Бермудският триъгълник е географска зона в Атлантическия океан, описвана най-често като район, разположен между три мислени прави, свързващи най-южната точка на Флорида, най-северната точка на Бермудските острови и най-източната на остров Пуерто Рико. При различните автори границите на зоната варират донякъде по размер и по форма.
Бермудският триъгълник започва постепенно да става популярен след публикация от 16-ти септември 1950 г. във вестник Маями Хералд Асошиейтед Прес (The Miami Herald Associated Press) на Едуард ван Винкл Джоунс (Edward Van Winkle Jones), макар и това си име районът да получава след още около десет години. Конкретният повод за статията е изчезването на 56-метровият товарен кораб Сандра през април същата година, но тя включва и странните случаи на безследно изчезналите през втората половина на 40-те години пет торпедни бомбардировача Груман Авенджър (инцидент известен като Полет 19) и пътническите самолети DC-3, Стар Тайгър и Стар Ариел. Тези случаи, както открити подобни от предишните десетилетия и новопоявили се с времето биват популяризирани от медиите в световен мащаб.
Тази „медийна буря" достига своята кулминация около 1974 г., когато излиза от печат книгата на Чарлз Берлиц (Charles Berlitz) „Бермудският триъгълник" (The Bermuda triangle).
Според австралийски учени причината за някои от тайнствените изчезвания на самолети и кораби в този район са големите количества метан под повърхността на Атлантическия океан и виновник за миражите и катастрофите е леснозапалимият газ. Между Маями, Пуерто Рико и Бермудските острови има изригвания на метан, който идва от пукнатините на океанското дъно. Щом излезе на повърхността, той може да преобърне големи кораби, а попадайки в двигателите на самолетите предизвиква сериозни повреди.
За потвърждение на получените резултати учените направили експеримент с голям резервоар с вода. После пускали от долната му част големи мехури метан към плаващи на повърхността кораби играчки. И установили, че корабите отивали на дъното, ако корабът се намирал в средата или в краищата на мехура. Ако морският съд се намирал на достатъчно разстояние от края на мехура или непосредствено над него, не го грозяла опасност. Това може да обясни някои случаи, когато в Бермудския триъгълник са откривани кораби с мъртви членове на екипажа, върху чиито тела не е откривана и драскотина. Излиза, че те просто са се задушили от отровния газ.
YOU ARE READING
Митове,легенди и мистика
AdventureДокоснете се до необяснимите, загадъчни явления, които са съпътствали и продължават да съпътстват човечеството от дълбока древност до наши дни! Уверяваме ви, че това вълнуващо пътешествие няма да ви разочарова. Приятно пътуване в света на митовете...