8 Ağustos 1998 yılında Toronto'da dünyaya geldi. Annesi emlakçı babası ise işadamıdır. Babası portekizli annesi ise İngilizdir.
Shawn ilk olarak Vine sitesine cover videoları yükleyerek dikkatleri üstüne çekti.
Sitede oldukça popüler olmaya başladı ve sanatçı menajeri Andrew Gertler tarafından 2014 Ocak ayında keşfedildi.
Böylece Island Plak Şirketiyle anlaştı ve Life of the Party isimli ilk teklisini yayınladı.
15 yaşında Billboard Hot 100 'de top 25 listesine girmeyi başarabilen en genç şarkıcıdır.
Austin Mahone'un turunun açılışını yaptı ve ardından Temmuz ayında bir EP yayınladı. EP, Billboard 200 listesinde beşinci numaraya kadar yükseldi.
Albümün çıkış şarkısı "Stitches" ise listelerde bir o kadar başarı gösterdi. Taylor Swift'in 1989 Kuzey Amerika turunun açılışlarını yaptı.
Sonrasında ise Fifth Harmony grubu üyelerinden(eskiden üye idi) Camila Cabello ile 'I Know What You Did Last Summer' isimli bir düet yaptı.
Aynı zamanda Shawn, The CW kanalında yayınlanan The 100 dizisinin üçüncü sezon prömiyerinde oynadı.
Ardından ise Illuminate isimli ikinci albümüne yoğunlaştı ve 'Treat You Better'isimli ilk teklisini çıkardı.
Yarın hikayeme başlayacağım. Bu gönderimde hikayemi daha rahat okumanız için Shawn hakkında bir kaç bilgi vermek istedim .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bugün Farklı Olacak...
FanfictionShawn Mendes'in gün içinde yaşadıklarını uyarlayarak bir hikaye yazmak istedim... Umarım beğenirsiniz...♡