Hoofdstuk 1: Een nieuw begin

840 8 4
                                    

"Uhg." ik word wakker en zoek naar m'n telefoon. Vandaag is alweer de laatste dag van de vakantie. Normaal zou ik zeggen dat ik geen zin heb in school, maar nu heb ik gemixte gevoelens. Ik ga namelijk naar een nieuwe school. Ik was mijn oude school echt zat. Het was saai en ik had geen vrienden, laat staan een beste vriendin. Mijn beste vriendin, Celina, zit namelijk op een andere school. En guess what: dat is de school waar ik heen ga. Het Harbord College. Maar waarom heb ik gemixte gevoelens? Ik ben natuurlijk blij dat ik met mijn beste vriendin op school zit, maar er zit nog iemand op Het Harbord College, en die wil ik liever niet zien. Het is mijn ex: Damian. Hij ging vreemd. Als ik aan hem denk veranderd mijn mood direct. Ik haat hem, maar tegelijkertijd hou ik ook van hem. Het is nu een paar maanden uit, maar ik kan hem gewoon niet vergeten.

Na een tijdje m'n meldingen checken en een beetje scrollen op Instagram sta ik op. Zodra ik beneden ben, zie ik mijn moeder. Het is een wonder dat ze thuis is. Ze is heel vaak in het buitenland voor werk, waardoor ik haar niet heel vaak zie.
"Goedemorgen mam"
"Goedemorgen? Het is al 2 uur!"
"Oh. Goedemiddag dan" lach ik.
"Goedemiddag schat." zegt m'n moeder lachend. Ik en mijn moeder hebben best een goede band, het is daarom best jammer dat ik haar niet vaak zie, maar ik heb ermee leren leven. Mijn vader en moeder zijn gescheiden sinds ik klein ben. Ik wil zelf ook geen contact met mijn vader, maar daar heb ik het nu even niet over. Ik kan niet wachten tot morgen! M'n outfit ligt al twee weken klaar en ik kan niet wachten om Celina weer te zien. Ik hoop trouwens niet dat deze school net zo saai is als mijn vorige.
"Hebben we nog eieren? Ik zie ze niet in de koelkast"
"Goed kijken. Als ik de eieren nu vind hè!" m'n moeder loopt naar de koelkast en schuift wat dingen opzij. En daar liggen ze, de eieren. "Wat zei ik je?" zegt m'n moeder met de eieren in haar hand. Ze geeft ze aan en gaat weer tv kijken.
Ik eet mijn ontbijt op en ga naar boven. Ik pak een joggingsbroek en een oud t-shirt uit mijn kledingkast en ga naar de badkamer. Onder de douche denk ik aan morgen. Ik ben verliefd op mijn outfit. Het is een zwarte highwaist skinny jeans, waar mijn billen heel mooi uitkomen. Hierboven draag ik een losse gele croptop. Hij is niet heel kort, je ziet m'n navel net, dus het is niet ongepast of zo. Als schoenen draag ik mijn vans en ik draag mijn leren jas, die ik altijd nog uit kan doen. Als sieraden doe ik diamanten oorknopjes in en ik doe de ketting om die ik van mijn moeder heb gekregen. Deze heb ik altijd om.
Ik was nog snel mijn haren en scheer m'n benen. Zonder het door te hebben sta ik al 30 minuten onder de douche, dus ik ga eruit. Ik droog me af, smeer me in en kleed me aan. In m'n kamer doe ik mijn haar.

Het is inmiddels al half acht en heb een uur geleden avond gegeten met m'n moeder. Mijn telefoon pingt. Ik pak m'n telefoon die op de tafel voor me ligt en zie dat het een berichtje is van Celina.
Na een heel lang gesprek over onze outfits, lessen, rooster, jongens en heel veel andere dingen op mijn nieuwe school besluit ik te gaan slapen. Het is tien uur, dus best vroeg, maar ik wil geen wallen onder mijn ogen op de eerste dag. Ik draag namelijk nauwelijks make-up, alleen maar mascara en lipgloss.
Terwijl ik in slaap probeer te komen denk ik alleen maar aan Damian. Ik heb nog niet aan Celina verteld dat ik nog niet over hem ben. Misschien doe ik dat morgen... Ik vraag me af wat hij gaat doen als hij me ziet. Gaat hij tegen me praten? Of gaat hij me negeren? Langzaam val ik in slaap.

Een Omgekeerd LevenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu