Festen (2)

779 31 1
                                    

*Fredag*

Gabis POV:

"WHAT?? du sa at vi, JEG skulle komme på festen hans???

Jeg skulle overnatte hos Lydia og vi var midt i den nye pretty little liars episoden, da hun inrømte hva hun hadde gjort på skolen på mandag.

"Sorry men alle i klassen skal komme! Og jeg trengte en unnskyldning for å snakke med ham!

"Du mener vel å stirre på six-packen hans! Eller vent, det gjør du jo hele tiden uansett!

hun så litt såret ut og jeg angret på hva jeg hadde sagt.

"Sorry, jeg mente det ikke sånn, jeg er bare skuffet over at du sa til ham at jeg skulle komme, når jeg så jeg ikke ville gå!

"Nei, det er jeg som burde vært lei meg, jeg burde ikke gjort det jeg gjorde" sier hun og gir meg en klem.

"Det går bra"forsikrer jeg henne om.

" Men vi burde gå! siden han kommer nok til å bli skuffet hvis du ikke kommer nå som jeg har sagt at du skal! og du kommer jo til å bli bedre kjent med de i klassen vår siden de kommer garantert!

Jeg tenkte meg om, det kunne vel ikke være så ille? og austin kom nok uansett til å være opptatt av alle jentene som kom til å samle seg rundt ham.

"OK da...svarer jeg, noe jeg kommer til å angre på senere.

Først går vi hjem til meg, jeg sier til mamma at jeg glemte tannbørsten siden hun hadde drept meg hvis hun visste at jeg gikk på en fest, men egentlig henter jeg den svarte kjolen jeg kjøpte på bikbok.

Vi går hjem igjen til Lydia for å kle oss, sminke oss og Lydia krøller håret mitt Så kommer den vanskelige delen

"Ehh Lydia?

"Ja"

"Hvordan var du tenkt at vi skal komme oss ut?

"Oi...Det har jeg ikke tenkt på!

"Lydia! sier jeg oppgitt og slår meg til pannen, jeg tenker at den siste halvtimen har vært forgjeves.

Hun legger krølltangen på sminkebordet sitt og setter seg på sengen.

Jeg går bort til vinduet over sengen hennes og ser ned, rommet hennes er i tredje etasje så vi burde ikke hoppe. Jeg ser mot naboen sin hund som leker i hage deres, da jeg legger merke til noe på veggen ute ved siden av vinduet.

"Lydia! jeg har en ide! sier jeg ivrig.

"Ja? sier hun håpefullt.

"Brannstigen!utbrytter jeg.

"Gabi, du er et geni!

Vi tar på oss skoene våres og Lydia åpner brannstigen, når vi er nede ringer hun en taxi som kjører oss til Lucas.

Vi går bort til Lucas sitt hus og dinger på.

"Hei! hva gjør dere her?spør han overrasket, han visste at jeg skulle overnatte hos Lydia og da pleier han ikke å få være med.

"Vi er på vei til Austin sin fest og lurte på om du ville være med?

"Seff! skal bare si fra til mamma!

Han går inn og vi hører han rope at han overnatter hos Andrew, de har blitt ganske gode kompiser.

Etter det går vi til taxien for å kjøre til Alex.

The boyWhere stories live. Discover now