Jeg våkner av at pappa hamrer på døren.
" Gabi har du sett dressjakken min? Roper han stresset.
"Nei" roper jeg tilbake mens jeg reiser meg fra sengen, jeg strekker meg og går bort til klesskapet.
Jeg tar på meg et hvitt skaterskirt , en lyserosa croptop og beige høyeheler. Jeg sminker meg lett og ser på meg selv i speilet.
I dag er det første skoledag etter sommerferien og jeg skal begynne på videregående.
Jeg har ventet kjempe lenge på denne dagen og jeg, Lydia og Alex har kjekket ut alle de i den nye klassen sine profiler på insta og shoppet nye klær til denne dagen.
Vi snakket til langt på natt i går og vi har avtalt å møttes utenfor skolegården, og gå inn sammen.
Jeg går ned trappen til kjøkkenet.
"god morgen mamma! sier jeg til mamma som lager frokost, pappa har allerede dratt på jobben.
"God morgen vennen! svarer hun og smiler mykt til meg.
Jeg setter meg ned ved bordet og hun plasserer en tallerken med ostis og honningmelon foran meg og setter seg på andre siden av bordet.
"Så er du nervøs?spør hun.
"Ja"
"det sjønner jeg godt, jeg var også nervøs den første dagen min på videregående, men du blir fort vant til det! spesielt når vennene dine skal gå i samme klasse som deg, når jeg begynte kjente jeg ingen!
"men du ble jo kjent med pappa da!svarer jeg.
"Ja"
♡
"Takk for maten! sier jeg og går opp på badet.
Når jeg kommer ned igjen er jeg klar for å dra.
♡
Lydia, Alex og Lucas står ved et tre utenfor skolegården og snakker.
Lydia ser meg først og begynner å skrike, hun springer bort til meg gir meg en stor klem uten å bry seg om at alle rundt oss stirrer på henne.
" jeg har savnet deg sykt mye"sier hun da hun har trukket seg unna.
"det har vi også, sier Alex bak Lydia jeg gir henne og Lucas en stor klem.
"Så, har dere hatt en fin sommer? spør jeg, jeg ikke har sett dem på fem uker siden jeg har vært i Los Angeles, USA og besøkt mormoren og morfaren min. "Trenger du egentlig å spør?du så jo selv at Brazil ikke kom videre til finalen i fotball VM noe som ødela resten av sommerferien min!sier en skuffet Lucas.
Jeg klapper ham på skulderen som trøst og retter oppmerksomheten min mot Alex og Lydia som ikke har fulgt med i det hele tatt.
De bare stirrer på noe bak meg, så jeg snur meg rundt.
Inntil fortauskanten står en limo, ut kommer en gutt med svart hår og mørke øyne, han har på en mørke blå tskjorte som er stram rundt de store mage musklene,en svart skinnjakke over og mørke jeans, jeg kjenner ham igjen fra når vi så på de i klassen sine insta profiler.
Når han ser at jeg stirrer på ham blunker han til meg, jeg rødmer og snur meg rundt men så blir jeg irritert, hvem tror han at han er som kommer til skolen i en limo?
"rødmer du? spør noen bak meg og ler. Jeg snur meg runt og der står han, gutten fra limoen.
"Nei! svarer jeg irritert og skuler på ham.
Han flirer og går videre mens jeg ser sint etter ham.
"Du rødmet!sier Lucas og dytter meg i siden idet vi går mot skolegården.
♡
Når jeg går inn i klasserommet går jeg bort til tavlen hvor det er et kart over klasserommet,vi skal sitte to og to og navnene våres står på den pulten som er våres.
Jeg snur meg rundt og gjett hvem som skal sitte ved siden av meg?
du gjettet rett, gutten fra limoen... selvfølgelig...
♡
YOU ARE READING
The boy
RomanceEn dag flytter det en ny gutt til byen hvor Gabi bor, alle innen 50 meter blir forelsket i ham... bortsett fra Gabi. så alle blir overassket når han viser interesse for akkurat henne . Han prøver alt han kan for å vinne henne...