#2

207 10 2
                                    

SEONG WOO POV
*MIDDLE ART HIGH SCHOOL, SEOUL

Aku dan 10 org rakan2 ku sdg membuli seorg pelajar namja. Habis mukanya lebam oleh kami, kami memandangnya dgn muka tdk berperasaan.

"Lain kali, ikut ckp kitorang." kata Jisung hyung.

"Jgn pandai2 nak bawa masalah dgn kami" sambung Woo Jin.

"Puas? Korang ingat aku tak akan diam je? Aku akan balas dendam" kata namja tersebut.

"Cuba lah kalau berani" kata Daniel lalu menumbuk perut namja tersebut.

SKIP

Selepas sahaja selesai mengerjakan namja tersebut, kami menuju ke kelas. Ramai org memandang kami dgn takut, kami adalah gangster yg paling terkenal di antara gangster kat sekolah ni dan sekolah2 lain. Kami adalah Wanna One, motto kitorang adalah All I Wanna Do, Wanna One. Maksudnya, apa yg kitorang nak lakukan, hanya satu. Kami mempunyai matlamat iaitu sentiasa maju ke depan dan menjadi nombor satu. Tiada yg dpt kalahkan kami, kami berkawan dgn geng Bts iaitu gangster kedua yg terkenal di sekolah dan sekolah2 lain.

Selepas kami berpisah utk masuk ke kelas, aku, Daniel, Woo Jin, Jihoon ngan Jaehwan menuju ke kelas dgn malas.

"Wei, tak boleh ke kita ponteng" soal Jaehwan. Aku mengangkat bahu tanda tdk tahu.

"Walaupun kita gangster, takde perkataan ponteng dlm hidup kita" kata Jihoon.

"Kitakan Wanna One, ranking kita di kelas mesti dpt 5 ke atas. Arra" kata Daniel pula

"Betul tu, aku setuju" sampuk Woo Jin.

Sampai sahaja di kelas, semua mata merenung kami.

"Apa pandang2? Nak ni?" kata Woo Jin tegas sambil menayangkan penumbuk. Semua menggeleng dan melihat ke arah lain.

Kami duduk di tempat masing2, Jaehwan duduk ngan Jihoon. Daniel duduk ngan seorg yeoja yg merupakan yeochin Woo Jin. Woo Jin duduk ngan Yeochin Daniel. Aku pelik knp diorang tak tukar tempat duduk, dah lah berkepit 24 jam. Sebelah Woo Jin adalah Choi Bora, dan sebelah Daniel adalah Shin Aae Jung. Sebelah tempat duduk aku dah lama kosong, dah 5 bulan tak berpenghuni sbb semua pelajar duduk sebelah aku pindah sbb tak tahan.

Tiba2 aku nampak Bora menuju ke arah Daniel dan Aae Jung.

"Aae Jung, jom ah tukar tempat duduk. Aku dah tak tahan dah ni, aku nak duduk juga sebelah namchin aku" halaunya.

"Aku tahulah, aku pun nak duduk sebelah namchin aku. Tapi saem tak marah ke? Maklumlah, kita ni bukannya queenka dkt sekolah ni" kata Aae Jung.

"Tak pe Aae Jung, biar saya ngan Woo Jin settle kan" kata Daniel. Aae Jung ngan Bora dah senyum, mmg terbaik namchin diorg ni. Dpn org lain bukan main garang, dpn yeochin tunjuk syg. Takut yeochin lah tu.

"Jinjja? Gomawo Daniel oppa" kata Bora dan memeluk Daniel. Mereka menukar tempat dan duduk di sebelah namchin masing2.

Tiba2 Cikgu Yoo masuk, dia memandang Bora ngan Aae Jung silih berganti. Aku dah tahu apa yg Cikgu  Yoo nak ckp.

"Aae Jung, Bora, knp tukar tempat duduk?" tanyanya.

"Suka hati diorang lah saem." kata Jaehwan.

"Betul tu, saem nak pisahkan diorang kan?" sampuk Jihoon.

"Tch, saem nak kitorang ckp baru nak menyesal ke" kata aku sinis.

"Baiklah, tapi pembelajaran kita hari ni sekejapa je. Sbb ada student baru, silakan masuk" kata Cikgu Yoo.

Seorg pelajar yeoja masuk ke kelas kami, aku pandang wajah dia mcm bukan org sini.

"Nice to meet you, my name is Hana Park. My mom from New Zealand, and my dad from here, Korea." katanya yeoja tersebut, kami semua terdiam.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 14, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HIGH SCHOOL ON LOVE (WANNA ONE)Where stories live. Discover now