Hoodstuk 3: Celina's crush

491 8 3
                                    

Ik heb na een beetje puzzelen net op tijd het lokaal gevonden. Ik kijk door de klas. Waar is Celina? Waarom is ze hier niet? Misschien komt ze later.
Er zijn een paar plekken vrij in de klas. Ik loop naar achter en ga naast een meisje zitten. Ze is brunette en heeft lang haar.
"Hoi" zeg ik terwijl ik naast de tafel sta.
Het meisje doet haar oordopjes uit, die ik trouwens niet zag door haar haar.
"Sorry. Ik had muziek in" zegt ze aardig.
"Haha, maakt niet uit. Is het erg als ik hier kom zitten?"
"Nee hoor. M'n vriendin komt pas later op de dag, dus er zit niemand." ze bergt haar telefoon op en pakt haar boeken.
"Oke, thanks" ik trek de stoel naar achter en plof neer.
"Mijn naam is Naomi trouwens, als je dat nog niet wist." zegt ze.
"Nee wist ik nog niet, haha. Ik ben Alicia."
"Ja dat is wel bekend, hahaha. Je naam is al over de hele vijfde klas populair"
"Serieus?"
Dus Celina had echt gelijk? Wat zeggen ze dan over me...?
"Maar niet in een slechte manier hoor." zegt Naomi er nog snel achteraan.
"Oh gelukkig." zeg ik opgelucht.
De les begint en ik pak snel mijn boeken. Wanneer komt Celina? Waar is zij?

Perspectief Celina
Ik sta bij m'n kluis, maar welke boeken moet ik pakken? Alicia weet het hele rooster uit d'r hoofd, maar zij is drinken halen in de aula. Ik zoek mijn telefoon in me tas om mijn rooster te bekijken. Waar is dat ding?
"Yooo Celina" hoor ik een bekende stem zeggen. Het is Tim. Ik voel de kriebels al komen. Ik draai m'n hoofd naar links en zie Tim leunen tegen de kluisjes.
"Hey Tim" zeg ik nog zoekend naar mijn telefoon.
"Hallo Celientje. How you doin'?"
Noemde hij me Celientje? Oh god.
"Wel goed op zich. Alleen ik weet niet welke vakken ik hierna heb en ik kan m'n telefoon niet vinden."
"Nou, dat komt goed uit. Ik wilde je net vragen of je wilde chillen of zo."
Tim en ik... chillen?! Hell yes.
"Oh ja nice, waar?"
"Ik weet niet... Misschien naar het park of zo?"
"Is goed. Wanneer?"
"De volgende twee uren. Ik regel wel dat we niet als gespijbeld worden gezet."
Spijbelen op de eerste dag... Mmm. Nou ja, niet dat we toch iets nuttigs doen in deze lessen... Ik app Alicia later nog wel als ik mijn telefoon heb gevonden.
"Is goed. Ik join!"
"Gaan we alvast? Dan hebben we meer tijd" vraagt hij terwijl ik me kluisje dicht doe.
"Is goed."
We lopen richting de uitgang. Ik had nooit verwacht dat hij met mij wilde chillen. Never! Alicia zou het vast niet erg vinden. Hallo, het is Tim! Hoe beter kan ik het hebben?!

Perspectief Alicia (terug)
Het is al de zoveelste les dat we helemaal niks doen. En nee, Celina is er nog steeds niet. Waarom komen haar berichten niet aan? Heeft ze geen WiFi of zo? Is ze ontvoerd? Nee dat is dom. What the hell man... Ik ben helemaal door de war.
"Trouwens" hoor ik Naomi zeggen en ik kom weer helemaal uit m'n gedachten.
"Kom jij ook naar Tims feest zaterdag?"
"Uhm. Ja! Waarom heeft iedereen het daar eigenlijk over?"
"Vraag je dat serieus?"
"Ja?"
"Oké je bent nieuw hier dus ik zal het je wel uitleggen." Naomi gaat er goed voor zitten.
"Oké kijk. Tim is denk ik een van de meest bekendste jongens hier op school. Zijn ouders zijn tering rijk en hij woont ook in een kapot groot huis. Daarom geeft hij zo nu en dan feestjes en echt heel veel, maar echt heel veel, mensen komen daarheen."
"Damn serieus? zeg ik verbaasd.
"Jup. En hij fixt elk meisje, net als die andere fuckboy Tristan."
"Maar hoe zijn die feestjes dan?" vraag ik nieuwsgierig.
"Nou, het is erg druk enzo maar je ziet zelf nog wel hoe het is."
"Oh oké, haha"
Zo praten we nog een beetje door en dan gaat de bel weer. Celina is nog steeds nergens te bekennen. This bitch... Ik hoop dat er niks ernstigs is gebeurd. Waar kan zij opeens heen zijn in een aantal minuten?

Het is het volgende lesuur. Dit keer heb ik het lokaal wel snel gevonden. Ik loop naar binnen en ga achterin de klas zitten. Inmiddels stroomt de klas vol, maar Celina is er nog steeds niet. De docent is op het punt de deur dicht te doen, maar dan komen Jake en een ander meisje, die ik vandaag nog niet heb gezien, snel binnen. De deur gaat dicht en Jake gaat naast me zitten.
"Hé" fluistert hij. "Heb je je boeken bij je? Ik ben ze vergeten." Ik pak m'n wiskunde boeken uit m'n tas en zet het boek in het midden van de tafel. "Thanks babe."
Noemde hij me babe? Uh? Is dat normaal hier...?

Deze les is saai. We moesten zowat de hele les in stilte werken aan kwadratische vergelijken. Boring as fuck.
De bel gaat. Het is weer pauze. Ik pak m'n telefoon en ga naar WhatsApp. Ein-de-lijk! De berichten zijn aangekomen bij Celina. Betekent dit dat ze op school is? Of thuis?
Ik loop richting de aula totdat m'n telefoon trilt. Ik kijk snel. Het is Celina. YES!

Celina
Kom naar de gang waar we de eerste pauze ook zaten. Moet wat vertellen hehehe.
12:35

Ik ben zo opgelucht. Ik was bang dat er iets ergs was gebeurd. Ik keer me om en loop naar de bankjes in die gang. Zodra ik die gang in loop, zie ik Celina zitten. Ik ren naar haar toe en geef een knuffel.
"BITCH!"
"Waar was jij?!"
"Ik was bezorgd!"
"Ssst. Niet zo hard" Celina trekt me naar beneden. "Oké, ik heb het beste nieuws ooit."
"Oh god. Zeg op"
"Ik heb met Tim gespijbeld."
"Wacht wat" zeg ik verbaasd. "Gespijbeld? Met Tim?!"
"Ja!" zegt Celina enthousiast.
"Oh my god Celina! How did you do that?"
"Toen ik bij mijn kluisje stond, vroeg hij of ik met hem wilde chillen en ik zei natuurlijk ja"
"Oke ga verder" zeg ik nieuwsgierig.
"Dus we gingen naar het park en weet je wat er is gebeurd?!"
"Nee?"
Celina's ogen worden groter.
"Zeg!" schreeuw ik.
"We hebben gezoend"
"WAT" ik sta op en kijk om me heen. "Gezoend?!" schreeuw ik zacht en ga weer zitten.
"Ja!" zegt Celina trots.
"Zo snel al? Het is pas de eerste dag! Jullie hebben nauwelijks gepraat!"
"Jup. Ik weet ook niet waarom, maar hij zoende mij!"
Wow. Nu zie ik hoe snel het gaat op deze school. Het wordt me nog een groot avontuur...

Een Omgekeerd LevenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu