BAB 1- omg !

285 9 0
                                    

"Safya ! Safya ! Aku ada gossip hangat nih !" Jerit iman kerana teruja untuk berkongsi gossipnya . " Kut ya pun tak payah la jerit nama aku kuat kuat tahula popular . " ejek safya . Hilang selera makannya kerana diganggu . "Ish kau ni takpayah la ejek aku , btw aku nampak mamat baru tadi hensem gilaa weiyh kalah justin biebier kau ! " kata iman sambil ketawa .       

Iman ni memang kaki gossip sikit . Boleh dikatakan ratu gossip ! Semua benda dia tahu sampaikan makcik goreng pisang bercerai pun dia tahu . Safya yang sudah lama berkawan dengan iman sudah masak  dengan perangainnya . " ish kau ni tak habis habis dengan lelaki , mana hah hensem sangat tu mesti muka mcm tempayang jer kan " bebel safya tanpa disedari lelaki itu hanya dihadapanya . Iman sudah terdiam dari tadi lagi sambil memikirkan kenapa lelaki datang sini ? Dia kenal safya ker ? " kau dah kenapa tersenyum senyum " hairan dengan iman yang tersenyum senyum sambil melihat kearah depan . Gila ke apa ? Dia pun berpaling ke depan .

"Oh mak kau ! " latah safya terkejut dia melihat lelaki dihadapannya . " hai safya . Lama tak berjumpa , semakin cantik awak sekarang " tegur aeril sambil melihat gadis yang terkejut dengan kehadirannya . " erm ... errr hai aeril awak buat apa kat sini? " terkelu lidahnya sebentar melihat lelaki dihadapannya . Itu cinta pertama dia ! Masa sekolah rendah dulu safya banyak kali bercinta dengan dia . Banyak kali ? Harap maklumlah safya ni dulu playgirl . Haha mcm tak percaya kan perempuan main lelaki selalunya  lelaki yang main perempuan . Tapi selepas aeril sudah naik sekolah menengah dia sudah berhenti bermain cinta dan hanya tumpukan perhatian kepada pelajarannya , tetapi bila safya masuk alam sekolah menengah diorang kembali berhubung sekadar berhubung sahaja .Cinta monyet la dikatakan! tetapi sebenarnya dia masih menyukai lelaki itu dan mengharapkannya!

"Safya ! Safya " panggil beberapakali apabila meihat safya sedang mengelamun . Angau agaknya perempuan ni . Safya tersedar daripada lamunanya . " jauh mengelamun teringat kekasih ker , saya datang sini nak belajar la sambil sambil cari jodoh " bls aeril sambil bergurau . Segan pula safya rasa apabila disebut pasal jodoh . Iman dari tadi lagi sudah pergi ke kelas taknak kacau orang menyulam kasih katanya . " eh saya pergi dulu , saya ada kelas ni " kata safya apabila tersedar dia sudah terlambat untuk ke kelas . Tanpa membuang masa dia beredar dari situ . Aeril hanya melihat gadis itu sehingga hilang daripada pandangan matanya sambil tersenyum dengan penuh makna .

Di dalam kelas tadi memang dia ditemu ramah dia si iman penat dia nak menjawab . Di dalam hostel dia hanya termenung melihat sekeliling . Gusar dengan hatinya kenapa hatinya masih berdegup apabila melihat lelaki itu . Adakah ini dinamakan jodoh ? Hatinya bermonolog ." Hah teringat aeril latu ! " kata iman membuatkan safya tersedar dari lamunannya . " ish kau ni pantang tengok aku tengah bahagia mesti kau nak rosakkan kan " bls safya . Sakit hatinya kerana iman selalu mangacaunya . " eleh teringat buah hati la , cinta berputik kembali ke kak! Tapikan aeril tu handsome kalau kau taknak bagi aku boleh " kata iman berseloroh . Laju tangan safya membaling bantal ke arah iman yang mengetawakannya . " dahla kau baik aku tidur esok ada kelas pagi daripada layan kau " kata safya dan terus menutup lampu bersedia untuk dibuai mimpi . Jauh disudutnya dia tersenyum kerana lelaki itu kembali .

Keesokan harinya ,

" selamat pagi safya ! Awak dah sarapa " tegur aeril  dari belakang . " terkejut saya . Selamat pagi Aeril ! Nak bersarapan lani , awak ? " tanya safya sambil tersenyum  " belum . Kalau macam tu jom sarapan sekali ?" Ajak Aeril . " ok jom " pagi tu mereka hanya berborak menceritakan hal hal yang lalu Sambil bergelak tawa . Hari hari seterusnya pun sama . Aeril selalu buat baik dengannya . Menghantar bunga , coklat kepadannya membuatkan dia semakin cair dengan Aeril tanpa disedari Aeril ada niat yang lain .

Sampai satu hari tetiba sedang safya tengah makan dengan iman ada seorang datang dan memberi sepucuk suratnya . " eh untuk siapa ni ? " tanya iman . " untuk kak safya " kata budak itu dan berlalu pergi . " wah wah ada peminat nampak " perli iman . " banyaklah kau " safya membuka surat tersebut dan penuh bedak terjatuh dia atas ribanya . Dia terkejut dengan isi surat itu

  Will you be my girlfriend ?   - A.A

AA? Aeril Afiqi ? Lelaki itu !Dia tidak tahu bagaimana ingin beri riaksi kepada surat itu . Happy ada ? Pelik pun ada . Iman yang melihat safya melopong dengan surat tu terus merapas daripada tangan safya . Belum sempat safya melarikan iman lebih cepat . " wow ! Ada orang dah nak berpunyalah " kata iman . Safya terus merampas kembali surat itu . " tapi aku tak tahula nak terima ke tak " dia ragu ragu sebenarnya dengan hatinya " kenapa pulak ? Bukan ker kau memang suka dia ? " tanya iman pelik . " memangla aku dahlama suka dia tapi kau tak rasa pelik ker tetiba jer . Hati aku rasa pelik kau tahu lakan dia bukannya betul betul sukakan aku pun" luah safya. " alaaa kau ni hati boleh berubah . Jangan kau menyesal sudah " ketawa iman

Aeril ! Laung safya melihaf aeril sedang melepak dengan kawan kawannya . " ouh sorry hai zaff and afiq " malu safya tersedar kawan kawanya aeril melihat safya . " eh kau lupa aku ke bro " sampuk haider " hai haider " bls safya . "Safya buat apa kat sini nak jumpa Aeril ker ? " tanya haider pelik kenapa safya datang kesini . " awak nak jumpa saya ker ? Sekarang ker ? " baru aeril mencelah . " ya saya nak jumpa awak sebenarnya tapi takpalah awak lepak lah dulu " bls safya segan pula kenapala dia pergi menegur pada waktu ini juga . " awak nak ckp pasal surat tu ke ? So awak terima ker ? " terkejut safya dengan soalan Aeril tidak sangka yang Aeril boleh bertanya dia di depan orang ramai . Dia nak malukan aku ke apa ? " jawab jerla sekarang ! Kalau tak saya anggap awak tak setuju " kawan kawannya yang lain sudah kebingunan apa yang dimaksudkan oleh Aeril dan safya . Safya hanya mengangguk dan berlari pergi . malu !

Aeril hanya tersenyum senget dengan jawapan safya . " kau melamar dia ke apa bro ?" tanya afiq " takdelah aku tanya dia nak jadi girlfriend aku ke tak ? " hayden yang mendengar jawapan daripada  Aeril sudah menjeling tajam . Ya benar dia sudah lama sukakan safya tapi takut untuk luahkan takut ditolak mentah mentah kerana bukan dia tak tahu safya tu ramai yang berminat tapi sayang ditolak mentah mentah . "Kau suka dia ? " tanya hayden menahan cemburu . " hahah kalau nak tahu safya tu satu sekolah dengan aku dulu , safya tu playgirl waktu sekolah rendah banyak kali jugakla aku couple dengan dia pastu break up and aku tahu dia simpan perasaan terhadap aku dari sekolah rendah sampai sekarang . So aku saja nak kenakan dia biar dia kena sikit " jelas aeril panjang lebar sambil ketawa . Rakan rakannya yang lain juga turut ketawa . Hayden memandang aeril seperti ingin makan . Taguna punya lelaki sanggup kau mempermainkan hati dan perasaan safya .

Crush aku , suami aku ! Where stories live. Discover now