Bab 5 - breakfast

422 6 0
                                    

"Ermm huargghhh sedapnya tidurrr !" Habis hilang kepenatannya semalam . Safya geliatkan badannya ke kiri dan ke kanan tanpa disedari aril sedang memerhatikannya . Safya menggosok gosok matanya untuk menghilangkan sisa ngantuknya . Hah baru clear ! " arghhhh !!!! " aril yang terkejut dengan safya yang tiba tiba menjerit terus menekup mulut safya . " oi diamla bongok ! Nanti mama ckp aku dera kau pulak " mcm nak pecah telinganya mendengar jeritan safya. " asal kau kat sini ? Kau ceroboh bilik aku eh ??? " terus safya mengimbas otak nya ! Hah aril nak merompak rumah aku !! " mama !!!!! Ada pencuri !! " jerit safya sekuat hati .. aril apa lagi terus menutup mulut safya dengan kemas " pencuri hotak kau ! Aku suami kau la kak limah ! Tak ingat ke semalam kita kahwin " bebel aril . Baru dia teringat yang dia dah jadi isteri . Alamakkk !!!! And baru dia perasan dia sangat dekat dengan aril ! Aril pula entah kenapa rasa nak jer dicium bibir safya yang pink itu ! Aril mula mendekatkan mukanya . Eh apa mamat ni nak buat kat aku ni , jantung aku pun satu asal berdegup laju sangat ni ! Melihat aril yang makin mendekatkan mukanya dengan dirinya terus safya bersuara " aril apa awak nak buat ni ? " safya menolak bahu aril terus bangkit dan berlari ke bilik air . Aril yang baru tersedar terus menampar mukanya "ish apa kau ni ril ! " " mmm kak limah mandi cepat sikit mama dahlama panggil makan . ! " laung aril dan terus beredar dari bilik tu . Safya yang dalam bilik air tu hanya membebel " ada ker panggil aku kak limah , aku ni punyala cantik boleh disamakan dengan kak limah ???!"

" hah aril mailah makan , mana safya ? " tanya puan maryam yang dari tadi menunggu kehadiran anak dan menantunya " hm safya tengah mandi mama ! " aril mengambil tempat untuk makan . Nampak macm sedap , omel hati aril ! " maaf la aril , safya tu memang pemalas sikit , aril tegurla dia " pesan puan maryam . Dia sebenarnya malu dengan anak perempuannya tu . Anak dara tapi macam anak teruna dah ! Pemalas ! " eh takpa mama , aril terima safya seadanya " kata aril penuh sopan . 2 minit kemudian safya turun . " hah borak apa ? Kutuk safya latu " syak safya . Dia tahu mama dan suaminya mengutuk dirinya bukannya tak dengar suara mereka dari bawah . " mana ada kutuk sayang Cakap aja ! " kata aril dengan selamba . Safya yang mlas nak melayan terus mengambil tempat di sebelah suaminya yang tak diingini tu .

"Aeril bila kamu nak bawak safya masuk ke rumah kamu ? " tanya puan maryam . Safya yang mendengar sudah kehairanan . Pindah rumah aeril ? Taknak aku , lebih baik tidur dalam kandang kambing ! " kalau ikutkan plan esok la mama , tapi tak tau la kalau safya setuju ke tak ? " jawab aril sekilas memandang wajah isteri yang berkerut disebelahnya . Puan maryam memandang wajahnya menantikan jawapan " emm safya ok aja " jawabnya dengan tidak ikhlas langusng . " hah baguslatu minggu depan kamu berdua boleh pergi honeymoon selepas kemas rumah , cepatlah mama dapat cucu ya aril " kata puan maryam dengan selambanya . Dia memang berharap jodoh mereka berdua kuat dan dapatlah cepat cucu ! Aril dan safya yang mendengarnya sudah terbatuk batuk " insyaallah ma , aril ok jer safya la nak ke tak nak " terus safya mencubit paha aril . Gatal ! "Ouchh sayang sakit " menyeringai pahanya kena sepitan ketam safya . Padam muka !
———————-

"Kenapa awak tak bincang ngan saya dulu ?" Marah safya . Yalah sesuka hati jer buat keputusan nak gi sana sini ingat aku ni bola ke ? " kalau saya bincang dgn awak pun bukannya awak setuju kan ?" Bls aril . Dia tahu kalau dia berbincang dengan isterinya itu memang sampai tahun depan la tak habis . " dah cepatlah packing baju , bebel jer kerja " omel Aril lagi. " ish yelah awak tu pun tolong la saya " marah safya .. " tengah tolong la ni , tolong tengok. Hahaha " pecah perut aril ketawa walaupun lawak dh lapuk . Safya pula malas nak layan , dia sebenarnya tengah sedih . Dia tidak tahu haruskan dia pertahankan rumah tangga ini atau patut dia lupakan . Dia tahu Aril ada kekasih hati , fasha . Dia tak nak menjadi orang yang hancurkan kebahagiaan orang lain . Dia yakin fasha mesti tengah berduka .

Aril yang melihat isterinya termenung jauh , risau apa yang dipikirkan oleh safya . Ya dia juga tidak tahu sama ada dia benar benar cintakan safya atau tidak . Fasha pangerang hati dia tapi entah kenapa dia rasa gembira sangat apabila dengan safya . BUK !! Aril membaling batal pada safya . " hoi awak kenapa ? "

Crush aku , suami aku ! Where stories live. Discover now