Bip..Bip..Bip..Bip
Tu je yang aku mampu dengar buat masa ni..pastu ada jugak dengar suara lelaki tengah bercakap ngan perempuan..macam suara diorang Dee..so aku pun bukak mata slow slow..
" ehh Qai dah bangun la " - ujar si Hanis yang buatkan Doktor , nurse , Dee , Farah dan oppa pun adaaaaaaaa weeeeeee terus diorang tengok keadaan aku..jadi malu pulak kena tenung ngan semua orang macam ni..
Semua sibuk tanya aku okay ke tak pastu doktor dan nurse buat kerja diorang iaitu check suhu aku pastu inject apa entah aku pun tak tau..yang aku tau aku kena isi air..fuhhh aku sakit apani?
Aku cari mama papa kat diorang bff aku tapi diorang macam tak nak bagitau aku kat mana diorang tu..rasa pelik la kenapa semua benda yang aku mimpi tu jadi betul2 kat aku..ke aku tengah bemimpi ni sebenarnya?" Doktor, saya nak cakap sikit dengan doktor ni..i mean just kita berdua " - kata aku cuba mengorek rahsia tentang sakit aku ni
" baikla...semua pelawat diminta keluar sekejap yerr " - halau doktor tu..ermm doktor tu perempuan okayy..bukan lelaki..name tag dia bertulis Doktor Nurul..
" Doktor , saya sakit apa yer ? Tolong jangan berahsia dengan saya.." - pintaku
" ermm mana parent kamu..sepatutnya saya bercakap benda ni dengan diorang " - doktor tu macam nak elak cakap dengan aku
" parent saya outstation..diorang busy kerja..tolong bagitau saya doc " - desak aku
" baiklah..sebenarnya.. paru2 kamu telah dijangkiti oleh kuman..so kuman tu dah merebak ke bahagian otak kamu..saya harap kamu tabah yerr " - penjelasan doktor tu buat aku jadi stuck or blur..aku bukan tak faham..cuma serius la aku kena benda camtu..
" what? Like seriusly la doktor? " - tanya aku dengan terkejut..takla terkejut sangat sbb benda ni aku memang dah tau...cuma aku just nak make sure je..pasal kuman tu aku memang dah tau..dari mana aku tau?Aku tau time aku kena gastrik haritu yang aku kena tengking ngan oppa tu..
" kamu tak ter terkejut? " - tanya doktor tu sbb dia maybe perasan riak muka aku tak berubah kot..aku just sengih je kat doktor tu
" tak..cuma saya nak make sure je saya sakit apa..kuman tu saya dah tau dah..sbb tu saya bawa ni " - ujar aku sambil bawa keluar ubat berbagai jenis dari poket..
Doktor pula yang terkejut tengok ubat tu" saya harap kamu bertabah yerr..ubat tu pulak jangan lupa makan ehh.." - kata doktor tu sambil keluar dari bilik tu..
Keluar je doktor dan nurse dari bilik, terus la aku diterjah oleh makhluk tuhan yang aku rasa nak hempuk. Ish. Hanis, Dee, Farah, dan oppa je yang datang..aku keep asking bff aku kat mana mama papa family aku semuala..sbb aku memang tak nampak batang hidung diorang..
Pastu oppa pun cakap bagi pihak diorang tiga tu sbb diorang tiga sah nangis dah..aku ni dah macam orang gila asyik repeat soalan mana family aku..aku syak diorang tiga dah gila sbb aku tak marah diorang pun..nangis tetiba ..hairan aku..
" sebenarnya family awak dah...ermmmm dahh .... " - ayat oppa tergantung sepi..aku rasa nak marah je sekarang ni..semua orang buat aku rasa macam patung okayy
Oppa tak dapat nak teruskan ayat dia tu pastu dia lari keluar bilik..APANI WEHH? AKU LANGSUNG TAK FAHAM APA DIORANG BUAT NIII?????
Pastu kepala aku jadi sakit balik..sakitnya tu kuat sangat..kuat gila!! Aku tak dapat nak buat pape dah except for
Tidur
Tidur untuk selamanya
" Qaiiiiiiiiiiii " suara semakin jauh kedengaran
Mungkin ini yang terbaik untuk aku
Selamat tinggal dunia
Aku pergi
YOU ARE READING
Kisah Hidup Aku✨
RandomQai,seorang gadis remaja yang hidup dalam keadaan ketidakadilan yang berlaku dalam keluarganya..Kehadiran kawan di sisi amat diperlukan saat Qai jatuh menunduk ke bumi Di saat Qai mula ditimpa pelbagai cabaran..kawan pula turut hilang bagaikan angin...