BAB 2 - i hate you !

138 12 0
                                    

Sudah sebulan dia menjadi girlfriend kepada Aeril tetapi Aeril tak pernah melayan dia mcm gf pun . Banyak kali jugakla yang iman ckp dia nampak Aeril dengan perempuan lain tetapi dia tak percayakan selagi tak nampak di depan mata tapi aeril mcm tidak menghiraukan . Bls message pun hanya sepatah jer itupun safya yang mulakan dulu kalau tak takdanya . Nak sedapkan hati dia fikirkan Aeril busy belajar . Tapi sebenarnya dia makan hati .

" Aeril kenapa awak diam jer " tegur safya melihat Aeril asyik dengan phonenya . " awak nak suruh saya cakap apa ? " tanyala study ok ker apa ker " bls safya dengan suara agak kendur . Dia sakit hati dengan Aeril . " haih awak nih buat apa nak tanya kalau saya tahu mcm mana rasa belajar kat sini . Biasalakan penat , banyak kerja dan semua tu ." Aeril tidak memandang wajahnya pun . Asyik asyik dengan phone . Safya geram dengan aeril terus merampas fon daripada tangan Aeril terkedu dia melihat Aeril sedang berchatting dengan perempuan lain .

" ish awak ni kenapa ? Sibuk jer ! " marah Aeril . Safya hanya terdiam seribu bahasa mengharapkan penjelasan tapi Aeril langsung tidak hiraukan ingin memohon maaf pun jauh lagi . " Aeril awak ada perempuan lain ker ? " tanya safya sambil menahan tangisan daripada keluar . " apa awak merepek ni hah ? Dahla saya nak balik " kata Aeril lalu ingin pergi tapi langkahnya terhenti apabila " kita putus " kata safya akhirnya air matanya mengalir " kenapa ? Sebb kau ada lelaki lain eh ? Sbb tu kan awak mintak putus" kata Aeril sambil tesengeh . " what Aeril ? Saya ada lelaki lain ? Wow ! Menakjubkan . Awak tu yang ada perempuan lain and IM NOTHING TO YOU ! " marah safya . Laju sahaja air matanya mengalir . Dia kecewa .

Malam dia tidur bertemankan air mata . Keesokannya , dia terima pesanan daripada Aeril .

Sorry awak ! Saya tak sengaja semalam . Saya banyak masalah sangat sakit kepala saya. Sorry 😢 ilv

Terubat sikit hatinya tetapi dia masih tidak dapat memafaakan lelaki itu . Petang itu dikantin Aeril membawa sejambak bunga dan diberikan kepada safya " suprise awak ! Sorry awak pasal semalam saya tak sengaja , saya berjanji saya takkan buat lagi " pujuk Aeril dengan senyuman menggodanya . Walaupun safya nampak kasar tapi hatinya terlalu lembut " yerla saya maafkan awak tapi kalau awak buat lagi saya cungkil mata awak tu ! "kata safya sambil tersenyum .

Selepas kelas dia terus berlari ke parking sbb harini Aeril ajak dia keluar . " haih cik kak nak gi mana tu ? " tanya iman yang melihat safya cepat melangkah . " eh kau nih terkejut aku ! Hehe nak keluar ngan aeril " bls safya tersenyum malu . " untunglah ade peminat kita ni hah takda sapa nak . Eh tapi tadi aku nampak Aeril dengan kawan kawan dia tengah melepak dekat kantin " " eh takpalah aku pergi dulu jaga diri tau " kata iman dan berlalu pergi .

Safya melangkah ke kantin kerana saja ingin menjemput Aeril di kantin . Tetapi belum dia ingin melangkah masuk ke kantin dia terdengae suara aeril dan kawan kawannya " weiyh semalam dengan cerita kau gaduh ngan safya terkantoi ker plan kau ? " tanya zaff . Hati safya sudah pelik terkantoi ? Terkantoi apa pulak ni ? Dia terus mendengar " memang pun dia baca msj aku ngan dania . Ala weiyh aku ni tak ada rasa cinta pun kat dia . Sapa jer suka safya tu selekeh cibai mcm tu . Mcm aku ckpkan aku saja jer nak kenakan dia dia kan dulu playgirl aku pun tak tahula weiyh mcm mana aku boleh couple dengan dia waktu sekolah rendah . Dia dengan dania jauh beza ! " berseloroh aeril berkata . Dia tidak sedar safya dengar perbualannya . Safya yang mendengarnya sudah lama menitiskan air mata . Hatinya remuk hancur seperti disiat siat . Dia bodoh kerana percayakan lelaki itu . Dulu dia bukannya playgirl cuma bila lelaki mahukannya dia terima kerana kesian nak tolak tapi dia akan tolak jika dia sudah berpunya tetapi kenapa lelaki yang dia cintai sangat sanggup lukakan hatinya . Safya sudah tidak ditahan " Aeril " panggil safya . Terkejut aeril menyedarkan safya di belakangnya pastinya safya sudah mendengar kesemuannya . Safya mendekati aeril.

Afiq dan zaff sudah diam tidak berkutik . Err safya .. emm biar saya jeee . Tersekat kata kata aeril masih terkejut dengan kehadiran safya . " apa dania lagi better daripada saya ? Saya ni cibai selekeh ? Ouh saya ni playgirl ? Nak permainkan saya ? Sanggup awak aeril . Saya cinta awak dengan seikhlas hati saya tapi ini awak buat dekat saya ? Ya memang betul saya selekeh cibai tak layak untuk awak . Maafkan saya kerana tak sedar diri . Saya juga bodoh kerana percayakan awak . Mencintai awak untuk 12 tahun tak mustahil untuk saya membenci awak sepanjang umur hidup saya . Saya benci awak . KITA PUTUS " luah safya dan berlalu pergi . Dia terlalu kecewa dengan Aeril dia tidak menyangka aeril sanggup menikam hatinya seperti ini hatinya remuk . Aeril dan rakan rakannya hanya terkedu terkejut dengan luahan berani safya . Aeril pun tidak pernah menyangka safya seberani itu . Hatinya terbit rasa bersalah .

" eh safya kau kenapa ni ? Weiyh jangan menangis ? Cerita dekat aku ! " tanya iman , risau balik balik dia tengok safya sedang menangis . Dia memeluk safya . " Aeril tipu aku ! Dia sengaja permainkan aku " kata safya sambil menangis . " shuhhh shuhh dah dah jangan nangis ! Takguna kau menangis untuk dia ! " pujuk iman . Selang beberapa minit safya berhenti menangis dan menceritakan dari A ke Z . " ya allah kalau aku ada tadi aku dah cekik cekik si aeril tu . Habistu kau nak buat apa sekarang ? " tanya iman . Safya terus selongkar begnya dan menghulurkan fonnya kepada iman . "Seriouslah kau nak keluar ? " " aku rasa itu yang terbaik untuk aku . Lagipun aku dah lama tak jumpa abang aku " sebenarnya sudah lama safya menerima mesej daripada abangnya itu suruh dirinya pulang dan mengikuti abangnya untuk teman abangnya di amsterdam selama 1 tahun . " sanggup kau tinggalkan aku " kata iman sambil membuat muka sedih " alaa nanti aku jenguk la kau " pujuk safya . " untuk kau aku izinkan. Tapi kau jangan lupakan aku bila dah berjaya nanti" " yerla takkan aku lupakan kau kut . Sahabat aku sampai ke jannah " mereka berdua berpelukan .

Esok paginya safya terus keluar daripada universiti malaya . Aih tak sabarnya nak balik rumah jumpa mama and angahhhh ! Katanya sendiri . Sudah hampir setahun dia tidak pulang ke kampungnya dia kuantan kerana along tidak benarkan safya pulang sebelum bawa pulang ijazah . " alamak along ! Adui apa nk ckp dekat along ni ?" Safya lebih manja dengan abang keduannya iaitu tengku mikhael yang dipanggil angah daripada abang sulungnya tengku imran . Mana taknya alongnya garang macam harimau kadang kadang puan mariam sendiri takut dengan anaknya yang itu .Berkat ketegasan along jugalah safya menjadi seseorang kalau tak kelautnya. Disebabkan oleh along lah safya kena paksa untuk belajar kalau tak mahu tidur luar la jawabnya .

Selepas 8 jam memandu , akhirnya dia sampai ke rumahnya " ish macam mana aku nak bagitahu along ni . Angah pun satu bukan nak cari jalan penyelesaian ke apa ka ini tak suruh aku pikir sendiri eee geramnya ! " bebel safya seorang diri . Haih redah jerla nak . Safya keluar dari perut keretanya dan menuju ke pintu depan rumahnya . " assalamualaikum , mama ooo mama ! " ish takde orang ker ? Belum sempat dia ingin melaung sekali lagi pintu dibuka. Terkejut dia melihat along yang membuka pintu . ALLAH ! NASIB LANAK OI! " assalamualaikum along " dia menghulurkan tanganya untuk bersalam . " waalaikummussalam , hah kenapa balik ? Semester belum habis lagikan ? Jangan ckp yang adikk ni berhen... " kata imran terputus dengan kehadiran puan maryam . " kamu ni along , biarla adik kamu masuk dulu berehat ke apa dulu kesian adik kamu penat balik nanti nanti tanyala " . Tegur puan maryam kepada anak sulungnya . Dia sudah tahu bahawa imran bukan nak dera adiknya ke apa cuma safya tu nakal sikit kena selalu ditegur . " mama !!!! Rindu mama , lama tak jumpa !! " jerit safya meluru masuk dan memeluk puan maryam . " mama pun rindukan baby gegirl mama ni ! Malam ni mama masakkan makanan kesukaan kamu okay ? " bersinar sinar mata safya mendengar kata kata puan maryam " yeay thank you mama ! Sayang mama " safya mencium puan maryam banyak kali di pipi

Babygirl ? Itu yang selalu puan maryam panggil safya kenapa sebenarnya safya ni sangatlah manja orangnya . Dulu arwah ayahnya selalu memanjakannya kerana dia satu satunya anak perempuan . Tetapi selepas kemergiaan tengku zafiq , mikhael lah yang memanjakannya . Tahap manja safya ni macam budak budak tidur pun nak kena berteman kalau boleh nak dodoi , tak boleh terasa sikit dah menangis ! Sbb tulah puan maryam panggilnya babygirl walaupun dah umur 19 tahun . " amboi adik taknak salam angah ker ? " kata mikhael . Safya yang menyedari kehadirannya terus berlari ke arahnya dan memeluk abangnya yang itu . " angahhh ! rinduu angahhh .. " kata safya sambil menitiskan airmata . Betul dia sangat rindu pada abangnya yang itu kerana mikhael lah tempat dia mengadu berkongsi suka dan duka dia . " ehemmm along rasa dah boleh jawab soalan along kut ? " safya tersentak . Dia memandang mikhael . Mikhael pun sebenarnya takut dengan imran tetapi takdelah over mcm safya . Safya pernah ckp yang imran garang mcm harimau belang ! " along .. angah sebenarnya nak ..... " terketar ketar mikhael ingin menyampaikan hasratnya . " dah dah nanti lepas mknla . Baby pergi mandi dulu pastu turun mkn , along nanti lepas mkn kita bincang " arah puan maryam

Crush aku , suami aku ! Where stories live. Discover now