BELINDA MC SEW

49 2 0
                                    

♡1♡
*****

        Mengada ngadalah, jika dikatakan, dirinya seorang yang paling diutamakan, di sini. Lewat, hari hari berlalu dirinya dirasakan, seakan sedikit terpinggir lantaran angin baru, begitu kencang bertiup dan pula sedikit meninggalkan kesan, pada keperibadian dirinya, di sini. Desa, Gerakan Wawasan Malai Gayu, kini sedikit berubah wajah setelah, banyak projek rancangan ada dibina di sekitar kawasan penempatan, di sebelah hilir sana. Asalnya, desa ini terdiri daripada, golongan kaum Temiai yang telah lama, mengusahakan tanah di sekitar pinggir muara, Sungai Malayu. Kini, ianya telah pun, menjadi salah sebuah bandar paling sibuk dengan, kepesatan warga penduduknya yang terdiri di kalangan, berbilang kaum serta budaya, ada di sini. Bandaraya, Malai Gayu merupakan, salah sebuah bandar terbesar ada, di Negeri Gahamas ini.
         Peredaran, waktu dilihat sebagai punca penyebab, mengapa ramai di kalangan masyarakat kaum Cina telah berubah haluan lantaran, satu dasar baru fiskal telah diperkenalkan di awal sekitar tahun 30an, lagi di sini. Mengapa, betapa ianya memberi satu kesan jangka panjang, kepada pengaruh sosio-ekonomi setempat berikutan, kesan iklim kelembapan yang telah berlaku, di ketika itu. Namun, begitu Encik Abrahan Olliey Ivan, dia tidak pernah menunjukkan ketaksuban diri, atau pun sebarang sikap melampau dalam menterjemahkan, apa saja matlamat hidupnya, selama berada di sini. Malah, sebaliknya pula dia, sering saja berada di dalam kelompok masyarakat majmuk tersebut, walau apa saja kadar kemampuan dirinya, sekali pun. Dengan demikian itu, tidak hairanlah mengapa dirinya kini, begitu gah sekali akan apa yang telah diperolehinya, sehingga setakat ke hari ini. Dia, kini juga, telah dilantik untuk menjadi seorang penaung, Persatuan Usahawan Pengusaha Balak peringkat, Daerah Malai Damai, di sini. Ramai, penduduk tempatan, di tempat tinggalnya ini ada meramalkan dia, bakal bertanding untuk merebut, kerusi bagi kawasan Parlimen Malai Damai ini di sedikit hari, nanti.

A YOUNG BOYWhere stories live. Discover now