Four💕

93 2 3
                                    

Setelah beberapa jam aku terlena kat bilik sakit sekolah..akhirnya aku sedar..masatu dah petang dah..semua student dah balik..maklumla dah hampir asar..ofcla semua student dah balik kecuali student yang ada aktiviti je stay kat sekolah..aku bangun dengan bantuan nurse kat situ..

" Awak dah boleh balik dah..saya dah pun inform family awak tadi..balik nanti jangan lupa makan ubat ni ye..lagipun awak ada gastrik..jangan skip makan lain kali okay? " - panjang lebar nurse tu bebel kat aku wehh..Aku pun angguk je la..kang aku banyak jawab aku pulak yang kena nanti..pastu kat atas meja sebelah kiri aku ada letak sekotak cadbury dengan sticky note warna biru bertulis
" lain kali jangan skip waktu makan !! Faham tak?? - senior water dispenser "

Ohgod..tetiba je suara oppa marah aku tadi terngiang-ngiang kat telinga ni..huhuhu malu pulak kat oppa..aku decide nak minta maaf kat dia nanti..aku cepat2 pack beg dan bergegas nak balik..masa sakit ni la jalan nak sampai kat gate sekolah tu tetiba rasa jauh..haishhh..aku jalan2 cepat tak pandang depan sampaila aku terlanggar badan orang..masatu barula aku angkat kepala..

Haaa korang expect oppa ke? Nope..

" hoi ! Kau buta ke betina? Mata letak mana? Kat lutut ke? " - Amira Syazira nama perempuan bermulut lancang ni..dia ni layan aku macam aku ni musuh dia..sedangkan aku pernah jadi classmate dia since form1 sampai form3 dulu..nantila kita cerita pasal dia erkk
" aku minta maaf Amira, aku nak cepat ni " - kataku pastu aku blah hohoho..tu la taktik aku nak elak dari dari gaduh ngan orang..sebab nama aku pernah jadi bualan hangat sebab bergaduh dengan senior 2 tahun lepas..

Aku balik jalan kaki je..sebab van sekolah takde amik waktu petang kalau tu bukan aktiviti sekolah..aku amik 7 minit setengah je jalan kaki dari sekolah ke rumah..sampai ke rumah..mama dah bercekak pinggang dah..

" masak aku !" - getus hatiku..
" haaa! Ni kenapa ni? Muka pucat semacam je? Dah tau diri tu ada gastrik,kenapa tak makan? Kamu tau tak gastrik bole buat orang mati? Nak mati awal ke? - bebel mama kat depan pintu..panjang lebar sebenarnya..tapi author singkatkan..
" mama ,kakak minta maaf..kakak kan turun akhir tadi " - ujarku sambil salam tangan mama. Mama cuma angguk pastu dia suruh aku masuk mandi then turun makan lepas solat..nasib aku baik sebab mama tak tahan aku berjam-jam nak dengar bebelan dia tu..

Lepas aku makan dan kemas dapur..mama tahan aku nak naik ke bilik..
" haa..nak ke mana tu? Mehh tolong mama masak "
" kakak nak buat homework la mama..banyak kat atas tu..minta tolong boy kkk mama " - sedaya upaya aku buat muka comel supaya mama cair.. TAPI SEMUANYA SIA-SIA
" ahh takde2..harini mama nak masak banyak..tolong mama atau mama ramaps phone kakak " - ugut mama seraya cuba mengambil phone aku di atas kebinet..
" okayy okayy kakak tolong mama " - cepat2 aku cakap camtu supaya mama tak rampas phone aku..
Dari lepas asar sampai maghrib aku tolong mama kat dapur..banyak gila mama masak..hampir penuh meja makan kami dibuatnya..
" mama, kenapa masak banyak2 ni? Ada orang nak datang ke?" - aku tanya kat mama sbb aku dah curious gila dah tengok lauk pauk yang banyak tu..
Baju aku pun banyak dh kena tumpah sos, kicap kena dengan bau ikan yang melekat lagi..pastu aku akan mop dapur lepas mama masak..aku mop dapur mama pula naik mandi ..pastu aku sapu lantai barulah turn aku mandi..tu pun kena berebut toilet dulu dengan si boy tu..haihh mama tanak jawab soalan aku daaa..

Habis je kerja aku kat tingkat bawah..aku naik nak mandi..badan dah melekit gila dh..dengan bau lagi tu..mama suruh aku cepat mandi and siap sbb mama cakap ada orang nak datang..aku sebenarnya malas nak layan tetamu yang datang ke rumah kami..bukan apa..biasala kalau tetamu ni suka bertanya soalan yang pelik2..tapi apakan daya..bila mama ugut aku..hmmm aku ikut je la..lepas je aku mandi mama dh prepare dh baju kurung cotton kaler biru muda..hmm cantik baju ni wehh..aku padankan baju kurung tadi dengan bawal crepe hitam..siap!

Dari tingkap bilik aku dapat tengok sebuah kereta masuk ke dalam gate kami..tu bukan kereta papa sbb papa awal dah sampai ke rumah tadi..jadi aku expect tu la guest yang mama cakap tadi..sebentar kemudian, aku dapat tangkap ramai suara di tingkat bawah..aku mula membayangkan seperti novel yang sering aku baca ..guest yang datang tu nak datang merisik..ohmaigod? Like srsly? Aku tanak kawin awal wehh..aku dah susah hati dah..nak turun memang aku tanak la..jantung aku hampir berhenti bila si boy ni ketuk pintu aku macam nak robohkan..boy nampak hensem boy yang agak nerd malam ni even dia pakai baju melayu kaler biru macam aku..

If korang nak tau..mama memang suka beli baju or barang yang agak sama kat kami dua boy ni..sbb mama selalu dengar orang cakap kami dua boy macam twin..and mama memang teringin nak ada ank twin..so mama anggap kami dua ni macam twin..k back to stori

Kisah Hidup Aku✨Where stories live. Discover now