Månen hang tungt midt på himlen og sendte sit lys ned over skoven, som lagde lige uden for Ridlen, indbyggerne sov trygt i deres senge undtagen en lille flok 15 årige teenagere som stadig var oppe, men selvom de ikke sov havde de ingen ide om hvad der skulle ske den nat.
-" ej kom nu, så slemt er det heller ikke" Jonas kiggede på Zoe som gemte sig bag sine arme.
- " men jeg har ikke lyst" Zoe prøvede at synke den lille klump som havde samlet sig i hendes hals.
-" det er jo bare en lille tår" Aiden kiggede på Zoe, som kun fokuserede på ølflasken som stod på gulvet foran hende, den havde en dræbende mørke grøn farve.
-" bare fordi i gerne vil drikke alkohol betyder det ikke jeg har lyst" Zoe kiggede stadigt tomt mod ølflasken.
Jonas og Aiden kiggede på hinanden og forblev tavse, flere minutter gik uden nogle sagde noget, de ventede alle på at Zoe ville tage sig sammen. Men imens tavsheden fandt sted, skete det ingen havde forventet nogensinde ville ske i en lille by langt væk fra alle de store byer.-" hvad hedder hende den nye pige som starter på mandag?" Aiden brød tavsheden, som havde lagt sig over dem som et tungt tæppe.
- "starter der en ny pige i vores klasse?" Jonas kiggede spørgende på dem begge, Zoe var langsomt krøbet væk fra hendes skjule sted bag hendes arme, og kiggede nu hen på Jonas.
-" det er nok fordi du ikke har fulgt med i timerne" Zoe kiggede med et spøgefulgt blik på Jonas.
- "ja det er nok derfor" han smiler tilbage til Zoe. Som nu kiggede hen mod Aiden.
- " jeg tror vist hun hed noget med Skyler" Zoe smilede til Aiden som så ud til at udtænke en eller anden plan.
- " hun lyder som en sød pige, lad os beslaglægge hende når vi ser hende på mandag" Aiden griner af sig selv, men man kunne se at han virkelig mente det.
-" det lyder som en god plan, men Aiden hvis hun er hot så er hun altså min" Jonas kiggede drillende på Aiden.
- " okay men så er Zoe altså min" han kiggede drillende tilbage på Jonas.
- " Hey drenge har i glemt jeg også er her" Zoe kiggede på dem begge, men kunne dog ikke holde grinet tilbage.
De sad alle tre på gulvet i Jonas's kælder grinende af deres samtale, men de blev afbrudt af det skud som ville ændre den fredelige by Ridlen til et kaos....
YOU ARE READING
Small places
Teen FictionMange mener at ulykker og drab Kun sker i storbyer og aldrig i små byer.