Yine normal bir gündü.
"Ah ,lanet olasıca alarm!"Kalktıktan sonra hemen bugün okulun ilk günü olduğunu hatırladım.Bir sene önce yurt dışındaydım.Çünkü annem babamın üç yıl önce öldükten sonra ardından bir yıl geçtikten sonra zengin bir adamla evlenmişti.Annemi anlıyorum,tek başına geçimini sağlamıyordu ve üvey babamı severek evlenmişti.Daha ne olsun...
Ve ben bu durumu daha fazla katlanamayıp annemle konuştum.Annem de aklından bir fikir yürütüp beni yurt dışına göndermeyi teklif etti,kısa bir süre olsa da.Bu yüzden üvey babamla konuşup rica etti.Ve üvey babamda teklifi nazik bir şekilde kabul etti.Böylece bir senemi yurt dışında yaşadım .Akıcı bir şekilde İngilizce konuşmayı öğrenmiştim.Genel olarak İngilizce bilmek yararlı olduğu söyleniliyor.Ama gelecekte yurt dışında yaşamayı düşünmüyorum bu yüzden bana gereksiz geliyor. Türkiyeye geldikten sonra üvey babam beni özel okula yazdırdı.Ama ben devletin okulunda okumak istemiştim.Ayıp olmasın diye bir şey diyemedim. Yani kısacası züppe kişilerle olacağım ve ben züppe kişilerden hoşlanmıyorum.Bu nedenle özel okula ders dinlemeyi isteksiz gidecektim.Bugün öyle olacak.Yeni okula ilk gidişimdi...
Kalktıktan sonra kısa bir duş ile kendime gelmiştim . Elimi yüzümü yıkayıp okul formamı giymiştim.Ve gözlüklerimi takmıştım.Aynaya bakarak "Yine çirkinsin Ela."dedikten sonra bunları boşverip sonra saçımı düz şekilde açıp çantamı sırtıma koyduktan sonra aşağıya indim.Filiz Hanım yani namı değer teyzem diye hissettiğim ama burda görevli olan Filiz teyzeme tost yapmasını rica etmiştim.Sırf üvey kız kardeşimi görmemek içindi bunlar. Üvey babam,hiç parasıyla övünmez ama onun aksine kızı çok kendini beğenmiş kısacası züppedir.
Hatta bir kereliğine babasıyla tartışırken "Onun benim okulumda neden kayıt yaptırdın?"gibi sözleri kulak misafiri olmuştum .Gerçekten sadece tesadüftü...Ama bu konuşmayı çok fazla takmadım.
Evden çıktıktan sonra okula dolmuşla gitmiştim. Kimsenin daha fazla parasını daha fazla alacak kadar gücüm yoktu.Okula geldikten sonra herhangi bir sıraya girdim.Tabi ben buraya ilk defa geldiğim için herkes bana tuhaf tuhaf bakıyordu.Hatta bazıları ezici bakışlarını sürdürüyordu.Herkes sınıfına ilerlerken ben bekledim ve tekrar bekledim. Allah'ın bir kulu bana hangi sınıfta olduğumu söylemedi.Ve en sonunda yanıma müdür yardımcısı yanıma gelip "Burda ne yapıyorsun çocuk?" İçimden oyun oynuyorum ,gel birlikte oynayalım geldi.Fakat ben "Sınıfımı bilmediğim için burda bekliyorum."dedim.Hoca peki diyerek bana "Her sınıfın yanında isimleri yazıyor.Keşke birkaç gün önce gelip öğrenseydin."dedi.Ben sorun olmadığını söyleyip sınıflara teker teker bakmaya başladım .İçimden sövmeye başlamıştım çünkü bu okul çok büyüktü ayrıca her katta yaklaşık 12 tane sınıf vardı.Birinci katı bitirdikten sonra ikinci katı geçince canım aşırı sıkılmıştı ve bu merdivenler çok uzundu. Ben de sıkıntımı geçirmek amacıyla gözlerimi kapatıp ilerlemeye başladım.Küçükken babamla gözü kapalı kovalamaca oynardık onu yakalamasam da bilerek yakalıyormuşum gibi davranırdı. Babamı çok özlüyorum...
En sonda merdivenlerde birini takılıp gözümü açtığım an birisinin üstüne düşmüştüm .Bu yetmez gibi üstüne kusmuştum. Evet,çok yorulmuştum. Ve tanımadığım bir erkek sövmeye başlamıştı.Konuşmaya başlayarak "Sen ne tür bir malsın?"Ben sinirle hemen üstünden kalktım. Konuşmaya başlayarak "İnsan merdivenlerden yürürken gözünü kapatır mı?"Ben araya girip "Bu seni ilgilendirmez ."Çocuk sinirlenip "Sen kimsin?"dedi.Ben "Ela Tuna."dedikten sonra birden bayıldım.
Bayıldıktan sonra ismini bilmediğim çocuk merdivenlerden düşmeden beni yakalamıştı .Kendi kendine konuşmaya başlamıştı ."Ben şimdi bununla ne yapıcağım?"dedi.Çocuk , merdivenlerde olduğu için ve herkes bizi duyması imkansız olduğu düşündü. Keşke içinden sınıfını da sorsaydım diye iç çekti .Fakat bu kızı bu okulda hiç görmedi evet kendisi bir sene burda olsa da okulu biliyordu çünkü kendisi popüler bir çocuktu yani bu kızı bilmesi imkansızdı.Yeni geldiğini düşündü ve üstünde kusmuğu gördü. Midesi cidden bozuldu .Hemen cebinden peçeteyi çıkarıp üstündeki kusmağı silmeyi çalıştı evet az çok olsa da başarmıştı.Öncelikle kızın hangi sınıfta olduğunu bulmaktı. Kızı uyandırmayı çalışsa da uyanmamıştı içinden sabır çekmişti.En son çare kat kat gezip sınfını bulmaktı. Ama önce bu merdivenleri geçmesi lazımdı bu yüzden kızı taşımak zorunda kaldı.
İkinci kata ulaşmıştı ve ikinci katta olan oturma banklarına oturmuştu ve ikinci katındaki bütün sınıftaki Ela Tuna isimli kişi yoktu ve bir kat daha yukarı daha kızı taşıdı. Kızı daha fazla taşıyamadı ve bir süreliğine dinlendi o sürede Ela uyanmıştı.
Ela uyanıp "Ne oluyor ?"dedi.Erkek konuşmaya başlayarak "Sen ne tür malsın ,dedi tekrardan. "Ela şok olup şaşkın bir şekilde "Efendim?" dedi.Çocuk ismini bilmek güzel diyip sırıttı. Ela bu sözden gıcık alıp "Ne saçmalıyorsun sen ya?"çocuk konuşmaya başladı"Üstüme düştün ve bu yetmez gibi üstüme kustun. Ben mi saçmalıyorum?!"sinirli bir şekilde söyledi.Ben ise "Ben düşerken beni tutmayabilirdin Ve beni buraya getirmekte de zorunda değildin. Senin sorunun."dedim.
Çocuk şaşırıp "Ne?Ben bir kere iyi bir insanım. Kıyıda köşede bırakamazdım,kim olursa olsun.Yani ben bu kadar vicdansız bir insan değilim."Ben konuşmaya başlayarak "Her neyse daha sınıfımı bulmam lazım,dedim."Hemen yerden kalkıp ilk önümdeki sınıfa baktım ve ismim orada yazıldığını görünce çok mutlu olup "Holey be buldum ,buldum."Çocuk ben buraya kadar ben araştırdım aslında ben buldum. Ben ise" Aman ne hoş,ben buldum işte ,dedim."
Çocuk sinir olup ben buldum dedi ardından ben diye söyledim .Çocuk sinir olup konuşmasını izin vermeyip hemen sınıfın kapısını tıkladım.Ve içeriden "Gel!"sözü ile kapıyı açtım .Hoca,denizi göremedi çünkü hem tam sınıfa girmemişti hem önünde Ela vardı.Hoca "Sen de kimsin kızım?"dedi.Deniz araya girip "Ela Tuna,hocam."dedi.
Hoca konuşmaya başlayarak "Deniz oğlum sen nereden tanıyorsun bu kızı?"dedi.Demek ismi Denizmiş ...
Deniz konuşmaya başladı "Aslında hocam olay şu şekil-" dedikten sonra midem bulanıp yine Denizin üstüne kustum. Ama bu sefer eskisi gibi kusmuk çok değildi.Deniz anında sinirlendi ve sınıf hatta hocanın midesi bunaldı. Hoca hemen araya girip "Hemen al bu kızı götür!"ve sınıftan da bağırma sesi geldi.Hem Denizin siniri hem sınıfın gerginliği yüzünden Elanın kolunu hızlıca çekip kız mı erkek mi tuvaletine bakmadan sürükledi.Ben sinirlenip "Kol bu hayvan oyuncak değil,yavaş!" Deniz "Lanet olsun !Bütün hatalara rağmen üstüne çıkmayı nasıl başarıyorsun gerçekten hayret ediyorum."
Benim yine kusmam gelince Deniz yine üstü kirlenmesini kaldıramayacağını için hemen elini tutup kusmasını izin verdi.Her ne kadar midesi bunalsa da yardım etti.Ela kusmayı devam ederken saçma bir düşünceyle "Çok saçma olacak ama kusma ,bayılma belirtileri hamile olmasıdır ,kızım sen hamile misin yoksa?"Ben kustuktan sonra "Yok artık !Dediğin gibi çok saçma .Rahatsız olabilirim. Normal bir şey."Deniz üstünü temizlemişti.
Deniz"Genellikle bir kızın elini tutup hatta kusmasını izin vermem alışık değilim ya[!]"Ben elimi benim elimi hala tuttuğunu gördüğümde elini çekti."Sağol ama benden izinsiz elime bir daha dokunma!"Deniz "Sen de bana durmadan emir verme anladın mı Ela?!!"
Ben "YANIMDA OLAN SENSİN."Deniz bir söz söylemedi çünkü bu kızla daha fazla uğraşmayacaktı.Tuvaletten çıkıp kızlar tuvaletinde olduğunu fark edince "Bu nasıl olur ya ?Telaştan kız tuvaletine girmişim,çıldırmamak elde değil!"
Ben sırıtıp "Ne üzücü."dedikten sonra Deniz göz devirdi.Ve sınıfı girdikten sonra biz hoca "Deniz ,üstündekiler hala geçmemiş hala izler var oğlum,cidden çok kötü gözüküyor."dedi.Deniz sınıfta diye ses çıkaramamıştı.Elaya bağırmak istiyordu çünkü sınıfa rezil olmuştu. Ve şimdi dedikodu yüzünden okula duyulacaktı.Cidden rezillik.Hoca "İstersen oğlum aileni arayıp eve gidebilirsin."dedi.Deniz,hocanın söylediğini kabul ettikten sonra "Kızım,sen nereye oturacaksın ?" dedi.Bende sınıfı gözden geçirdim .Birkaç yer boştu.Ben "En arkaya geçebilirim demiştim,nazik bir şekilde."Hoca "Görebilir misin?Gördüğüm kadarıyla gözlükte takıyorsun.Ve oturacağın yer erkekler oturuyor.Ve hepsinin boyu da uzun kızım.Sen en iyisi Denizin yanına otur."Deniz şaşırıp ve sınıftan uğultu gelmeye başlamıştı .Cidden Deniz çıldırmamak için zor tutuyordu kendini. Hemen eve gitmek istiyordu.İkisini yerine oturduktan sonra Deniz ne kadar sessiz söyleyerek "BAŞ BELASI .Umarım en kısa zaman da gider."dedi ama ben yine de duydum yine sustum,yine kulak astım.
Ama ben ne kadar takmasam da dediğini annesine ve üvey babasına burada okumak istediğini söyleyecekti.Dersin yarısı geçince karnı ağrıdığını hissetti.Ayağa kalkıp bütün gözler üstünde olduğunu bilsem de hocadan izin aldım,tuvalete gitmek için. Hoca da kötü olduğumu fark edince izin verdi. Kızlar tuvaletine vardıktan sonra Deniz gibi lanet okudum. Çünkü bugün en kötü günüydü. Bunu beklemiyordu ve bugünün bütün bayılma,kusma olaylarını anlamıştı ve bir kez daha lanet okudu ve çaresizdi...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yanımda Kal
RomanceEla Tuna,babası öldüğü için annesi zengin bir adamla evlenmiştir. Ve Ela bu konu da ne kadar rahatsız olsa da annesi için susmuş kabullenmiştir.Yeni okul,yeni arkadaşlar,yeni üvey kız kardeş Ela için çok zor durumda bırakacaktır.Ama Ela Tuna zeki ve...