vän Ella är bjudna på en fest där dom flesta är 18 eller äldre. Då träffar hon Felix och hela hennes liv förändras. He...