HANA POV
* MUSIC CLASS, RUBY ART HIGH SCHOOL, NEW YORK (Tak betul pun sekolah nie)Aku, Alicia dan Zaneth bersembang sementara Teacher Andrew belum dtg byk yg kami cerita. Tiba2 seorang namja dtg ke arah kami.
"Hi Hana, can we talk" ajaknya.
"Sure, ckp lah" kataku
"Boleh kita pergi Botanical Garden, because this is beetween me and you" katanya.
"Okey, i kena pergi sekejap." pamitku. Rakan2 ku mengangguk
SKIP
*BOTANICAL GARDENAku dan Nicholas duduk di bangku yg disediakan oleh sekolah.
"Knp Nicholas?" tanyaku.
"Actually.... I love you.." katanya, aku diam. Tak tahu nak ckp apa.
"Err,, seriously Nic? When?" tanyaku.
"Masa you tegur I for join the speaking competition" katanya. Aku diam lagi, aku ingat lagi masa aku tegur dia untuk join competition sbb mesti ada dua org wakil utk setiap class, so aku bawa dia supaya class kitorang tak disqualified. Aku pun ikut sama join competition tu.
"But I anggap you mcm friend" kataku.
"Please Hana, jgn reject saya please" rayunya dan memegang tgn aku.
"No" kataku dan menepis tgnnya drpd memegang tgnku. Aku segera beredar.
SKIP
*MUSIC CLASSAku mempercepatkan langkahku utk menuju ke kelas. Tiba di kelas, Teacher Andrew dah ada di kelas
"I'm sorry Teacher" kataku dan menunduk.
"It's okey, have a sit" katanya dgn senyuman.
Dan pembelajaran kami bermula sehingga masa sekolah tamat.
SKIP
*VILLA PARKAku duduk di ruang persendirian yg hanya aku tahu iaitu sebuah taman yg appa aku buat. Tiba2 hp aku berbunyi menandakan mesej masuk. Aku melihatnya dan mata aku terbeliak melihat org tersebut.
Annyeong Hana -Chimchim Oppa
Waeyo oppa? -Cute Lovely Hana
Oppa nak tanya ni. -Chimchim Oppa
Tanya apa? -Cute Lovely Hana
Nak tak kalau Hana sekolah dkt
Seoul? -Chimchim OppaNak!! -Cute Lovely Hana
Sekolah dkt sekolah oppa okey -Chimchim Oppa
Nae, ambil Hana dkt Incheon Airport okey. Esok lusa -Cute Lovely Hana
Okey, annyeong Hana. Saranghae, bogoshippo. Good Night -Chimchim Oppa
Nado Saranghae, bogoshippo. Good Night too -Cute Lovely Hana.
ENDAku mengeluh dan mencari2 dokumen yg perlu aku sediakan esok, esok adalah hari terakhir aku di sekolah dan menjadi seorang rakyat New York.
Selepas semuanya sdh selesai, aku menuju ke bilikku di tingkat 4 iaitu tingkat paling atas. Aku masuk ke bilikku dan duduk di katil sambil melihat beberapa bingkai gambar. Satu, gambar kami sekeluarga iaitu omma, appa, oppa dan aku. Dua, gambar omma ngan appa. Tiga, gambar aku dan oppa. Dan empat, gambar aku, Alicia dan Zaneth sdg bergelak tawa. Aku akan rindukan korang..
SKIP
*ESOKNYA, RUBY ART HIGH SCHOOLSampainya di sekolah, aku menuju ke bilik guru. Di bilik guru, aku mencari2 kelibat Teacher Andrew merangkap guru kelas aku. Tiba2 aku nampak kelibat org yg aku cari. Aku meluru ke arahnya.
"Sir, saya nak jumpa. Ada hal nak bincang" kataku.
"Boleh, come to my office" katanya, aku mengikutinya ke pejabat. Actually, semua guru kat sekolah ni ada office sendiri.
Dia menyuruhku utk duduk, aku mengambil tempat dan cuba utk bertenang.
"Knp ni?" tanyanya
"Actually, my brother nak saya pindah dkt Seoul" kataku
"Okey, sekarang ni. Kamu kena urus hal tentang perpindahan kamu." katanya
"Saya dah sediakan semuanya" aku memberikan beberapa dokumen penting.
SKIP
*MUSIC CLASSAku dan Teacher Andrewenuju le kelas, sampainya di kelas, Alicia menegurku.
"Hana, kau dari mana? Puas kitorang cari" katanya. Aku sekadar senyum dan tiba2 mataku terpandang wajah sayu Nicholas.
"Class listen, Hana ada sesuatu nak ckp" kata Teacher Andrew dan memberikan aku ruang.
"I'm sorry, kalau aku ada buat apa2 yg buat korang marah. Sebenarnya, aku akan pindah ke Korea dan menetap di sana selamanya. Alicia dan Zaneth, thanks jadi bestfriend aku selama 4 tahun ni. Thanks sbb layan gaya aku ni. Lupakanlah aku and cari friend yg betul2 boleh memahami korang. I'm sorry sbb jadi friend yg tak ada guna" aku tarik nafas dan menyambung semula percakapan aku.
"Nic, I know you kecewa oleh I. Lupakanlah I and cari girl yg lagi bagus dari I. I'm sorry sbb lukakan perasaan you" habis sahaja semuanya, aku menangis dan semua rakan2 kelasku memelukku.
SKIP
Aku berjalan seorg diri selepas dari tandas, belum sempat aku masuk ke kelas, aku dpt dgr rakan2 kelasku dan Teacher Andrew bergelak tawa. Tiba2 aku terdengar seseorg berckp.
"Pandailah kitorang belakon, lagi2 Sir Andrew" kata Emy.
"Betul tu, dah 4 tahun kita tipu dia. Hahaha" sokong Zack
"Korang patut tengok muka dia masa nangis, hodoh gila bhai" kata Nicholas
"Lepas ni dah takde bank kita kan?" kata Alicia. Semua mereka mengangguk
"Mcm mana aku nak beli high heels kalau Hana takde?" omel Zaneth. Aku terkejut dgn kata2 mereka, sungguh hati aku hancur oleh mereka semua. Rupa2nya mereka ni syaitan bertopengkan manusia. Nic, rupa2nya kau pun terlibat? Confess kat aku tapi sebenarnya menipu. Bff aku pun sama, siap korang. Make sure aku akan balas dendam.
"Nasib Hana tak tahu semua satu sekolah termasuk guru2 benci dia" kata Zaneth. What? Aku benci korang.
SKIP
*ESOKNYA, AUTUMN AIRPORTSAku masuk ke dlm perut kapal terbang diikuti 2 org pengawal peribadi aku.
"Take care miss Hana. I will make sure your friend at school akan terima padahnya" katanya. Aku mengangguk.
"Make sure okey, aku nak diorang semua akan menderita dan kehidupan diorang semua jadi kesian mcm mengemis." kataku sinis.
Aku mengeluh, terpaksa aku kena ke sekolah lepas dari flight. Nasib aku sayang oppa aku, kalau tak dah lama aku tumbuk2 muka dia. Kalau berani lah..