episode 1

22 3 1
                                    

Nama aku tya aku dilahirkan dan dibesarkan di malaysia. Dulu aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang sehingga lah aku berusia 17 tahun. Aku hidup mula bersendirian dan kesepian tanpa ada perlindungan dari seorang ibu malah seorang ayah kerana mereka telah pergi ke tempat asal mereka. Semenjak hari itu aku bernekad untuk pergi meninggalkan malaysia kerana aku tidak sanggup menahan perit derita yang aku telah alami ini kerana aku inginkan hidup seperti dahulu. Kini aku berusia 18 tahun, kehidupan aku disini amat lah menyenangkan dan bahagia bersama keluarga angkat ku disini. Aku tidaklah mengharapkan wang saku daripada mereka malah aku juga berkerja keras untuk perbelanjaan kami sekeluarga. Aku bersyukur kerana ditemukan dengan keluarga ini.walaupun mereka bukan islam tetapi mereka tetap menghormati agama aku. Selain itu, mereka juga memberi ku makanan yang halal kerana mereka tahu agama aku mempunyai pantang larangnya. Selama 5 bulan aku disini mereka memberi ku kasih sayang yang mencukupi malah lebih dari itu. Kisah aku mengenali si dia bermula dari sini...

Tya: appa!! Saya pergi kerja dulu.
Appa:ohh! Jaga diri.
Tya:nae!!
Tya: ahh!! Dah lambat mesti kena marah dgn unnie ni.

Tiba di cafe...

Tya: unnie...maaf lambat...
Boss: knapa lambat? Apa lagi alasan yang kamu nak bagi.
Tya: bukan macam tu unnie, saya tolong appa saya tadi hntar sayur kat rumah pelanggan dia.
Boss: ahh!! Dah!! Aku tak nak dgr apa apa dari kau lagi pergi dapur sekarang antar order tuh...nnti lmbat customer bising...
Tya: baik unnie...
Min ah: tya yah...kenapa kau lambat??
Tya: aku tolong appa aku antar sayur tadi...
Min ah: ohh...chinca?
Tya: ohh..
Min ah: ni order hantar sekarang...
Tya: okeyy...

Setelah beberapa penghantaran...

Tya: okay ni last...bighit entertainment?

Tiba di destinasi...

Tya: sorry nak tnya...siapa sejin?
???: knapa? Nak jumpa dia ke?
Tya: ehh tak saya nak antar ni...dia ada order tadi...
???: ohh!! Chinca? Klw macam tu awak pergi ke bilik praktis tu...mungkin dia ada kat situ sbb dia punya artis tgh latihan kat situ...
Tya: ohh...okay...kamsahamida...

Aku pergi mencari bilik tersebut ternyata ada 3 bilik praktis...aku tidak tahu malah keliru ingin masuk bilik yang mana satu. Aku pon cuba masuk bilik pertama. Aku lihat tiada sesiapa di situ. Aku pon terus masuk ke bilik kedua, aku melihat bilik itu sedang membuat ubah suai. Kali ini aku masuk ke bilik terakhir lalu aku ternampak 6 orang lelaki yang sedang menari. Apabila aku masuk, keenam-enam lelaki itu memandang kearah aku. Aku terkejut dan kaku dengan apa yang aku lihat. Aku melihat 6 orang lelaki itu ialah BTS idol yang paling aku suka lebih- lebih lagi V dan Jungkook tetapi ketika itu aku melihat hanya ada RM,jimin,suga,jhope,V dan jin. Aku tertanya-tanya kemana jungkook pergi? Mungkin dia tidak sampai lagi ke tempat latihan ini. Tiba-tiba ada suara dari belakang yang sangat dekat. Aku pun memandang...

Jk: hyung, mianhae aku lambat...terlajak tidur plak...
Tya: ohh? *memandang*
Tya: omo!!
Jk: yah!!! *menyambut*
Jk: yah!! Awak okay? Nasib saya sambut kalau tak awak mesti jatuh...
Tya: omo!! Awak jeon jungkook kan?
Jk: nae...awak okay?
Tya: ohh!! Nae...
Jk: awak siapa? Macam mana awak boleh masuk? Kenapa awak kat sini?
Tya: saya cari sejin...awak knal?
Jk: ohh? Hyung...kejap.
Tya: okay...
Jm: yahh!! Awak, masuk sini...sementara tunggu hyung...
Tya: saya?
Jm: semestinya...

Aku duduk bersama mereka dan mereka menanyakan beberapa soalan kepada aku.

Jin: sini!! Duduk...
Jh: umur awak berapa?
Rm: tinggal kat mana?
Jm: sekolah lagi ke?
V: yah!! Hyung, jangan tanya macam-macam dahlah saya tgk dia mcam takut je...awak takut ke?
Sg: aigoo...
Tya: ohh? Taklah saya tak takut cuna saya terkejut.
Jh: knapa?
Tya: sebab...sebenarnya saya fans BTS.
Jm: ohh?! Army?
Tya: nae.
Rm: hye army...*melambai*
Tya: hye. *malu*

Pada masa itu aku melihat jungkook hanya memandang aku dan tidak berkata apa-apa. Manager mereka pun tiba di tempat latihan itu lalu aku diberi bayaran untuk makanan itu dan aku pun bangun dan berkata...

Tya: okay lah saya balik dulu tapi boleh tak saya nak amik gambar dengan korang?
BTS : of course...
Tya: kamsahamida...boleh tak saya nak amik gambar dgn V lepastu dengan jungkook...berdua?
V: ohh? Saya? Okay. Jungkook-shi?
Jk: ohh...nae...
Tya: thanks...
V: okayy...
Tya: bye. *melambai*
BTS: bye!!!

Aku pun keluar dari bilik itu. Tiba-tiba jungkook keluar dari bilik itu juga dan berlari ke arah aku. Jungkook menghampiri aku lalu menarik tangan aku.

Jk: yah!! Sekejap.
Tya: ha?

Bersambung~

happiness❤Where stories live. Discover now