'I-ik hou van je' .
De woorden van Harry galmen nu na een uur nog steeds door mijn hoofd.
'Nee het kan niet...' fluister ik terug naar de stem van Harry in mijn hoofd.
Al honderd keer heb ik die stem nu gehoord, ik heb ook al honderd keer terug gefluisterd
Ik lik langs mijn lippen, ik krijg er een ongelovelijk droge mond van. Ik stap uit Harry's logeerkamer-bed, en loop op mijn tenen naar de badkamer. Ik doe de deur zacht open. Wat tref ik er aan, juist ja Harry...
'Ow hey Veer.' mompelt hij zacht.
'Hey Harry.' zeg ik zacht, ik heb nu geen zin in een diepzinnig gesprek
Ik pak een glas en houd het onder de kraan, als het vol is haal ik het er onder vandaan en drink ik het op en loop ik weer terug naar "mijn" kamer.
Ik trek de deur achter me dicht en ik ga op bed liggen, wetende dat Harry achter me aan zal komen.
De deur kraakt zacht en als ik opkijk zie ik Harry staan, in een joggingbroek en een T-shirt.
'Hey, ik wou nog even zeggen het spijt me.' mompelt hij, hij draait om en hij loopt weg.
'Harry,' zeg ik zacht, bijna fluisterent maar hij hoort het wel en hij keert terug in de deuropening
'Ja, wat is er.' Hij kijkt me vragend en onzeker aan.
'Kom.' zeg ik twijfelend tewijl ik op "mijn" bed klop. Harry hij kijkt me onzeker aan maar knikt wel.
Langzaam loopt hij naar me toe en gaat zitten. 'Wat is er?'
'Ik wil je geen vervelend gevoel geven, maar ik ben gewoon nog niet klaar voor een relatie of sowieso gevoelens.' zeg ik niet goed wetende wat ik moet zeggen.
'Hoezo niet?' vraagt Harry wanhopig.
Ik snap hem wel, natuurlijk als je iemand leuk vind en diegene weet niet eens of hij of zij klaar is voor ern relatie.
'Ik, uhm, nou het heeft te maken met dat ik huilend op straat lag.' begin ik onzeker
'Owh, maar wie is die Lou dan?' vraagt Harry
Een pijnscheut gaat door m'n hart, maar ik moet het vertellen aan hem. Harry heeft het recht om het te weten.
'Hij is, uhm mijn ex-vriend. Hij was echt aardig maar als hij gedronken had en had gebruikt..' Ik leg een vinger op mijn rechter neusgat en ik maak een snuif geluid. '...Dan werd hij agressief en sloeg hij mij. Na 2 maanden was ik zo bang dat hij me een keer echt iets vreselijks zou aandoen, ben ik weggerent.' ratel ik snel door.
'Wow, dat wist ik niet.' is het enige wat Harry kan uitbrengen
'H-het geeft niet.' zucht ik
Harry kijkt bedenkelijk.
'Wat is er Harry?' vraag ik nieuwsgierig.
'Niks..' antwoord hij afwezig.
Ik haal mijn schouders op en ik ga onder de dekens liggen.
'Slaap lekker Harry.' glimlach ik
'Slaap zacht.' glimlacht hij terug