Chapter 2

28 4 0
                                    

Kami member sekelas semua buat bising macam kat pasar malam. Maklumlah.. Lagi beberapa minit je lagi cikgu akan masuk. So, kitorang semua pun bising lah macam lalat.

Tiba-tiba, Suho songsaenim masuk dengan muka yang tegang. Maybe sebab kami bising sangat kot? Tapi tak apa. Songsaenim ni.. Panas di luar sejuk di dalam. Erk?.

"Good morning, Songsaenim. " kata kami serentak dengan penuh semangat.

"Good morning, duduk. "

Kami mengikut arahannya.

Diam.

"Ehem. Saya nak cakap satu perkara. Saya baru dapat berita dari Principal sekolah kita yang pelajar tahun akhir akan mengadakan lawatan sambil bercuti. Bukan lawatan sambil belajar. So, kamu semua tak payah risau sebab kamu akan enjoy percutian kamu tanpa membuka sehelai pun muka surat pada buku latihan. " kata Suho songsaenim panjang lebar.

Kami pon apa lagi.. Menjeritlah!!  Yeay!!!!!!! Ada yang terlompat-lompat. Apakah?

"Songsaenim, cuti kat mana? " soal aku setelah semua diam.

"Memandang Jeju Island tempat yang paling sesuai.. Kita akan bercuti ke Jeju Island. "

Aku dah dapat dengar semua orang dalam kelas ni berbisik-bisik macam lalat. Ada yang cakap tak sabar lah.. Boleh date lah. Boleh jumpa cru- ehh jap. Crush?  Omg!!  Jungkook!  Yes. Boleh usya Jungkook. Mesti lah dia pon akan join. Mana mungkin dia tak join. Hehe.

                      ⓢⓢⓢ

Aku dengan kawan² aku sedang shopping kat Mall. Biasalah.. Perempuan kan kaki shopping. Kami shopping pun sebab nak beli keperluan untuk ke Jeju.

Banyak nak beli. Sun glasses, snek, cap, khemah, payung, and macam² lah.

"Wey... Apahal lah cikgu lambat cakap kat kita pasal bende ni? Tengok dah kelam kabut nak cari barang. Dah lah lawatan tu lusa. " rungut Yerin.

Aku hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Dia nak bagi surprise kot.. " teka Umji.

"Banyaklah kau punya surprise. " aku buat muka derp.

Umji tersengih.

"Best lah Eunha.. Dapat date dengan si Jimin kat sana. " Yuju memerli Eunha.

"Ish! Mana ada. "

"Eleh.. Macam la aku tak tau. Kau memang selalu date dengan dia kan.. I know that. "

"Eh eh!  Cantiknya. Nak tak? "

Hmm. Eunha dah ubah topik. Dia memang macam tu. Bukan nak share pengalaman date dia tu dengan kami. Apa lah.

Kami masuk ke dalam sebuah kedai yang menjual barang untuk percutian dan perkelahan.

[Hiatus]❤ Crush On You ❤Where stories live. Discover now