One💕

328 7 1
                                    

Hai..nama aku Laila Qaisara..aku merupakan anak sulung dari tiga beradik..adik kedua aku namanya Rafiq Safri dan ketiga tu Ratna Maisara..aku berumur 17 tahun dan akan duduk SPM tahun ni..si Rafiq tu nak duduk PT3 and si Ratna tu masih darjah 3..keluarga aku kecil jer dan aku bukan dari keluarga yang berada..aku datang dari keluarga yang bersederhana sahaja..cukup bagi papa dan mama membesarkan kami bertiga..Aku kakak sulung jadi mama panggil aku kakak..tapi kat sekolah mostly panggil aku Qai..yang kedua tu mama panggil boy sebab mama cakap dia the only adik lelaki yang aku ada..si bongsu tu pulak kiteorang panggil dia Mai..aku dan boy bersekolah kat SMK Bukit Tinggi..dari form1 aku sekolah kat sana sampaila form5 ni..samala dengan boy tu..Mai pulak sekolah kat Diamond International School..mama kasi Mai sekolah sana sbb dari kindergarden dah Mai tunjuk prestasi yang cemerlang..so mama terusla register Mai sekolah international tu..

Aku dan boy ke sekolah naik van sekolah..sekolah tu hampir 2km jauh kan? Mai pulak papa hantar sebab sekolah Mai hampir dengan ofis papa..

Aku ni bukanla budak pandai sangat kat sekolah tapi alhamdulillah time aku lepas exm PT3 dulu..aku berjaya masuk kelas aliran Sains..result exm aku hanya cukup makan je dari dulu..tak pernah dapat top 5 kelas..even aku duduk kelas Sains yang first iaitu 4S1 result aku takla gempak sangat macam student yang lain..aku ni selalu duduk top 10 je..okeyla tu..aku bersyukurla kan..bff? Mestila aku ada..macam korang yang baca nila..ada bff..bff aku ada tiga orang..dua orang ni classmate aku dan sorang lagi tu kelas sebelah..even dia kelas sebelah aku tak pernah nak banding bezakan bff aku sebab aku tau semua orang pasti ada kelemahan dan kelebihan sendiri..lagi satu..mana best kawan ngan orang hanya kerana perbezaan kelas kan? Im pretty sure that korang semua selalu je banding beza kawan korang yang lain kan..? Jujur je hikss..okay back to stori

Boy pulak top student form3 dan harapan sekolah untuk dapat straight As dalam PT3 nanti..sebab itulah aku selalu dipandang rendah oleh classmate aku yang lain..yang memang tak sukakan aku dalam diam dan aku tahu tentang tu..mereka pandang rendah kat aku sebab diorang tau boy tu adik aku yang pandai lebih dari aku..so diorang expect aku ni pembawa malang dalam family aku sebab result aku tiap kali exm memang cukup makan je..

Haihh dunia ni memang tak adil kan? Aku bersyukur sebab kat sekolah ada bff yang akan selalu bagi aku semangat..lupa pulak..bff aku yang classmate tu ialah Farah Nabila dan Dayana Arif..yang dari kelas sebelah tu pulak Hanis Ilyas..diorang ni selalu back up aku kat sekolah..ehh takk aku tak kena buli..diorang back up aku untuk lawan macik bawang yang asyik nak membawang tanpa tahu betul ke tak cerita tu..

Kisah Hidup Aku✨Where stories live. Discover now