;13

1.8K 164 13
                                    


Malam sebelum pernikahan.

"Omma,takkan Hae masih tak boleh tau siapa suami Hae?" Soal aku.

"Tak pe kamu tunggu esok,ya?" Kata omma sambil mengusap lembut rambut perang ku.

"Omma,betul ke dia baik?Betul ke dia boleh tahan dengan Hae?Hae kan macam bebudak." Soal aku.Omma tersenyum manis.

"Betul sayang.Omma kenal siapa dia.Lagipun dia yang minta omma rahsiakan identiti dia.Omma yakin dia yang terbaik buat Hae." Jawab omma.

"Tapi omma yakin ke yang Hae ni boleh buat dia bahagia?"

"Omma yakin."

SKIP

Hari yang mendebarkan itu telahpun tiba.Aku bangun awal daripada biasa.Ye lah nak bersiap lah katakan.Nak kahwin kena lawa lawa.Tapi aku tak delah lelebih macam orang lain.

Tepek bedak sampai lima inci.

Aku sukakan natural beauty sahaja.So harini wajah aku hari ini bertemakan natural.

Baju dia pun takde lah panjang sampai enam meter.Cukuplah menutup kaki.

Cukuplah tu aku cerita pasal pakaian aku harini.Aku nak gerak mandi dulu.Bye~

SKIP

"Eomonim,pihak lelaki dah sampai dah,diorang kat bawah." Kata Jirae kepada omma.

Dengar je apa yang dikatakan oleh Jirae,terus jantung aku berdegup kencang.Aku dah nak kahwin dahh. ;(

"Haeni,tunggu dalam bilik dulu.Omma nak jemput tetamu dulu."

"Tapi--"

"Nanti dah kahwin kamu tahulah siapa suami kamu." Potong omma.Uish tetau je aku nak cakap apa.

Bapak ah,dah nak kahwin pun masih belum dapat tahu lagi.Haih,nasib badan.

Aku pun duduk diam di dalam bilik sambil wajah ku di touch up oleh Soohee.Dia memang tau bab bab mekap ni.

SKIP

"Dah,jom turun.Kitorang nak serahkan kau dekat suami kau ni.Kau dah jadi milik suami dah sekarang ni." kata Jirae.

Pergh macam nak pengsan siakk,dengan berdebarnya lagi.Semua rasa ada lah!Aku dah jadi milik orang yang tak dikenali ni woiiii.Aku repeat,

ORANG YANG TAK DIKENALI.

Jimin?Dah takda dah dalam benak fikiranku.Langsung tak fikir pasal dia.Just fikir,'siapa suami aku.'.Tu je yang bermain di dalam fikiran aku.

"Dah,jangan nak berangan sangat.Jom turun." kata Jirae sambil menarik lembut tanganku.Kami pun turun ke bawah.

TBC

---

SIAPAKAH SUAMI HAENI NI?

NAK TAU?TUNGGU NEXT CHAPTER.

HEHEHE BTW,

VOMMENT?

KOMAWO~SARANGHAE~ANYEONG~

❀ Crush ; pjm [COMPLETED] Where stories live. Discover now